Algemeen Mugen MSX3 Topic

• Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
heeft niet lang geduurd voor die kapot was, of is die schoon gemaakt voor de foto.... :mrgreen:

@Ezy 2000 dankje wel , voor de foto, waarom heb je de carbonfront shock tower niet gemonteerd?

@all: Ik heb een paar maanden niet gereden en nu wilde ik weer gaan rijden alles doet het behalve de caruburator, die gaat zwaar. Nu heb ik deze helemaal gedemonteert en geolied, nu loopt hij beter.Alleen nu wil de motor niet meer stationair lopen hoe kan dit komen?
De stationair schroef uitdraaien helpt een beetje maar ik krijg hem niet goed staionair.

groet Robert

mischien zit er nog een beetje afterrun in het carter(als je afterrun gebruikt), of zuigt valse lucht ergens,
low-end needle niet tever naar binnen, nitro nog wel goed? staat ie mischien te arm/rijk? mischien een te koude plug

die carb is idd te erg voor woorden

dat ding hakt constant vast

ik ben erachter gekomen dat dit door de stationair scroef komt

maar die is te hard nodig om weg te laten

(zonder is het probleem wel weg)

ik heb bij die van mij de randen van de gleuf in de gasschuif voor de stationair schroef gebroken (klein beetje schuin maken) en toen geen problemen meer, loopt soepel nu

maar is echt een msx kwaaltje

Robert H. zei:
@Ezy 2000 dankje wel , voor de foto, waarom heb je de carbonfront shock tower niet gemonteerd?

@all: Ik heb een paar maanden niet gereden en nu wilde ik weer gaan rijden alles doet het behalve de caruburator, die gaat zwaar. Nu heb ik deze helemaal gedemonteert en geolied, nu loopt hij beter.Alleen nu wil de motor niet meer stationair lopen hoe kan dit komen?
De stationair schroef uitdraaien helpt een beetje maar ik krijg hem niet goed staionair.

groet Robert

een paar dagen voor de crash die je op de foto ziet was er een savage met volle vaart over m'n msx gereden
toen was dus m'n carbonfront shock tower gebroken :evil:

met de carb. heb ik verder geen problemen.
als ik hem langere tijd wegzet gooi ik er wel afterrun olie in en zet hem weg met een voledig open carb

Robert H. zei:
dat ga ik proberen die gleuf van de gasschuif wat afschuren is kijken of dat wat helpt.

groet Robert

ja dan gaat ie lekken

je moet eens kijken of je geen kunststof scroefje kan vinden voor het stationair

ik heb vandaag de hele stationairschroef er uitgedraaid en het helpt echt niks, de motor blijft gewoon veel toeren maken.

Ik heb de T-15 ENGINE van HPI en echt vanaf het beging problemen mee, de imbusjes in de koelkop zijn gewoon niet los te krijgen en dus dolgedraait :evil: . Ook komt er vanhet begin al brandstof langs de zijkanten van de motor :? dus die koelkop zit er niet goed op dus daarom ook super weinig compressie, en dan die carburator maar die is van de standaard motor. :?

ik ga de carburatornog is uit elkaar halen en schoonmaken en invetten hopelijk werkt het dan.

groet Robert

sjorsi zei:
wat voor hop-ups heb j er allemaal opzitten>???

picco omega xt 15 motor
2 speed
alu draag armen
alu schokdempers
alloy vliegwiel
ronde uitlaatbocht
turnrods met l&r draad
andre schijf rem (van een p12)

en heb mijn voor diff. gevuld met olie (heb nog niet kunnen testen wat het doet of dat het resultaat heeft)

resente foto (de rest is offline)

msx3.jpg

Bedankt voor het lijstje.

Dan had ik nog een vraagie: Hoeveel slagen hebben jullie je hoofdsproeier open staan? voor een Standaart Mugen motor.
Dan weet ik waar ik naar toe moet werken.

bedankt,

Er werd gezegd dat de K&N filter bagger is. welke filter is dan wel goed, hoe duur is het en waar kan je ze dan kopen. :lol:

Rijdt al twee jaar met een K&N filter en heb nog geen problemen gehad.
Je moet hem alleen regelmatig schoonmaken en dan weer olien.

K&N filter is niet goed voor een Off-road Auto omdat de structuur te open is, maar daar wordt ook al aan gewerkt.
Want sinds kort levert K&N ook een luchtfilter voor off-road, deze is dan voorzien van een extra schuimfilter wat om het K&N filter moet.

Maar je kan wel zeggen dat K&N bagger is, maar dat is elk filter als je hem niet juist behandeld.

hallo, ik wilde even iets heel anders vragen aan jullie over de mugen seiki.
weet iemand een site waar je onderdelen voo de mugen seiki kan kopen?
weant ik was gister even bij muco in hoorn, maar daar zeiden ze dat ze dat al jaren niet meer verkopen.
ik wil bijvoorbeeld wielophanging kopen en 2 versnellingsbak.......

Ik had vorige keer mijn auto in de prak gereden :cry: , dus ik moest nieuwe onderdelen en die had ik bij pk racing gehaald. Een 2 versnellingsbak kan je daar ook halen voor 90 euro. :lol:

zag op de site van MID dat er nieuwe alu onderdelen zijn en stabilisatoren voor de msx3

plaatjes:
stabia.jpg

stabih.jpg

nummers k9104 achter k9105 voor
nuts.jpg

nummer k9101
schokv.jpg

schoka.jpg

nummers voor k9107 achter k9108
radiop.jpg

nummer k9106

Back