Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Nee,dit is niet de toon hoor.
Ik loop dan wel nog niet heel lang mee maar kan wel zeggen dat t op t forum in t onroad gebeuren wel gezellig is.
Ook helpt iedereen elkaar wel links en rechts.
Nee, tis n leuk kluppie!
 
Beste Furr, je bent van harte welkom bij de 1/10 klasse. :DWees gerust het is een zeer gezellige club mensen. Er wordt echt geholpen bij deze klasse. Hopenlijk gaan een aantal mensen bij zich zelf te rade of de reacties mogelijk iets anders kunnen, immers we willen allemaal hetzelfde, schik hebben met de hobby. Dat doen we ook op de wedstrijden daar zijn die bepaalde mensen niet bij.

De heftige reacties zijn dan ook mensen die buiten de 1/10 klasse hun interresse hebben. Behalve Roelof die rijdt ook 1/10. Mogelijk zien ze middels jou en andere reacties in dat ze zich anders dienen te presenteren. Mocht je vragen hebben op da baan of anders stel ze gerust ik sta tot je beschikking, en ook op de baan bij gelegenheid.;)

Een als geintje bedoelde opmerking wordt door sommige verkeerd opgenomen, Het zij zo , komt door geschreven woord.
offroad is ook leuk maar mijn hart ligt bij de koningsklasse 1/10 nitro.
 
Hoe meer NK rijders, hoe beter ! ! !

Sorry, maar dit is echt onzin Hugo. Iemand moet lekker rijden waar en wanneer hij of zij wil rijden. We moeten geen mensen naar bepaalde raceklasses of groepen duwen. Wanneer mensen geïnteresseerd zijn in de hobby doen ze er goed aan om lid te worden van een club om op die manier gebruik te kunnen maken van mooie en goede faciliteiten. Of iemand dan wedstrijden gaat rijden, op welke niveau dan ook, maakt niets uit en mag iemand zelf bepalen. Als clubs en NOMAC faciliteren we alleen die mogelijkheid. Het is dus geen doel op zich om zoveel mogelijk mensen wedstrijd te laten rijden.

Het is wel intressant om juis van een beginner te horen waar nu precies de knelpunten liggen. komt het te proffesioneel over, zijn het de kosten etc etc etc.

Beste Furr, ik hoor ook graag waar voor jou de knelpunten liggen. Bij de 1/10 zijn we druk bezig om de drempel te verlagen, en alle input van beginners en hobbyrijders helpt hierbij.

Ik kan over de laagdrempeligheid van offroad niet veel zeggen maar ik ben wel van mening dat het daar allemaal nog steeds in een hobbysfeer hangt. Met name de Truggycup vereist geen lidmaatschap van verenigingen en is dus deels bezocht door minder serieuze rijders.

Wat mij betreft heerst de hobbysfeer ook op clubwedstrijden en NK's. Voor mij is het namelijk een hobby..

Ik vind van niet, laat geen enkel steekje vallen wat regen rijden betreft iig. En ja nog steeds met hart en ziel. Alleen regen rijden vind ik niet leuk en racen doe ik voor me eigen plezier en lol en niet om jou een plezier te doen. en gezien het aantal rijders in een regen finale sta ik daar niet alleen in. Het verschil is dat ik wel blijf en anderen al opruimen.

JW blijft altijd tot het eind en daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Verder zal ik nog maar een keer herhalen dat we met een hobby bezig zijn, en dat men dus zelf bepaalt wanneer men rijdt of niet. Wil je niet in de regen rijden, dan rij je niet. Uiteraard hoort het regenrijden er wel terecht bij op NK niveau, dus lijd je dan wel terecht puntenverlies.

Oohw jee, is ie weer bezig? Ik zie dat allemaal gelukkig niet. Ik zie alleen dit:

djiewie.jpg


Mooi hè? Enneuh ... bevalt uitstekend !! :yes: moeten jullie die berichten van hem niet zitten te quoten natuurlijk, want dan zie ik nog steeds van die flarden die ik helemaal niet wil zien.:banana:

Zullen we op een volwassen manier verder gaan..? Dit sloeg echt alles..
 
Bart, van mij mag er een slotje op want die man is niet te stoppen in zijn missie om de 1/10 te beschadigen.
Neem de stockmotor post van Roy maar als voorbeeld.
 
Ik laat de eer wel aan mezelf.


Had dat even eerder bedacht, gelukkig heb ik het net wel gelezen. Dat jij jezelf volwassen noemt...

Doet me echt denken aan 7 jaar terug, je lijkt op de klasgenootjes die ik toen in de klas had. Voorderest ga ik er ook niet meer op in, meerdere mensen geven het aan.


Vind het vooral een kwalijke zaak omdat jij wedstrijdleider bent......
 
JW je weet niet over wie je praat.
RE heeft zeker de voorkeur voor de 1/8.
MAAR, heeft zekers te weten de hart op de goede plek voor de gehele RC hobby.
En dus ook de 1/10 onroad klasse.
je draait wat dat betreft te kort mee om hem te kennen !!!

Iets bevalt je niet, en er moet gelijk veranderingen worden gedaan??
Waarom een slotje?? jij mag wel je gal spuwenen nieuwe rijders ontmoedigen door al je gezeik, maar een ander mag daar dan geen commentaart op geven??
kom op zeg.

Mensen van buiten de 1/10 klasse??
wie dan allemaal??

ahahah ooh ja de koningsklasse is nog altijd de 1/8 he !!
nee hoor, alle klassen is gaaf, maar dat gezeik en gemiere neuk van je op alles als het ff niet mee zit, is de pest voor nieuwe rijders die hier ook lezen.
 
Ach Hugo … zie hier het sprekende voorbeeld van het bijzondere fenomeen forum, zonder enige vorm van persoonlijk contact, iets dat je bij een telefoongesprek wel hebt, en face-to-face is natuurlijk helemaal ideaal.

Een wedstrijdleider is overigens (ook) en vrijwilliger ... ;)

Even voor alle duidelijkheid zal ik het even tegenover alle 1:10 rijders en andere posters in dit draadje heel duidelijk uitspreken ... mijn hart ligt inderdaad bij de 1:8 … daar kan voor mij geen enkele andere klasse tegenaan … maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik heb niks tégen de 1:10 ... in tegendeel, ik ben vóór de 1:10, vind het een mooie klasse, aangezien de auto’s qua techniek heel dicht tegen de 1:8 aan liggen. Sterker nog. Ik ben iemand die zich de komende 3 dagen in z'n eigen vrije tijd als vrijwilliger inzet voor de 1:10 ... Heb er zelfs morgen een vrije dag voor opgenomen. Lees ook: 3 dagen vrouwtje en kid alleen thuis. Dat zijn dan de zogenaamde offers die je af en toe brengt. Allemaal om er een leuk evenement van te maken voor de deelnemers.

Dit doe ik graag, aangezien er dan weer andere vrijwilligers zijn die de wedstrijden die ikzelf rij mogelijk maken, hetzij in de Wedstrijdleiding, Technische Controle, anderen op en rond het circuit, en de kantine niet te vergeten.

Ikzelf heb altijd diep respect voor deze vrijwilligers, aangezien het over het algemeen een ondankbare taak is, bijvoorbeeld als iemand in de technische controle verrot gescholden wordt of andere vleeswaren naar zijn hoofd krijgt door een deelnemer en/of mechanicien als zijn auto afgekeurd wordt. Op zich vreemd, want zeker binnen de NOMAC bepalen de rijders zelf het reglement. De taak die de Wedstrijleiding en de Technische Controle dan opgelegd krijgen is om zich dat specifieke reglement voor die bepaalde klasse eigen te maken voor aanvang van de wedstrijd en uit te voeren … allemaal als vrijwilliger :yes: Wat dat aangaat weet Hugo precies wat ik bedoel. Ik geef deze mensen na afloop van een wedstrijdweekend altijd een hand en bedank ze voor het mooie weekend. Een kleine moeite, maar dat is waar ze het allemaal voor doen.

Misschien ben ik hier even te ver doorgeschoten op het fenomeen vrijwilligers (in het algemeen), maar om even aan te geven dat ik niet alleen een mening heb, maar dat ik me ook nog eens bovengemiddeld inzet voor de 1:10 klasse.

Last but not least … Het schijnt echt schitterend weer te worden de komende dagen :yes: geen regen en volop zon … dus dat is erg fijn voor de deelnemers aan de KWC Euro Final 2011. Voor zover ik begrepen heb was het de afgelopen 3 jaar wel anders.
 
Nou......doe mij die metwos dan maar!!

Hèhè ... ;)

Het programma voor de komende 3 dagen ziet er als volgt uit:

FRIDAY, 23.09.2010
08:00 - 09:30 Registration
09:30 - 13:00 practice in groups
13:00 - 14:00 Lunch Break
14:00 - 18:30 timed practice in groups
20:00 - Snack at the racetrack

SATURDAY, 24.09.2010
09:00 - 09:30 Opening Ceremony/Teamphoto
09:30 - 09:45 Drivers Briefing
10:00 - 13:00 Heat 1 and 2
13:00 - 14:00 Lunch Break
14:00 - 18:00 Heat 3 – 5
19:00 - Dinner at the racetrack

SUNDAY, 25.09. 2010
09:00 - Drivers Briefing
09:30 - Finals
12:00 - 13:00 Lunch Break
13:00 - 17:00 Finals
17:30 - Pricing Ceremony
 
Ok Huug, iedereen heeft het wel eens mis, maar het is een keer klaar toch. Zand erover, We blijven niet bezig. kom op man.

even terug gelezen maar ik snap niets van je verwijt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren houden we het hier wel ontopic .
En een iets genuanceerder posts kan ook wel .
Er word niks gesloten denk ik wel zeker te weten hoogstens wat veegwerk .
Er zijn 3 vrienden van mij begonnen met de brandstof 1/10 en ik volg dit dan ook met plezier .
En de gelijkenis met de elektro wagens doet ook veel .

Groeten Wiebe.
 
Succes en veel plezier ermee Richard.
Ikzelf gaat weer de taak doen op het circuit van de Hotwheels te Deventer.
Voor de laatste NK Electro.
Ja, lekker mooie weersverwachtingen.
Hoop dat deze uitkomen. PARTY !! zonne brand enzovoorts mee.
relaxen ahahahah
 
Last but not least … Het schijnt echt schitterend weer te worden de komende dagen :yes: geen regen en volop zon … dus dat is erg fijn voor de deelnemers aan de KWC Euro Final 2011. Voor zover ik begrepen heb was het de afgelopen 3 jaar wel anders.

Afgelopen 3 jaar hebben we ook mooi (lees droog) weer gehad. Dus dat valt nog wel mee.
Ik moet vandaag nog en paar uurtjes werken en dan op naar de AMCA voor de Euro finale van de KWC.
Ik heb er heel erg veel zin in!!!!

M.v.g. Mark
 
Succes en veel plezier ermee Richard.
Ikzelf gaat weer de taak doen op het circuit van de Hotwheels te Deventer.
Voor de laatste NK Electro.
Ja, lekker mooie weersverwachtingen.
Hoop dat deze uitkomen. PARTY !! zonne brand enzovoorts mee.
relaxen ahahahah

Nou het weer was vandaag echt mooi, hele dag droog, 18 gragen, geen wind en volop zon. Uitstekend raceweer.
Sander Borghoff staat bovenaan de gecontroleerde trainingen met rondetijden van 15.8 sec !!
Jurgen Geerlof daar strak achteraan op de 2de plek! Gebasseerd op 3 snelste opeenvolgende ronden.

Zonnebrandcreme mee? Oooooooo ... voor het smeren van de banden bedoel je? ;) hehehe :cool:

Afgelopen 3 jaar hebben we ook mooi (lees droog) weer gehad. Dus dat valt nog wel mee.
Ik moet vandaag nog en paar uurtjes werken en dan op naar de AMCA voor de Euro finale van de KWC.
Ik heb er heel erg veel zin in!!!!

M.v.g. Mark

Ik heb vandaag in elk geval een relaxte dag gehad.
De sfeer in de pits was ook echt super relaxed en zeer gezellig.
Denk dat iedereen het tot nu toe wel naar z'n zin heeft gehad.
Zeker als je de vele positieve reakties van de deelnemers mag geloven.

Het ZATERDAG programma:

09:00 - 09:30 Opening ceremony / Team Photo
09:30 - 09:45 Drivers Briefing

10:00 - 11:11 Controlled Practice
11:16 - 12:27 Qualifying round 1
12:32 - 13:43 Qualifying round 2
LUNCH BREAK
14:30 - 15:41 Qualifying round 3
15:46 - 16:57 Qualifying round 4
17:02 - 18:13 Qualifying round 5

19:30 Dinner at the race track
20:00 Tombola

Wordt weer een mooie dag morgen, dat weet ik nu al.
 
Back
Top