algemeen minimag topic (deel 2)

Een ringetje in de prop doen (die bij de prop geleverd worden) in de grote van de as, dan 1 boutje helemaal de as opdraaien, prop er op, dan dat ijzeren ringetje en dan het 2e boutje en dan strak vastdraaien.

(Ik neem aan dat je het over zo'n towerpro setje had)

Bijkomende vraag:

Hoe programmeer ik de rolroeren op mijn Futaba 7CP 2,4 GHz.
Momenteel hangen die gekoppeld met een Y-kabel.
Ik wil ze echter apart gaan aansturen...
Ik heb de T7CP 35 mhz,werkt hetzelfde.Eerst houd je de knoppen 'Mode/Page' en 'End' in.
Daarna houd je even 'Mode/Page'in.Dan scroll je met de Jog dial naar beneden naar 'Flapern'Je kunt dan de kanalen kiezen waar je de ailerons op hebt zitten.De rechter moet altijd op kanaal 1,daarna kun je zelf kiezen waar je de linker op wilt hebben.Ik heb hem bijv. op kanaal 5.Dan zet je differentieel op 0.Die staat geloof ik aan het begin op 100.Als laatste ga je dan naar 'Flapern > Off'.Dat staat boven 'Diff',in hetzelfde menu.Die zet je op 'On'.Als het goed is moet ie het dan doen.Je hebt kans dat je nog een kanaal moet reversen,maar dat is niet het probleem lijkt me.

Een ringetje in de prop doen (die bij de prop geleverd worden) in de grote van de as, dan 1 boutje helemaal de as opdraaien, prop er op, dan dat ijzeren ringetje en dan het 2e boutje en dan strak vastdraaien.

(Ik neem aan dat je het over zo'n towerpro setje had)

Bedankt, maar in Albatros zeiden ze me dat de boutjes met de prop zouden losdraaien?
Of is dit geen probleem? :D

Heel erg bedankt

van die bijgeleverde? :D
Die raken bij mij maar tot iets op de as??

Bedankt ;)

Zo krijg je nogal wat verwarring... :?
Het asje met schroefdraad aan de buitenzijde, is de bout/schroef of draadeind.

Wat je daar overheen doet, zeskant met schroefdraadgat erin, is de moer.

MOER dus hieronder en daarnaast de zelfborgende moer ;)
moer.jpg
BEVEST2.jpg

@pdspds (waar staat die naam eigenlijk voor?)
Zoals ik het zie op de foto die je te zien krijgt als je de link in je andere topic volgt (deze link dus), heb je een gladde as, in specblad van de motor kun je vinden dat deze een diameter heeft van 3mm.
Je vroeg me dit al via PB, ik heb je een paar dagen geleden een antwoord gestuurd, een voorbeeld van een geschikte adapter, met link erbij.
Ik weet niet of je je berichten leest, maar daarmee is je probleem opgelost.
Let op, ik ga er dan wel vanuit dat je propeller een gat van 5mm heeft. Zoals eerder aangegeven door Igor is het gat vaak groter en kun je dit met verschillende ringetjes op maat maken.

maar in princiepe staat dit ook al honderd keer beschreven in het topic, met foto's erbij, dus even lezen kan geen kwaad.
Klopt als een bus. Er is ook niet de perfecte manier om iets te doen, iedereen doet het anders. Als je kiest voor een andere motor bestaat de kans dat het niet zonder meer past. Koop je alles in een GOEDE modelbouwwinkel, kan men je daar vertellen of het past, of nog wat advies geven. Die leveren op jouw verzoek dan ook de juiste adaptor bij de motor.

Bestel je op internet, is het advies vaak wat beperkter, maar de prijs veelal wat gunstiger... :rolleyes:

Jep,
dat is inderdaad de motor :)
Maar hij heeft geen gladde as, maar met schroefdraad ;)

Na je PB ben ik naar albatros gereden met de motor en de prop, maar zij zeiden me dat een propadapter hier geen opossing was, en ik het met bouten moest doen ;)
Maar zeiden ze, het kan wel dat de bouten mee met de prop losdraaien en je prop los komt te zitten ;)

Omdat me dit niet geweldig leek om voor te hebben op hoogte :p , en ik wist dat velen op het forum het wel deden met deze combinatie, vroeg ik het hier nog maar eens, omdat ik er niet meer helemaal aan uit kon ;)

Dus... met bouten is de beste oplossing als ik het goed begrijp?

Heel erg bedankt :)

Pds zijn mijn initialen ;)

Hallo iedereen,
vandaag heeft mijn minimag voor het eerst alleen over het gras getaxiet :D :D :D

Wat een power heeft die motor zeg!!! :D
Dat merkte ik al toen ik hem proef liep, en hem nog niet ingelijmd had ;)
Hij vloeg gewoon uit de Minimag, en korte de ontvangersdraad wat in :p
Kan dit kwaad voor het bereik? Of niet, hij is nu nog zolang dat hij net voorbij het kielvlak komt ;)

Maar een ander probleem is bij het tacien, hij draait enorm naar rechts, zodat hij na een tijdje gewoon een toertje draait! Dit is niet normaal eh ;)

Hoe los ik dit op?

Dat naar rechts draaien kan ik je zo snel even geen antwoord op geven maar die ontvangers draad wel. Dit kan wel kwaad.... Als het afgehakte deel langer is dan 3cm zou ik het er weer aan solderen, je hebt er anders zeker last van met je reikweidte, zoek anders even op het forum er zijn genoeg draadjes over.

ow ow ow, ik heb al zon gevoel dat je minimag het niet lang uit gaat houden:mad: Je moet een beetje voorzichtig zijn, het is geen speelgoed meer waar je mee werkt.

Weet ik wel, ik doe echt myn uiterste best er zo voorzichtig mogelijk mee om te gaan, :D
Maar een ongeluk kan toch altijd gebeuren, het is mijn eerste set die ik zelf bouw ;)

Nu over het draaien,
ik heb er eens een filmpje van geschoten, want ik snap het echt niet hoor ;)

Ik plaats het hier zodra ik het op youtube krijg ;)

tis een taildragger, die wil constant uitbreken, dat wat je op het filmpje zag is dus niet zo heel vreemd, maar check eens of beide wieltjes even soepel lopen(neem aan dat je geen staartwiel gebruikt)

Wat bedoel je met taildragger?
Gebruik geen staartwiel :)

Die motor heb ik inderdaad ook opgemerkt, houder was zeer snel vast met die secondelijm, staat heel klein beetje naar rechts

kleine beetje is genoeg, deze week een andere ingevlogen had het zelfde probleem motor teveel naar rechts.

Daar komt nog bij dat de motor sterk is en dat moet je opvangen met je
richting roer, en je moert druk op je staart houden als je snelheid maakt

Nu heb ik mij in de winkel laten vertellen dat de motor van een vliegtuig iets naar rechts en onder hoort te staan? :D

Dan heb ik het toch onbewust goed gedaan? ;)

Back