algemeen minimag topic (deel 2)

Zou ik niet doen, als ik opstijg raakt mijn prop het gras al( en dat is echt kort gemaaid) en mijn prop is een 9x6 ik denk dat een 10x* echt te groot is.

Oke bedankt!
In de reviuews staat ook vaak dat ie geschikt is voor de minimag, en power zat heeft!

Hij is wel aan de zware kan schat ik met 65 gram? Met wat voor lipo vlieg je?

Ik vind hem niet aan de zware kant, met mijn vorige motor had ik lood nodig, nu niet meer, ik vlieg met een 3s 2170 mah FP accu, de minimag kan best een beetje gewicht hebben, het zwaarst dat ik hem heb gemaakt is 1 kilo, dat is als ik de camera erop heb, ik ben ook nog een keer van plan met camera en drijvers te vliegen:D maar ben een beetje huiverig voor water bij de camera( logisch?)
Ik vind de minimag lekkerder als hij wat zwaarder is, dan is hij stabieler en dan vliegt het meer als een vliegtuig en niet als een overpowerd stukkie piepschuim.

Oh ja nog even voor de mensen die twijfelen over de prestaties van het door mij genoemde setje, het is me vandaag gelukt om meer dan 30 seconden met de minimag te prophangen met deze motor!

hahahaha nee hoor, ik heb vandaag mijn vader er ook mee laten vliegen en met kwart gas een beetje upgetrimt vliegt het heel goedmoedig hoor!

maar volgas is prophangen en snaprols ed goed mogelijk, roling circles , alles kan met dat ding, dat vind ik ook zo supper aan de minimag!

Mmm, ja Igor, misschien is deze toch wel oké denk je niet?
Ik vind het wel relaxed dat hij veel power heeft.
En ik ga dan niet de hele tijd met vol gas lopen sjeesen (in het begin dan.)

: D

Mmm, ja Igor, misschien is deze toch wel oké denk je niet?
Ik vind het wel relaxed dat hij veel power heeft.
En ik ga dan niet de hele tijd met vol gas lopen sjeesen (in het begin dan.)

: D

Tja, dan bestellen we die straks maar hé :P
Ik zou inderdaad in het begin wat rustiger vliegen, en die motor weegt ongeveer even zwaar als die speed 400, dus dat zit wel snor.

Nu nog even kijken welke accu, ik denk dat je rond de 1500 mah wel goed zit toch?

Nope zoals ik al gezegt heb mag de minimag best wat hebben, zeker voor een beginner, dan vliegt hij iets stabieler en iets meer als een " echt" modelvliegtuig. Ikzelf vlieg met 2200 mah lipo's maar als ik speciaal voor de minimag lipo's zou kopen zou ik denk ik voor 3200 3s gaan. Tis misschien een beetje overdreven , maar ik vind vliegtijd erg belangrijk voor zon model, gewoon een accu mee, een zender, en je kunt je zelf de hele middag vermaken.

Sluit ik me helemaal bij aan.Ik heb mijn MiniMag toen met dezelfde setup gevlogen.Toendertijd had ik twee accu's.Een 3s 1000 en een 3s 2500.Met die 2500 vloog het het best,dan had je tenminste wat gewicht en een behoorlijke vliegtuig. :)

zelf heb ik nu ook de mini mag over genomen van een club genoot.

heb er een motortje op geplaats van nog geen 8 dollar

bm 2408-21

en daar heeft hij gewoon al te veel power mee. dus niet moelijk doen hoor

wel een beetje lood aan de voor kant plaatsen en dan is alles opgelost.

Ik heb vandaag deze motor op m'n minimag gezet. Trekkracht ligt rond de 350 gram met een 3s 2200mAh lipo en een APC 5.1x4.5 prop. Heb alleen nog maar rondjes gereden in de tuin op het grasveld:lol: en dat gaat prima en met een aardige vaart.

Motor: Race 480 7.2 Volt
Prop: APC 5.1x4.5
Accu: 11.1V lipo 2200mAh
Regelaar: Jeti 20 Amp
Amp.: 16.5 A

Is 16.5 A veel of is dat normaal of heb ik een verkeerde propellor?

Laatst bewerkt:
Warom niet zo'n brushles setje uit hongkong? heb je compleet met motor, regelaar en prop voor nog geen 15 euro!

Svevo heeft vandaag zn setup besteld, hopen dat ie snel binnenkomt!

Iemand een idee waarom als ik een snap rol maak met mijn minimag mijn moter een heel vreemd brommend geluid gaat maken? een soort laag brommend geluid? alsof de prop loszit ofzo? mijn shocky doet dit ook wel eens, als ik erg ruw aan het vliegenben. ben benieuwd waar dit vandaan komt.

Back