Algemeen Mugen MSX3 Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Donno, 22 jul 2004.

  1. DiSrUpTeR

    DiSrUpTeR

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Spijkenisse
    @ zware jongen klik hier voor de handleiding van de 2 speed.

    veel succes er mee :wink: .
    mvg mark
     
  2. Zware Jongen

    Zware Jongen

    Lid geworden:
    2 apr 2004
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Amsterdam
    DiSrUpTeR dank voor de handleiding, hoef ik niet meer te denken hoe alles in elkaar hoort.
    Na de laatste grote schoonmaakbeurt, lijkt het boutje nu te blijven zitten en schakeld hij zoaks het hoort.

    UItlaten welke ik gebruik op mijn beide MSX-en zijn:
    - de PK60600 van PKRacing, volledig van koolstof, maar de karakteristiek is in te stellen, naar je eigen wensen. Hier komt nog wel een uitlaatbochtje bij, maar dat kan je de kop niet kosten
    - Protech Tuned Pipe (PTX1402 bij PKRacing)
    mooi pijpie van lichtmetaal en goed getuned voor het motortje van de MSX3. Deze is helemaal compleet met uitlaatbocht.

    Dat standaard pijpie van de MSX is niet zo best, bij mij zijn ze beide en bij mijn zwager ook (dus drie stuks) gebroken op de naad van de plastic demper naar het metalen ingangspijp.
     
  3. msx3mugen

    msx3mugen Guest

    ik heb een problem mijn modelbouwshop advisuur
    zei dat me blokje versleten is (ik heb hem net een klein
    jaartje) dus wat moet ik doen en is er wat aan te raden???
    bedankt alvast :)
     
  4. Stijn S

    Stijn S Guest

    Een nieuwe cilinder/ zuigerset erin plaatsen. Afhankelijk van hoeveel liter de motor heeft gelopen is dit vrij normaal na een jaar.
     
  5. msx3mugen

    msx3mugen Guest

    1blik
    maar na ongv 3/4 blik brak me drijfstang
    die is er toen en nieuwe in gezet geen niet motortje
    maar de krukas was helemaal pervect en de zuigerwand
    is ook nog helemaal strak alleen de zuiger zitten een paar kleine
    krasjes op en en klein pitje aan de bovenkant
     
  6. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    He collega msx3 rijders,

    Even een vraagje, lopen de differentieels bij jullie ook zo zwaar. Als ik bij mijn tamiya elektro auto aan een der wielen draai, draait het wiel er tegenover de andere kant op, wat vrij normaal is. Als ik hetzelfde bij mijn msx3 doe draait de hele aandrijflijn, is dit bij jullie ook zo? Kun je de diffs afstellen of zo of moet er dunnere olie/vet in?
     
  7. DiSrUpTeR

    DiSrUpTeR

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Spijkenisse
    diff van de msx3 zal wat zwaarder lopen dan die tamiya (electro neem ik aan)
     
  8. Stijn S

    Stijn S Guest

    aan de bovenkant maakt niet veel uit. Aan de zijkant echter wel dit betekent namelijk compressie verlies. Deze schade zal wel aangericht zijn door de drijfstang. Ik heb het zelf ook al een keer gehad, maar bij mijn motor was hij aan het afbrokkelen inplaats van te breken. Nu heeft mijn motor ook minder compressie, maar hij loopt nog wel goed.
     
  9. msx3mugen

    msx3mugen Guest

    bedankt maar heeft iemand een voorkeur
    van een goede motor ik rij geen wedstrijden
    dus beetje straat motor
     
  10. msx3mugen

    msx3mugen Guest

    hallo ik heb deze kap gezien
    het blijkt dat hij past op me auto met
    de wielbasis enz.
    maar ik denkt omdat die kap heel hoog
    is dat me kap pennetjes het niet halen
    zijn er groter pennen tekrijgen zoja waar en hoeveel
    hier een foto van de kap:
    [​IMG]
     
  11. DiSrUpTeR

    DiSrUpTeR

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Spijkenisse
    als ze te kort zijn kijk of je ze kan verlengen. voor een motor zou kijken voor z'n hpi t-15 of die nieuwe van hpi of een picco omega xt15. zijn niet echt duur goede motoren voor op straat.
     
  12. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    weet iemand de 100% uit doos afstelling voor de carb??

    me wagen rijd nogsteeds niet goed

    gasgeven en hij valt uit

    stationair +- 30 sec en uit
    ookal zet ik stationair hoger hij blijft uitgaan
    heb alles al geprobeerd maar wil nu ff basis afstelling hebben

    van alle naalden please

    mvg

    frank
     
  13. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    klinkt als rotte gloeiplug......
     
  14. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    t vreemde is (dat andwoord heb ik eerder gehad) dat hij het met elke willekeurige gloeiplg heeft

    van r2 tot r5

    ook die het op andere wel goed doen

    en ik heb al zoveel verdraaid dat ik niet meer weet wat standaard is
     
  15. masterwebber

    masterwebber Guest

    In het boekje staat toch wel de standaard afstelling?
    Zet anders de hoofdsproeier op 4 slagen (als basisafstelling), dan kan je altijd nog veranderen ;)
     
  16. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Volgens mij is de basis astelling van de hoofdsroeier 2,5 HELE slagen open.
    De andere twee kun je eenvoudig vinden met de tutorial van Bart Banaan.
     
  17. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp

    int boekje heb ik het nog niet gevonden

    daarom vraag ik het juist

    alleen ik ben bang dat ik zoveel verdraaid heb dat ik niet eens in de buurt van de stdafstelling zit

    daar zit ik dus een beetje mee

    mvg

    frank
     
  18. Cuber

    Cuber Guest

    Heb vanavond mijn voordiff (MSX3) in elkaar gezet en volgens leverancier hoef ik de delen niet te vetten omdat deze al gevet zijn (klopt ook wel) echter als ik 1 as vasthou moet ik erg veel kracht zetten om de andere kant te laten draaien, is dit normaal of toch ff wat vet erin? Zo ja welk vet is het beste voor een soepele werking? (liever nu weer uit elkaar dan strax als hij in de auto zit en in elkaar draait).
    Kan via de zoekfunctie alleen vinden dat er meer mensen zijn met strakke MSX3 diff's maar echte antwoorden vindt ik niet.

    Het is tevens zo dat als ik 1 kant draai de andere kant in dezelfde richting meedraait. Volledig sper heet dit volgens mij (?)

    Vast bedankt!
     
  19. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    bij mij draaien de wielen VOOR toch echt tegengesteld van elkaar

    bij de achterwielen niet maar dan neemt hij ook meteen de voorwielen mee
     
  20. Cuber

    Cuber Guest

    Maar heb jij er extra vet ingestopt dan?

    Kan me niet voorstellen dat zo zwaar goed is, heb hem nog eens uit elkaar gehaald, alles gecontroleerd en volgens mij zit alles goed.
     

Deel Deze Pagina