Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
in de handleiding van de team orion 3800 lipo staat dat je veilig op 2c kunt laden, ze geven ook aan dat je ze makkelijk zonder balancer kunt laden zonder dat dit prestatiegevolgen heeft voor de lipo. Grappig is dan wel weer dat bijv. mijn ultramat 14 standaard op 1c voor een lipo staat ingesteld, en dat niet te wijzigen is (of ik kan het niet vinden).
Maar koop gewoon meerdere packs, hoef je geen risico te lopen en kun je lekker lang rijden.
Als je dit allemaal niet gelooft - geen probleem. .
Je laad met een balancer?
Misschien dat 1 van je cellen aan het overlijden is door dat hij nog voller zat dan de ander en zo overladen wordt tijdens het laden en daar door slechter aan het worden is.
de meeste racers hebben een heel ander doel dan een lange levensduur,
Bij sommige clubs is een maximaal amperage voor laden afgesproken,
dit vooral om de veiligheid te vergroten.
kan iemand me een goede lader en balancer aanraden? mag gerust van een webshop zijn. maar geen ebay. ik weet de laders enz wel te vinden hoor, weet enkel niet goed naar wat voor model/type ik moet zoeken.
ik zou er ongeveer een 100€ / 150$ aan uit geven.
bvd, nitro
hallo,
ik ben van plan om binnenkort de maxxamps 6000mah saddle pack te kopen. (2S3P 7.4V )
R/C Planet - Radio Control R/C or RC Cars Trucks Boats Helicopter Airplanes Traxxas HPI
voor deze accu zou ik graag een lader hebben, met balancer op 230V
aangezien deze accu absoluuut niet goedkoop is, (124$) zou ik graag een lader hebben die de accu goed zal verzorgen.
kan iemand me een goede lader en balancer aanraden? mag gerust van een webshop zijn. maar geen ebay. ik weet de laders enz wel te vinden hoor, weet enkel niet goed naar wat voor model/type ik moet zoeken.
ik zou er ongeveer een 100€ / 150$ aan uit geven.
bvd, nitro
hey, bedankt voor je reply,
omdat ik bij een webshop (zie link hieronder) al een redelijke bestelling heb (ong 400$) zou ik ook graag daar mijn lader bestellen, zo heb alles van 1 shop en moet ik maar 1x verzendingskosten betalen.
ik heb de volgende lader gevonden:
INTE2041 Integy Indi 16X Lithium AC / DC Charger
Integy AC/DC 16X-Lithium-Polymer and Lithium-Ion Battery Charger will charge 1-4 cell Lithium-Polymer and Lithium-Ion battery packs up to
6500mAh. Adjustable charge rate from 0.1A to 6.5A. Adjustable voltage cutoff from 4.10V to 4.25V per cell. True Constant Current/Constant Voltage charge method. Blue LED indicates fast charging, green LED indicates completion. Built-in cooling fan. Ninety day limited warranty.
deze laad:
1 tot 4 lipo cellen
regelbaar van 0.1 tot 6.5A
automatische cel afslag van 4.10 tot 4.25V per cel
en wat ik in roelof zijn post leesde: true constant current/voltage charge method
wil dit zeggen dat er een balancer ingebouwd is?
zou dit een goeie keus zijn voor een maxamps 6000mah 2s3p 7.4V lipo?
de lijst van alle laders die deze shop verkoopt staat hier:
R/C Planet - Radio Control R/C or RC Cars Trucks Boats Helicopter Airplanes Traxxas HPI
alvast bedankt, nitro
Voor slechts 19 euro verschil lijk me hem op Ebay kopen niet echt zinvol, denk is aan garantie en service als hij stuk is.Die ultramat kan je op ebay duitsland wel vinden voor rond de 110€. Als je dan niet via ebay wilt kopen, kan je kijken of ze naast hun ebay-shop ook nog een gewone web-winkel hebben, en kan je je lader daar bestellen. Het enige probleem zijn de verzendkosten...
De Ultramat komt ook met verschillende balanceerstekker-adapters, die moet je niet apart nog eens bijkopen. Hiermee kan je zowat alle lipo's gebalanceerd laden.
(enige overeenkomsten met de review van de Ultramat 16 uit de laatste M-Auto zijn louter toevallig)