Algemeen Mugen MSX3 Topic

• Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
DiSrUpTeR dank voor de handleiding, hoef ik niet meer te denken hoe alles in elkaar hoort.
Na de laatste grote schoonmaakbeurt, lijkt het boutje nu te blijven zitten en schakeld hij zoaks het hoort.

UItlaten welke ik gebruik op mijn beide MSX-en zijn:
- de PK60600 van PKRacing, volledig van koolstof, maar de karakteristiek is in te stellen, naar je eigen wensen. Hier komt nog wel een uitlaatbochtje bij, maar dat kan je de kop niet kosten
- Protech Tuned Pipe (PTX1402 bij PKRacing)
mooi pijpie van lichtmetaal en goed getuned voor het motortje van de MSX3. Deze is helemaal compleet met uitlaatbocht.

Dat standaard pijpie van de MSX is niet zo best, bij mij zijn ze beide en bij mijn zwager ook (dus drie stuks) gebroken op de naad van de plastic demper naar het metalen ingangspijp.

ik heb een problem mijn modelbouwshop advisuur
zei dat me blokje versleten is (ik heb hem net een klein
jaartje) dus wat moet ik doen en is er wat aan te raden???
bedankt alvast :)

Een nieuwe cilinder/ zuigerset erin plaatsen. Afhankelijk van hoeveel liter de motor heeft gelopen is dit vrij normaal na een jaar.

1blik
maar na ongv 3/4 blik brak me drijfstang
die is er toen en nieuwe in gezet geen niet motortje
maar de krukas was helemaal pervect en de zuigerwand
is ook nog helemaal strak alleen de zuiger zitten een paar kleine
krasjes op en en klein pitje aan de bovenkant

He collega msx3 rijders,

Even een vraagje, lopen de differentieels bij jullie ook zo zwaar. Als ik bij mijn tamiya elektro auto aan een der wielen draai, draait het wiel er tegenover de andere kant op, wat vrij normaal is. Als ik hetzelfde bij mijn msx3 doe draait de hele aandrijflijn, is dit bij jullie ook zo? Kun je de diffs afstellen of zo of moet er dunnere olie/vet in?

msx3mugen zei:
alleen de zuiger zitten een paar kleine
krasjes op en en klein pitje aan de bovenkant

aan de bovenkant maakt niet veel uit. Aan de zijkant echter wel dit betekent namelijk compressie verlies. Deze schade zal wel aangericht zijn door de drijfstang. Ik heb het zelf ook al een keer gehad, maar bij mijn motor was hij aan het afbrokkelen inplaats van te breken. Nu heeft mijn motor ook minder compressie, maar hij loopt nog wel goed.

bedankt maar heeft iemand een voorkeur
van een goede motor ik rij geen wedstrijden
dus beetje straat motor

hallo ik heb deze kap gezien
het blijkt dat hij past op me auto met
de wielbasis enz.
maar ik denkt omdat die kap heel hoog
is dat me kap pennetjes het niet halen
zijn er groter pennen tekrijgen zoja waar en hoeveel
hier een foto van de kap:
221830_BB_00_FB.EPS.jpg

als ze te kort zijn kijk of je ze kan verlengen. voor een motor zou kijken voor z'n hpi t-15 of die nieuwe van hpi of een picco omega xt15. zijn niet echt duur goede motoren voor op straat.

weet iemand de 100% uit doos afstelling voor de carb??

me wagen rijd nogsteeds niet goed

gasgeven en hij valt uit

stationair +- 30 sec en uit
ookal zet ik stationair hoger hij blijft uitgaan
heb alles al geprobeerd maar wil nu ff basis afstelling hebben

van alle naalden please

mvg

frank

t vreemde is (dat andwoord heb ik eerder gehad) dat hij het met elke willekeurige gloeiplg heeft

van r2 tot r5

ook die het op andere wel goed doen

en ik heb al zoveel verdraaid dat ik niet meer weet wat standaard is

In het boekje staat toch wel de standaard afstelling?
Zet anders de hoofdsproeier op 4 slagen (als basisafstelling), dan kan je altijd nog veranderen ;)

Volgens mij is de basis astelling van de hoofdsroeier 2,5 HELE slagen open.
De andere twee kun je eenvoudig vinden met de tutorial van Bart Banaan.

masterwebber zei:
In het boekje staat toch wel de standaard afstelling?
Zet anders de hoofdsproeier op 4 slagen (als basisafstelling), dan kan je altijd nog veranderen ;)

int boekje heb ik het nog niet gevonden

daarom vraag ik het juist

alleen ik ben bang dat ik zoveel verdraaid heb dat ik niet eens in de buurt van de stdafstelling zit

daar zit ik dus een beetje mee

mvg

frank

DiSrUpTeR zei:
diff van de msx3 zal wat zwaarder lopen dan die tamiya (electro neem ik aan)

Heb vanavond mijn voordiff (MSX3) in elkaar gezet en volgens leverancier hoef ik de delen niet te vetten omdat deze al gevet zijn (klopt ook wel) echter als ik 1 as vasthou moet ik erg veel kracht zetten om de andere kant te laten draaien, is dit normaal of toch ff wat vet erin? Zo ja welk vet is het beste voor een soepele werking? (liever nu weer uit elkaar dan strax als hij in de auto zit en in elkaar draait).
Kan via de zoekfunctie alleen vinden dat er meer mensen zijn met strakke MSX3 diff's maar echte antwoorden vindt ik niet.

Het is tevens zo dat als ik 1 kant draai de andere kant in dezelfde richting meedraait. Volledig sper heet dit volgens mij (?)

Vast bedankt!

bij mij draaien de wielen VOOR toch echt tegengesteld van elkaar

bij de achterwielen niet maar dan neemt hij ook meteen de voorwielen mee

Maar heb jij er extra vet ingestopt dan?

Kan me niet voorstellen dat zo zwaar goed is, heb hem nog eens uit elkaar gehaald, alles gecontroleerd en volgens mij zit alles goed.

Back