Algemeen Mugen MSX3 Topic

• Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
@MSX3MUGEN, die clutch bell kan je op rijden tot ie bv breekt. optijd vervangen lijkt me beter idee.
nummer bij pk:
muk0705 clutch bell 15t (single)€ 8,50
muk0241 clutch bell (2 speed) €13,50
zou de schoenen ook vervangen.

@zware jongen. kan helaas nu even niet scannen maar wat voor problemen heb je met die 2 speed?

Ik heb wel eens een MSX3 gezien met een centax koppelings systeem erop. Dat is wel het beste, ook wel prijzig. Voordeel is dat als je die goed hebt afgesteld dat je echt een heeel stuk sneller op trekt.

Greetz.

Bartje.

ik heb nu trouwens op mijn mugen msx3 30mm banden achter

als je dit ook wil moet je 2 ringetjes (totaal 1mm oid) tussen je velg en de velgmeenemer doen (anders loopt het aan)

voordeel: de wagen breekt niet meer uit

DiSrUpTeR zei:
die van een hpi rs4 3 passen ook die zijn wel in alu verkrijgbaar (gpm) moet alleen je dogbones tussen rubbers zetten want de cup valt wat dieper.
mgv mark

foto?

subaru jj zei:
DiSrUpTeR zei:
die van een hpi rs4 3 passen ook die zijn wel in alu verkrijgbaar (gpm) moet alleen je dogbones tussen rubbers zetten want de cup valt wat dieper.
mgv mark

foto?

ze staan op pk

nrstuurblok.jpg

n3rearblock.jpg

hpi nitro-3 onderdelen

weet niet of die van achter ook passen, de uprights passen niet van gpm voor de hpi dus die blijven van plastic. weet je zeker dat die breken als je ook alu armen heb.

DiSrUpTeR zei:
weet niet of die van achter ook passen, de uprights passen niet van gpm voor de hpi dus die blijven van plastic. weet je zeker dat die breken als je ook alu armen heb.

weet niet precies wat je bedoelt maar die roze dingen (op mijn auto in plastic) braken na een ongeluk doordat hij echt 50cm de lucht in ging en neerkwam op de zeikant van de band

volgende stuiter zag je dat de banden los leken te zitten

wat dus ook zo was

zou ze gewoon in plastic terug zetten 1 is makkelijker 2 goedkoper 3 minder kosten volgende crach denk ik.

helemaal mee eens daarom heb ik er altijd een paar op voorraad
volgens mij is alu ook nog zwaarder :? dus ook voor mij gewoon
plastic :D :lol:

[quote="DiSrUpTeR@zware jongen. kan helaas nu even niet scannen maar wat voor problemen heb je met die 2 speed?[/quote]

Het boutje voor de afstelling liep er steeds uit.
Vandaag heb ik gereden en hij lijkt het nu te blijven doen.
Ik heb de hele versnellingsbak uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt.
Als je me zou kunnen helpen aan de tekening dan graag, want alles weer in elkaar zetten zo uit het geheugen, gaat niet zo gemakkelijk.

Nu heb ik een ander probleem, als mijn tank halfleeg is slaat de motor af en zit er lucht in de brandstofleding.
De tank vullen en een beetje pompen met het pompje en je kunt weer een halve tank rijden.
Ik kan niet vinden waar de lucht nu vandaan komt.

hoi

mijn auto bleef zelfs bij extreem laag toerental amper op zijn plek staan met de std kopp veertjes
(die zijn 0,8mm)

nu heb ik 1,0mm veerjes

ik heb nog niet gereden maar nu moet hij beter blijven staan

maar ga ik nu de motor niet overbelasten??

mvg

franky

FRANKY>SF.NET zei:
hoi

mijn auto bleef zelfs bij extreem laag toerental amper op zijn plek staan met de std kopp veertjes
(die zijn 0,8mm)

nu heb ik 1,0mm veerjes

ik heb nog niet gereden maar nu moet hij beter blijven staan

maar ga ik nu de motor niet overbelasten??

mvg

franky

Hoe kom je op het idee dat het je motor zou kunnen overbelasten? Hij zal alleen wat meer toeren maken voordat de koppeling oppakt, en op een hoger toerental heeft de motor juist meer koppel dus zal die alleen maar sneller en beter van zijn plaats komen, en dat is helemaal niet slecht voor je motor. Het zou pas slecht kunnen zijn als je motor enorm veel toeren zou moeten draaien voordat hij koppelt en dat zal niet het geval zijn.

greetz.

Bartje

Ik heb volgens mij een nieuwe uitlaat nodig voor mijn msx-3, want laatst kwam er een heel stuk gesmolten plastik uit en mijn topsnelheid is ook niet wat het geweest is. bovendien maakt hij een raar geluid.
Welke uitlaat raden jullie mij aan?

BVD.

waarschijnlijk heeft je uitlaat tegende bocht an gezeten, en dan smelt ie, haal je weer een kunstof zorg er dan voor dat de uitlaat de bocht niet raakt.
dat er in het rubber ruimte zit tussen die twee.
gaat ie wat langer mee anders smelt ie.

Ik had er bij het plaatsen van mijn nieuwe uitlaatbocht nog op gelet maar ik had maar een speling van 1mm (en was niet ruimer te zetten) dus het zou kunnen dat hij te warm werd. Daarentegen toen ik de nieuwe bocht monteerde zag ik dat het begin van de uitlaatgesmolten was geweest dit vond ik vreemd want de originele bocht had zeker genoeg speling.
Hoe kan dat dan, en kunnen metalen uitlaten wel tegen die warmte?

Grt. Thybaut

Metalen uitlaten kunnen tegen hitte. Zelfs metalen met een laag smeltpunt als bijvoorbeeld tin beginnen pas te smelten bij 190 graden en zo heet wordt je uitlaat echt niet. En het metaal waar de uitlaat van gemaakt is kan nog veeeeel meer hitte hebben.

greetz.

Bartje

Back