Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe was de eerste clubwedstrijd op de MACH dit weekend?
Was een erg leuke wedstrijd, al zeg ik het zelf, ondanks de kou.
In de 1/10 klasse was er een behoorlijke competitie tussen de Capri's en de KM, en dus ging het ook behoorlijk hard. Het lijkt wel of de motoren minstens even hard, en misschien wel harder lopen met de nieuwe uitlaat. Roy reed bijvoorbeeld een 16,36 en er werden veel 16,5-16,6's gereden.
Na de kwalificatie zat de top 3 binnen 3 seconden en beloof de race dus erg spannend te gaan worden.
Bij de start van de finale kwam ik erg goed weg en kon ik vrijwel gelijk de leiding overnemen van Leon. Vervolgens had Leon wat problemen met achterliggers waardoor hij terug viel. Inmiddels begon Roy naar voren te komen en het gat naar mij te dichten, toen hij het gat vrijwel dicht had gereden was het tijd voor mijn tankstop en daar kon ik gelukkig weer een aantal secondes winnen (dankzij Rob 'tankt sneller dan zijn schaduw').
Vlak daarna reed Roy zijn auto stuk op de pitmuur en viel dus uit. Inmiddels had ik een behoorlijke voorsprong ten opzichte van de rest en kon dus wat rustiger aan gaan doen, probeerde ook de motor te sparen want die liep niet goed.
Leon had zich inmiddels weer aardig terug gereden naar de derde plek. Nick zijn auto viel op het laatste moment uit waardoor Leon Nick uiteindelijk nog voorbij ging.
Wij rijden op dit moment bij de MACH allen met dezelfde combi Richard. Een Novarossi N12T1 met een niet conische bocht en een 3501 Novarossi uitlaat. Daan bedoelde dat met deze nieuwe uitlaat en bocht combi (anders dan vorig jaar) het eigenlijk net zo hard gaat, zo niet harder.
Wat ik al eerder ergens had opgemerkt is dat het rijden met minder snelle motoren het niet saaier hoeft te maken als iedereen met dat spul rijdt, de competitie maakt het leuk.
leuk dat het zo goed ging!
maar wat voor uitlaat bedoel je precies ?
ik heb de capri Efra 2648 met een Flash PTS maar heb het idee dat dit niet goed werkt.
Gr Richard
Martin had zeker 107 a 108 rondjes kunnen halen als hij tijdens de pitstops niet zo had staan lachen en praten met zijn tank-maatje.
HahahaDe wedstrijd was echt lachen, je ziet gelijk dat er veel meer gevechten zijn op de baan in zowel de 1/8 als 1/10. Wist niet dat er ook 1/8 gereden kan worden zonder gemiddeld zo`n 50x auto`s per race de baan uit zien te vliegen.
Daan haalde 105 rondjes in de 1/10 en Martin 106 rondjes in de 1/8, Martin had zeker 107 a 108 rondjes kunnen halen als hij tijdens de pitstops niet zo had staan lachen en praten met zijn tank-maatje.
Op naar de volgende race waar de KM zal domineren, de diff`s zijn inmiddels opnieuw gevuld..
Hoi Richard,
De Capricorn 2648 is een uitlaat voor Sirio of Sirio gebaseerde motoren en zal daarom niet optimaal werken met een Novarossi motor.
Voor de Novarossi motoren heeft Capricorn de 2662 uitlaat wat echt een top uitlaat is voor Nova motoren.
Voor wie denken dat het in Nederland niet zo soepel verloopt, lees dit eens:
3Hobby.Net • View topic - Stonehaven Cancelled
Ondertussen kunnen we ons ook inschrijven voor de eerste wedstrijd van het seizoen op het circuit van REAL 80.
Laten we er gewoon een gezellig seizoen van maken.
M.v.g. Mark