Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Luigi, even specifiek over de 1:10 praten betekend dat de gewichtsverandering naar 1550 gram voor heel veel mensen niet alleen aanschaf kosten met zich mee brengt in de vorm van lichtere onderdelen maar dergelijke onderdelen zijn vaak ook kwetsbaarder of kennen een hogere slijtage. Regels moeten er zijn om de uiterste gevallen weg te filteren en niet om uiterste gevallen te creëren.
Over je 5 poorter verhaal ben ik heel duidelijk, iemend met kennis van motoren kan ook een 3-poorter hard laten gaan, dat wil niet zeggen dat ik niet tegen een standaard klasse ben. Racen onder zoveel mogelijk gelijkwaardige omstandigheden met nog een beetje grenzen waarin je kunt opereren is leuk maar ik vind niet dat je zoiets gedwongen moet opleggen aan een klasse die zonder dat gezond draait.

de motoren waar wij mee rijden in duitsland waren standaard en wij hebben gereden tegen de klasse 1 en 2 met deze motoren en tot onze verbazing bleken ze helemaal niet zo langszaam te zijn dit had te maken met rij ervaring en kennis van setups. Dus geen standaard klasse en ook geen tuning toegepast. natuurlijk moeten er regels zijn dat bedoelde ik ook niet ik had het over bizar veel regels waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. je ziet het maar weer aan de inschrijvingen voor de 1:8 loopt gewoon weer vol daarmee wil ik zeggen dat het niet de kosten zijn waardoor de hobby terug loopt maar ik denk dat het te maken heeft met de klasse zeld gezien de inschrijvingen bijvoorbeeld bij dac 12 ook 1:8 buggy kent internationaal gigantische grote wedstrijden waar de inschrijvingen zo vol zijn met 130+ rijders kijk bv nrw cup buggy 110 rijders en dat is maar een gewone wedstrijd waar zelfs nederlanders in mee doen

ik zag op de speelgoedbeurs in neurenberg dat ze aardig op smeren ingingen, zelfs een campagne voor milueveilig smeren. En een fabrikant die een middel heeft om je normale foambanden als regenbanden te smeren...... HMMMZ geeft je te denken.
dacht ik doet maar even reageren vanuit mijn camion in duitsland heh;)

Even uit het 1:8 draadje gehaald:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roelof
Even terug komend op banden smeren.... Onder rijders en organisaties binnen europa heerst er toch een weerstand tegen de beslissing om het toe te laten en krijg je dit:
Clean Tyres – No additives » Red RC – RC Car News

En waar ik voor waarschuw lijkt al werkelijkheid te worden. Met 1 middeltje ben je er niet, nu een speciale wet smeersel te koop voor nat weer:
Futura Wet tyre additive » Red RC – RC Car New

Precies wat ik zei eppo;)

Hebben we al niet genoeg problemen om de 1/10 te vullen gaan ze hier mee komen. Dus gaat het weer niet om de rijders, maar wederom om de beste (smeer)spullen.

Weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vindt het geen vooruitgang.....

We Iwan?
Ik zie je naam niet op de NOMAC site. :p

Als er voor aanvang van de 1e wedstrijd minder dan 7 rijders zijn ingeschreven voor een bepaalde klasse, gaat deze klasse helemaal niet eens door!. Zoals het er dan dus nu uitziet, heb je precies 7 man, in de gehele 1/10 klasse....
Het is nog vroeg, maar een goed signaal is dat natuurlijk niet, dat late inschrijven pas.....

Hebben we al niet genoeg problemen om de 1/10 te vullen gaan ze hier mee komen. Dus gaat het weer niet om de rijders, maar wederom om de beste (smeer)spullen.

Weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vindt het geen vooruitgang.....

Zoals Martin al zegt, doe is inschrijven Iwan!. ;):D

We Iwan?
Ik zie je naam niet op de NOMAC site. :p

Als er voor aanvang van de 1e wedstrijd minder dan 7 rijders zijn ingeschreven voor een bepaalde klasse, gaat deze klasse helemaal niet eens door!. Zoals het er dan dus nu uitziet, heb je precies 7 man, in de gehele 1/10 klasse....
Het is nog vroeg, maar een goed signaal is dat natuurlijk niet, dat late inschrijven pas.....

Op één of andere manier wachten de meesten zolang mogelijk met inschrijven, is elk jaar hetzelfde verhaal. Betalen kan altijd nog later, maar meldt je in ieder geval alvast aan.

Back