Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Zonnesteek.......nou wellicht wel het licht gezien met die lola's.:cool: Dit liedje speelt nu de hele tijd in mijn hoofd.

oh my Lola, la-la la-la Lola
La-la la-la Lola
Het is even oefenen maar gegarandeerd dat we volgend jaar dit gezamelijk zingen op de rijderstelling als we in de nitro 1/10 klasse rijden met die lola's.

Laatst bewerkt door een moderator:
welke 1/10 nitro auto zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken? Hoe kun je die dan breder maken naar 220mm of zijn die banden met een offset en dan meteen goed voor 220mm?

Om het nog een beetje ontopic te houden....

Deze banden komen met een bredere maat, achter 40mm en voor 30mm breed die je zo onder een 200mm auto kunt schroeven en voor de meeste 1:10 auto's zijn er conversiekitjes bestaande uit een andere voorbumper en en andere bodymount achter (zoals bij een 1:8 ).

En youtube staat er vol mee:

Maar ja, als je dit leuk vind kan je beter 1:8 gaan rijden....

Laatst bewerkt door een moderator:
Roelof bedankt. Ik ga eerst eens kijken naar een goed chassis en de 200mm protoform lola.

Zo te zien gaat een 1/10 met lola harder dan een 1/8. Dus wordt het 1/10 met lola. :D

Maar ja, als je dit leuk vind kan je beter 1:8 gaan rijden....

Goeie opmerking roelof, die onthoud ik.;)

Laten we lekker in de 1:10 toerwagenbody's blijven rijden want de Lola body's zien er niet uit. Kijk maar naar die lelijke taartscheppen die ze in de 1:8 rijden.

Derde NK 2012

Nu weer even ontopic:

Derde NK voor de 1:10 klasse is op de RACO2000.

Inschrijven kan via:

http://www.myrcm.ch/main?hId[1]=bkg&dId[E]=9039&pLa=nl

Schrijf je in en kom meedoen.

Dat is goed nieuws, helemaal top dat de Raco het voor elkaar heeft gekregen dat de NK 1:10 welkom is.
Beetje jammer dat we niks horen van de Nomac die zouden toch als eerste dit goede nieuws moeten brengen.

Groetjes Gerlof

kleine rectificatie het nieuws staat wel al op de NOMAC website.

Had ik persoonlijk niet erg gevonden als het in Groningen was. Is een stuk dichterbij voor mij.
Maar is inderdaad niet netjes als ze het niet gevraagd hebben.

M.v.g. Mark

Alleen jammer dat er geschreven wordt dan andere verenigingen al wat op de kalender zouden hebben.
Wij in Groningen hebben namelijks niks op de kalender en zijn niet eens gevraagd naar mijn weten.

Reageer vrolijk verder

Excusses, dat klopt inderdaad niet. Bij de REAL80 kon ik geen kalender vinden op de website.
We hebben zelf alle clubs bekeken en alleen contact gezocht met de RACO2000. Waarbij daarna (omdat het allemaal kort dag was), de MBC ook aangesproken is.

@ Alex F en Julius Kolf en alle andere geintresseerden!!!!!!!!!!!

Ik kan jullie mededelen dat er einde seizoen en wel op 13/14 oktober op mac de baanbrekers in rucphen een 3 uurs race gaat plaatsvinden die voor de 1/08 en 1/10 gaat zijn en met name voor de 1/10 het mogelijk maakt om met lola bodys te gaan rijden. Deze race zal geheel in de stijl van de 24 Lemans gereden en georganiseerd gaan worden.

Details zullen zeer binnenkort ook hier en bij ons op de site weergegeven gaan worden als ook met betrekking tot de inschrijving.
Ook zal er de mogelijkheid zijn om via myrcm in te schrijven.
Hou de komende tijd Model Auto Club " de Baanbrekers" en myrcm goed in de gaten.

Ik hoop op een grote opkomst en vooral veel gezelligheid.

Met vriendelijke groet,
Pascal Roos
Sectiehoofd 1:10ic
Mac de baanbrekers.

Laatst bewerkt:
Deze race zal geheel in de stijl van de 24 Lemans gereden en georganiseerd gaan worden.

Maar bij de lemans rijden klasse door elkaar, is dat hier ook de bedoeling?

mvg Hanskez

De bedoeling zal inderdaad zijn dat de klassen door elkaar gaan rijden.
Met zo een idee dat bijvoorbeeld in de 1/08 toerwagen en lola mogelijk gaan zijn en dat met de 1/10 lola en toerwagen door elkaar rijden. Het is de bedoeling dat de ene tijdsdeel 1/08 gaan rijden en de andere deel de 1/10.

Maar DUS niet de 1/08 en 1/10 door elkaar, want dat word een chaos.

De bedoeling zal inderdaad zijn dat de klassen door elkaar gaan rijden.
Met zo een idee dat bijvoorbeeld in de 1/08 toerwagen en lola mogelijk gaan zijn en dat met de 1/10 lola en toerwagen door elkaar rijden. Het is de bedoeling dat de ene tijdsdeel 1/08 gaan rijden en de andere deel de 1/10.

Maar DUS niet de 1/08 en 1/10 door elkaar, want dat word een chaos.

Erg jammer van de lola's bij de 1/10. Is voor mij een reden om niet mee te doen. :(

Erg jammer van de lola's bij de 1/10. Is voor mij een reden om niet mee te doen. :(

Dat kan ik best begrijpen, persoonlijk vind ik de toerwagens er altijd mooi uit zien hoe ze rijden. :)

Het lijkt het me niet zo geweldig om met een TC tussen lola's te rijden wetende dat deze platte bakken je voorbij komen rijden en je gewoon geen hoop hebt ze bij te houden.

Wel appart te zien dat nu met lola's word gereden terwijl de 235mm klasse er helemaal uit ligt.

Om even alle misverstanden weg te halen....

Zowel in de 1/8 en de 1/10 rijden de lola en toerwagen wel in verschillende klassementen, net zoals in de 24 LeMans;)

Back