algemeen minimag topic (deel 2)

Gevraagd Tekening Drijvers Minimag

Wil mijn Minimag met drijvers uitrusten om eens te gaan watervliegen.
Is er een tekeningen en/of bouwbeschrijving om deze zelf te maken?
Of wil iemand die de orginele drijvers heeft een schetsje maken met de maten.

Gr,
Frans,
Rookie Pilot, zie de 3e vlucht van mij!!!, met crash van mijn Minimag.

YouTube - Minimag Test Flight

Grote barst in de vleugel maar is al weer gerepareerd.

Ohh ja, de nieuwprijs van 300 euro is erg overdreven, dit zou gemakkelijk onder de 150 euro kunnen liggen, dus ik denk dat je zelf maar moet beslissen of je die 150 euro er voor over hebt, want voor 100 euro heb ik je ook een minimag met 4 servo's en een borstelloze motor en regelaar. en een 3cellen lipo . En dat is dan NIEUW!

Die vind ik niet die stel ik zelf samen;), ik zal je ter voorbeeld geven wat ik in de afgelopen maand mei voor mijn minimag betaald heb:

Minimag 52 euro in Dortmund
Motor en regelaar en prop( brushles, sterk zat voor waterstarten) 20 dollar bij UH
4 servo's , 12 dollar bij UH
Accu, 20 dollar bij UH, maar dat kan goedkoper( 8dollar op ebay) en dan nog 10 euro verzendkosten.

evt een simpele lipo-lader van een paar dolalr erbij en dan heb je een hele mooie set, en als beginner is het altijd makkelijk om wat extra vermogen achter de hand te hebben. je kan altijd nog op half-gas vliegen

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp ;)
is dit een goede lipo?
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ABF 2200mAh 11.1v 18-23C Lipoly $19.99

En wat voor motor neem ik best in de minimag?
Hij moet echt niet teveel power hebben, verticaal hoeft helemaal niet, gewoon om rustig te beginnen, en later iets meer power voor loopings of dergelijke te hebben?

In of Out runner?

Allemaal heel erg bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Die lipo kan, hij is wel aan de zware kant maar daar staat tegenover dat je lang kunt vliegen.

Voor een minimag moet je een outrunner nemen, deze geven de beste prestaties en zijn goedkoper;)

Deze motor is bijvoorbeeld geschikt: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-30B 14A 1050Kv Brushless Outrunner $19.27
en zo zijn er nog veel meer!

Als regelaar kun je dan bijvoorbeel deze nemen: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Basic 18A v3.1 Speed Controller $13.99

En dan nog 4 9grams servo's

Die motor zou je kunnen nemen idd, lijkt mij een beetje overdreven voor een minimag, ik heb er zelf gewoon een fietsbel opzitten, en daar gaat meer dan hard genoeg mee voor een beginner, waterstarten gaat prima( na een meter of 6 los) ik denk een stijghoek van +45 graden.
Dan heb ik het over deze set: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 8x3.8 Prop Combo $19.95

Vliegt een minimag echt meer dan hard zat mee! ik heb er ooit een zwaardere motor in gelegd, waarmee hij oneindig verticaal ging, maar ik ben teruggestapt op deze spotgoedkope set, omdat een minimag die power nou eenmaal niet aankan, vleugels gaan buigen ed.

En dan heb ik er 4 van deze servo's inzitten Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

Sneller dan de hs55 servo's en veel goedkoper, toppertjes dus!

Mocht er iemand trouwens geinteresseert zijn in de presaties van deze setup, ik heb een filmpje met daarop de minimag terwijl ik aan het watervliegen ben, als iemand dat wil zien om een beeld van de snelheid oid te krijgen moet je me even toevoegen op msn dan stuur ik het filmpje( uploaden ben ik geen kei in)

Ik ben wel geintereseerd in een filmpje ;)
En kan je let deze set-up ook gewoon rustig rondjes vliegen? :)

Ik heb voorlopig deze set-up:

4 X Servo's
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

Motor, regelaar en prop
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 8x3.8 Prop Combo $19.95

Lipo:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ABF 2200mAh 11.1v 18-23C Lipoly $19.99

Is de Lipo charger 3 van Graupner een geschikte lader?

En heb ik nog stekkertjes nodig?

Ik ben wel geintereseerd in een filmpje ;)
En kan je let deze set-up ook gewoon rustig rondjes vliegen? :)

Tuurlijk kan je met deze setup gewoon rustig rondjes vliegen!, deze setup is wat mij betreft gewoon een van de beste prijs kwaliteit verhoudingen voor de minimag, maar zoals ik al zei, voor het filmpje, moet je me even toevoegen aan msn, harmjansen91(@)hotmail.com
De tekens rond de @ weghalen, ivm spam.

Geen ervaring met die corona ontvanger, wel met die multiplex. Gewoon goed en betrouwbaar ontvangertje niet hele grote rijkweidte maar dat heb je ook niet nodig met die minimag.

Ik heb in mn minimag wel een full range ontvanger zitten, ik vlieg er vaak genoeg heel ver weg mee, om bv foto's te nemen oid. Dan zit ik toch al gauw over de range van een niet full range ontvanger.

Wat is een goed full range ontvangertje?
Die Corona, of niet?
Thanks

Back