Algemeen Mugen MSX3 Topic

  • Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
kweetnie

bij mij was dat standaard al

en het voordiff hebik eens stuk gereden (de behuizing) , mugens kunnen niet tegen 1:1 vrachtwagens op :!:

en toen heb ik die in de wd40 gezet en later in een bakje diesel

daarna de tandjes met wat vaseline ingevet

dus dat zal het dan wel zijn

de achterkant moet ik ook nogeens doen wat die zal wel flink vies zijn (auto heeft een stukje zwemmen overleeft) 8)
 
Ik wacht nog ff het antwoord van de leverancier af, die is nu tot 11-10-05 op vakantie, voordat ik er verder wat mee doe.

In ieder geval bedankt!
 
hallo guys ben nieuw op het forum :D

maar ik ben ook een trotse bezitter van een mugen msx3
ik heb een body van een mercedes amg s-class en een nissan 350Z

ik heb van de week een leuke update op mijn auto gegooit en dat is de 2 versnellings bak en verder zit er een tuned aluminium uitlaat op

ik ben nog van plan om een 3 cc kit erop te zetten, maar is dat een goeie optie of raden jullie mij aan om dan meteen een andere motor aan te schaffen?

groeten Chili
 
Chili! zei:
hallo guys ben nieuw op het forum :D

maar ik ben ook een trotse bezitter van een mugen msx3
ik heb een body van een mercedes amg s-class en een nissan 350Z

ik heb van de week een leuke update op mijn auto gegooit en dat is de 2 versnellings bak en verder zit er een tuned aluminium uitlaat op

ik ben nog van plan om een 3 cc kit erop te zetten, maar is dat een goeie optie of raden jullie mij aan om dan meteen een andere motor aan te schaffen?

groeten Chili

de 3cc kit is een goede optie alleen ik zou persoonlijk ook een andere (HPI) koelkop aanschaffen

met oog op de vreselijk krappe koelkop die standaard erbij zit

nog een tip

vervan iig de voorste draagarmen en shocktower niet voor alu

deze zullen bij een botsing alle kracht naar de grondplaat brengen waardoor deze verbuigt

kunststof buigt wat en breekt voordat er grote schade is

daarbij is het ook nogeens goedkoop



ik weet niet hoe lang je al rijd met een rc maar ik zou eerst ervaring opdoen met dit motortje, deze kan vrij veel hebben (3 vastlopers 3 gebroken zuigerstangen veel te arm lopen etc.

dus eerst leren met dit motortje

dan later zon 3cc kitje erin

en ik denk dat je op parkeerplaatsen rijd met je standaard bandjes
je zou eens schuimbandden moeten proberen 40 shore voor en 37 achter

dan is het een wereld van verschil qua grip en dus rijplezier
 
ik heb al redelijk wat ervaring, ik heb dat ding vanaf juni

ik heb idd een keer zo'n achter ophanging kapot gereden door het over de kop slaan van mijn auto, maar de kosten vielen mee omdat het kunstof was (+/- 7 euro) en ik zie ook dat er aangeraden wordt om gewoon met kunstof te blijven rijden. ik heb inmiddels ook reserve onderdelen hiervoor liggen :D

die 3cc kit die ik op het oog hebt kost bij pk-racing 79,95 en bevat ook een cool kop en ja het afstellen is tot nu toe nog goed gegaan, ik heb iig nog geen grote problemen ondervonden

en de bandjes, wat moet ik er over zeggen, die standaard bandjes die ik erbij kreeg heb ik na 1 week de prullenbak in gedonderd, zelf heb ik nu goeie hpi race slicks en hpi velgen eronder, dat bevalt me prima, goeie grip als de bandjes eenmaal warm zijn
 
Chili! zei:
ik heb al redelijk wat ervaring, ik heb dat ding vanaf juni

ik heb idd een keer zo'n achter ophanging kapot gereden door het over de kop slaan van mijn auto, maar de kosten vielen mee omdat het kunstof was (+/- 7 euro) en ik zie ook dat er aangeraden wordt om gewoon met kunstof te blijven rijden. ik heb inmiddels ook reserve onderdelen hiervoor liggen :D

die 3cc kit die ik op het oog hebt kost bij pk-racing 79,95 en bevat ook een cool kop en ja het afstellen is tot nu toe nog goed gegaan, ik heb iig nog geen grote problemen ondervonden

en de bandjes, wat moet ik er over zeggen, die standaard bandjes die ik erbij kreeg heb ik na 1 week de prullenbak in gedonderd, zelf heb ik nu goeie hpi race slicks en hpi velgen eronder, dat bevalt me prima, goeie grip als de bandjes eenmaal warm zijn


ok super

je hebt hem dus al langer dan ik dacht
 
Hallo, ben nieuw hier met een mugen msx. Weet er iemand een shop zijn voor Mugen in de buurt van Hulst? Heb m'n mugen bij PKshop gekocht.

Nu is mijn rechter steering knuckle kapot en wil geen week wachten op een nieuwe via de post. PKshop is voor mij weer een 100KM trip, dus weet iemand een shop nabij Stekene (Hulst) ?

bedankt!
 
Beste Kenwood, op de site van PKracing is alles te bestellen voor je mugen en de post brengt het dan lekker de volgende dag, mits op voorraad, bij je thuis :D zodat je er zelf niet 1000 km voor hoeft te rijden, goed je betaalt de verzendkosten maar das goedkoper dan benzine voor in je 1:1 auto :wink:
 
ja da weet ik, maar vond 13 euro verzending een beetje 'over te top' voor een onderdeel van 6 euro. Heb reeds het onderdeel, ben er zaterdag om gereden omdat ik anders gans het weekend niet kon rijden.

op de site van the border hebben ze ook mugen parts, voor 6 euro verzending naar Belgie, dus als nog iemand onderdelen zoekt voor mugen, ze zijn het goedkoopst op the border.
 
Hallo,

Sinds een paar weken ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Mugen MSX3. De auto heb ik 2de hands gekocht van een collega. De auto is geheel standaard op 2bak en andere velgen na.

Vandaag heb ik heerlijk met de auto gereden, echter bij thuis komt en kleine schoonmaakbeurt doet hij niets meer. Het lijkt erop alsof hij geen compressie opbouwt. Kan dit komen daardat hij verzopen is?

Graag wat tips op dit probleem te verhelpen.
 
Je voelt geen of weinig weerstand als je aan de trekstarter trekt?, draait de motor dan wel helemaal rond of maar een klein stukje? Als hij niet ronddraaid als je trekstart dan moet je even het one-way lager bij de trekstarter ontvetten.
Draait hij wel helemaal rond maar voel je geen weerstand kijk dan of de plug en de cilinder kop nog goed vast zitten.
 
Ik voel inderdaad geen of weinig weerstand. Hij draait voor zover ik weet helemaal rond. Het is een beetje begonnen toen ik vanmiddag mijn koelkop eraf had gehaald, het motortje lekte namelijk beetje binzine tussen cilinder en koelkop. Heb deze helemaal scoohn gemaakt en er opniew opgezet. Sindsdien start hij niet meer. Heb al 2 verschillende groeipluggen gebruikt, echter zonder resultaat
 
Ik denk dat je het probleem dan bij de cilinderkop moet zoeken. Haal hem er even af en kijk of de pakkingsring er goed tussen zit, en draai hem daarna weer kruislings handvast (geen tang gebruiken)
 
Bedankt voor de tip. Ik ben overigens helemaal geen pakkingsring tegengekomen. Zit deze pakkingsring tussen de koelingskop en de cilinder zelf?
 
Daar zit hij inderdaad. De pakkingsring wil wel eens blijven vastzitten in de cilinderkop, dus kijk daar even goed naar.

PS: Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen beweerden dat er helemaal geen pakkingsring tussen zat, het lijkt mij raar dat er bij sommige motoren niks tussen zit maar het zou kunnen.
 
Het broer(tje) van me vriendin heeft een soortgelijke auto (Mugen Prime 12) en deze heeft ook geen pakking tussen koelkop en cilinder. Zit het dan bij beide fout?
 
Je hoort wel vaker dat er geen pakking tussen zit, dus of het wel of niet hoort kan ik niet zeggen. In mijn handleiding van de MSX-3 staat dat er wel een pakking tussen zit, en die zit er dus ook tussen.
De pakking is van een zachter materiaal dan het aluminium van de koelkop en het carter, en geeft daardoor een betere afdichting tussen de beide delen. Een pakking lijkt mij dus vrij essentieel.
 
Hey

Ik heb vandaag de msx3 afgemaakt, 2 bak zit erop en alle elektronica is af. Ik verwacht niks van het standaard blokje en de plastic uitlaat
Ik heb hem vandaag ingereden en moet zeggen dat hij wel lekker stuurt, reageert goed en scherp, wel erg veel speling in de onderdelen maar daar lijkt hij geen last van te hebben :D

Leuk karretje om af en toe even wat mee te toeren in de kassen van mijn zwager. Ik heb daar ook al met de R40 gereden en da's toch wel ff wat anders dan de msx3....ik heb daar flink de ruimte en kon dus eens het gas lekker opentrekken. Ik moet zeggen dat ie wel errruggg snel is en ligt als een blok op de weg!

Kan niet wachten om op de baan te leren rijden

Grt, Ron
 
hoi

de meeste auto's hebben speling
zou die dit niet hebben zou hij veel te gevoelig worden
nu heb je iets speling en gaat hij automatisch rechtuit tenminste als je hem goed instelt

inprincipe zou hij als je de stuurservo loshaalt automatish rechtuit gaan rijden als je hem een zetje geeft


tenminste dat is wat ik heb begrepen van diverse internetpagina's
 
Back
Top