algemeen minimag topic (deel 2)

Whaha ik heb jaren zonder borgclipje gevlogen ;) was handiger met vervoer XD, gister de minimag gevlogen met een gewicht van : jawel 1100 gram XD
zwoof nog steeds als n gek, en met de flapjes naar beneden ook nog redelijk langzaam.

En waarom zetten jullie er geen stelring achter .

Borgclips kunnen geen kracht overbrengen , een stelring wel.

Mvg Johan

wat is een stelring dan?
ik heb altijd zon clipje die aan 1 kant open is die kun je er af en er op doen.
is er een keer afgesprongen bij een crash landing en toen heb ik zelf wat gemaakt, dat dus niet bleek te werken.

nou gister avond de maiden.
hij vloog heerlijk rustig alleen wel wat fel op de roeren.
helaas ging het bij de 4e accu mis.
ik nam een mooie bocht wel wat laag, en toen dook hij naar de grond.
de schade viel gelukkig erg mee, een klijn scheurtje in het hoogteroer en het moterschot was gebroken.
ik had gelukkig nog 1 oud motorplaatje v/d twinstar en nu is alles al weer gerepareerd.

Grt wilbert

Vandaag een tweetal minimagjes overgenomen. De ene zit reeds een motor + regelaar in (Brushless motor met 18A Castle Creations regelaar, aldus de verkoper) de ander gaat voorzien worden van dit setje (linkje) op advies van Wartexx.
Voor beide kisten heb ik ook nog lipo's en ontvangers nodig. Voor de LiPo's kwam 't volgende advies (linkje), maar voor de ontvangers ben ik nog aan het zoeken. Ik vlieg op 35Mhz, dus zit nog met keuzes als SC / DC etc. En dat 't bij voorkeur zo goedkoop mogelijk moet zijn ;)
Als laatste wil ik meteen een paar propjes mee bestellen voor beide kisten, maar weet ik niet of deze (1) beter zijn dan deze (2) of juist andersom.

Hebben jullie als minimag-vliegers nog tips en adviezen rondom de bovenstaande keuzes?
Houd er aub rekening mee dat dit mijn eerste vliegtuigjes zijn en ik 't vliegen dus nog moet leren. Voorlopig dus nog geen (bedoeld) gestunt..

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum. Enkele jaren geleden heb ik mijn eerste modelbouwvliegtuigje gekocht: een Robbe Cardinal. Deze is na een tijdje gecrasht en sindsdien heb ik er niet meer met gevlogen (motortje en isomo kapot...).

Nu zou ik terug een nieuw vliegtuigje willen kopen. Mijn oog is gevallen op een Minimag. Ik wou deze in eerste instantie in de winkel kopen. Maar na heel dit topic te hebben doorgelezen kom ik tot de constatie dat als je hem zelf samenstelt, het veel goedkoper uitkomt...

Nu is er één probleem: ik weet niet welke onderdelen ik moet aankopen... Ik zou liefst ook zo veel mogelijk onderdelen willen herbruiken van mijn Robbe Cardinal (ROBBE CARDINAL RTF-SET 35 MHZ Robbe 1-3026RTF 3026RTF - Hobbydirekt Modellbau). Ik heb mij laten vertellen dat ik de zender (een vierkannaals), de ontvanger en de regelaar kan herbruiker. Klopt dit?

Met andere woorden welke onderdelen zou ik nog allemaal moeten aankopen en in welke webwinkel? Ik zou liefst ook een krachtig motoortje en rolroeren willen hebben.

Alvast heel veel dank voor de moeite!!!!!

Yannick

hallo iedereeen,

ik heb ook een minimagister en die is een paar dagen geleden officieël 5 jaar geworden(hoe ik dat voor elkaar heb gekregen weet ik ook niet) en is ondertussen ook redelijk aangekomen. ik vlieg hem met een motor die ook een aantal mensen op de easycub van multiplex hebben en hij gaat dus flink hard. heb er een keer een funjet mee ingehaald met 2 ducted fans er op(die mensen ware boos en heb ze nooit meer teruggezien) en ik kan met die motor ook makkelijk prophangen wat er altijd wel leuk uitziet met zo'n vliegtuig.

max

Hallo,

iemand een idee of foto`s hoe ik de brushless outrunner in de orginele steun kan monteren zonder teveel te moeten slopen ? :D

Hen een motor van Graupner de Compact 300 , maar die loopt aan tegen de bevestigingspunten van de motorsteun.

wij hadden eerst de motorhouder omgedraaid en ingekort maar die motorhouder is niet zo sterk dus hebben wij hem alleen aan de bovenkant laten zitten voor de stevigheid en hebben we er een houten plaatje ingemaakt en werkt perfect

max

Dank je voor je reactie,

ik heb het probleem dat de motor niet tussen de bevestigingspunten past
dus daar moet ik even iets op verzinnen dan
een plaatje is natuurlijk een perfecte oplossing

Mijn FPV Minimag:):

v80d8n.jpg

2rhsgpf.jpg

11r3zg0.jpg

Creatief met striping haha :mrgreen:

Een cessna?

nahh, alhoewel, hij heeft er eigenlijk veel weg van:).

De wielen zijn 70mm Graupner Ultra lights. Een behoorlijke verademing:mrgreen:!

kan ik een minimag ook vliegen met een 6/3d op 3 cellen
met een 9x3.8 ?

Even stroom controleren, want mischien net iets teveel. 8x4 prop (APC-E) lijkt mij beter.
Moet 3S heb je dan iets van 10A en dat is ruim voldoende, want dan heb je al dubbel het standaard vermogen.

Laatst bewerkt:
Back