algemeen minimag topic (deel 2)

Dus van zodra je deftig met een bovendekker met rolroeren kan vliegen, kan je bij wijze van spreken, met elke bovendekker overweg? Of zie ik het nu te rooskleurig?

@Wartexx: ik ben het gewoon niet met je eens dat hij makkeljiker vliegt zonder rolroeren. Dat zal ook iets persoonlijks zijn gok ik dan..

@Robert14: ja met een speed480 zal hij weer beter vliegen, maar dat is een extra investering. De speed 400 krijg je er al bij en die werkt voldoende. Zelfde geldt voor de gunther prop

@nielsVV: zo eenvoudig kun je het niet stellen. Je hebt bovendekkers en bovendekkers, de een kan een enorme etterbak zijn en de andere vliegen als een eitje. De minimag is een goed startpunt om uiteindelijk elk toestel te leren beheersen. Het is niet zo dat als je met een minimag alles kunt, dat je dan gelijk met elk toestel kunt vliegen.

Dan ben ik het inderdaat niet met je eens, voor een ervaren piloot is rolroer vliegen natuurlijk veel makkelijker, maar voor een beginner is je concentreren op alleen het richtingsroer al moeilijk genoeg, laat staan dat je die rolroeren er nog eens bij moet nemen.

Een beginner kan ook dat hele richtingsroer vergeten en alleen met rol vliegen.

Dus of je nu met alleen richting of alleen rol vliegt, het blijft zo dat je, naast gas en hoogte, maar 1 roer hoeft te bedienen.

Ik ben zelf met rolroeren begonnen en heb daar nooit last van ondervonden.

Ik verwacht dus niet dat een beginner gelijk met rudder EN rolroeren gaat sturen... begin eerst maar met de rolroeren en mix het rudder desgewenst mee.. als je dan verder komt, kun je het rudder erbij pakken, zonder dat je nog hoeft te gaan snijden of te verbouwen.

Ga eerst verder met mijn easystar.

Maar heb al wel vast deze motor setup besteld:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 8x3.8 Prop Combo $19.95

Voor dat geld gewoon......
En er staat dat een 700gr setup verticaal gaat.

Meteen 8x 9gr servo besteld en wat ander grut als vergulde aansluitingen.

Hoef ik straks alleen een minimag te kopen en een ontvanger ergens vandaan toveren.

En ik kan weer verder.

Zat eerst te denken aan wat anders maar de minimag is gewoon perfeckt als trainer, een harde landing is meestal geen boeiende schade.

Nope dat klopt, hij kan een crash ook wel aardig aan, ik heb mijn vorige af en toe aardig mishandeld, en heb er alleen 3 nieuwe fietsbellen op moeten zetten in de loop der tijd, maarja...

Wat is nu eigenlijk het praktische verschil tussen rol er richting?
Ok, rol om te rollen. Maar als je gewoon rustig stuurt, draait het toestel dan anders met beide?

Ja. Bij gebruik van ailerons zal hij echt rollen, min of meer om zijn as, zonder richtingsverandering. Bij gebruik van rudder zal hij van richting veranderen en dan door de V-stelling gaan rollen.

Rollen uitteraad ja,
Met rolroeren kan je hetvliegtuig een vleugel naar de grond laten wijzen,
als je dan aan je hoogteroer trekt dan laat je je vliegtuig ook een bocht maken.

Meeste JET vliegtuigen worden b.v alleen met rolroeren gevlogen.
Als ze zo heten op een straaljager model....

of een jamara 480 motor op 3s lipo, wel de 7.2 volt versie van die motor dan :wink:

Waarom maak je het nou zo moeilijk? Er is al antwoord gegeven op de vraag. Zo wordt het alleen maar onduidelijker. Als een beginner de Minimag koopt wil hij zich niet druk maken over een andere setup. De speed 400 is perfect voor de minimag, anders had er wel een andere motor bij gezeten.

@Wartex

Welke prop zou dan het beste zijn voor de Minimag en de standaard speed 400? Ik heb hier nog een 6x3 prop liggen, zou dat kunnen?

Laatst bewerkt:
zoals al gezegd gaat het ook goed met de standaard motor. ik zou zeggen, leer daar eerst maar eens mee vliegenm dan komt de rest om de deur kijken :wink:

decals minimag

Ben bezig met de MM.
Klopt het dat je de decals appart uitmoet knippen, of horen die al uitgestanst op de sheet te zitten?

Ben bezig met de MM.
Klopt het dat je de decals appart uitmoet knippen, of horen die al uitgestanst op de sheet te zitten?

Ik zal even een bevesteging van Roberts antwoord geven:lol: Ja, die moet je zelf nog uitknippen/snijden. Soms lijkt het alsof er als iets uitgestanst is (bij mij tenminste) maar dat is dus schijn.

Zoek 't is lekker zelf uit zou ik zeggen... Ik denk niet dat we op elke vraag die bij je opkomt antwoord moeten geven... dit kan je makkelijk even op google opzoeken!

Wat ik me afvroeg,
is het mogelijk om met de Minimag, eens op hoogte, een beetje uit te zweven?
Of komt deze dan recht naar beneden?

Back