Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Ik weet niet hoeveel landen er meer zijn die een GP onderbrengen in hun Nationale kampioenschap, maar anders is dat zeker een reden.....

Eerlijk gezegd is dat wel een idee misschien ook in ons land om eens over na te denken?
1 ronde van ons kampioenschap combineren met een GP?
Het gehele NL veld, met ertussenin internationale rijders, is denk best een geinig idee....

Nee joh er komt toch geen hond op zoon gp af ook niet in hallyfucks . En Nederland valt ook altijd tegen

Precies, dus als je hem combineert Arie, dan zijn er 50 man Nomac/NK, en nog 20 man internationaal.... De GP op de MACH een tijdje terug was ook 20 man ongeveer van buiten NL....
Kan toch een leuk evenement worden?, en voor ons maakt het geen zak uit, want we moesten die NK ronde toch al rijden!....

Maar hoe ga je de tijd indelen?
Er zijn NOMAC/NK rijders die alleen op de zondag kunnen.....

Het is gewoon een GP, onder EFRA regels, waar een ieder aan mee kan doen, of niet, maar hij telt mee als ronde voor het NK.
De plaats die je haalt in de GP, is te vertalen in een plaats die je hebt gehaald in de NK of Nomac klasse, alles rijdt door elkaar, en achteraf filter je de stand eruit.
Nog eventjes niet te moeilijk over denken nu, het is maar een idee.
Wellicht kun je het zelfs als extra (7e) ronde voor het NK beschouwen.

als men ff gaat sleutelen in RCM program, dan moet deze optie wel kunne.
tezamen rijden, maar een aparte ranglijst.
zie wel een mogelijkheid.
alleen qua tijd, daar zit je wel mee.
sommige circuits mogen niet later dan 17 uur en niet eerder dan 10 uur.

????
maar idee is zeker niet verkeerd.

Het idee is niet verkeerd al moet je natuurlijk afvragen als wij met een 45 tot 50 man gemiddelde opkomst al geen volle bak hebben.

Maar naast dat alles weet ik dat het onmogelijk is om alle rijders hierin mee te krijgen, de meeste onder hen hebben op de zaterdag en vrijdag verplichtingen.

sommige circuits mogen niet later dan 17 uur en niet eerder dan 10 uur.
Het idee is niet verkeerd al moet je natuurlijk afvragen als wij met een 45 tot 50 man gemiddelde opkomst al geen volle bak hebben.
Je moet natuurlijk niet proberen een GP in 1 dag af te handelen.
Rijders die alleen op Zondag kunnen, tja, die doen niet mee...

Nogmaals, je kunt het ook als EXTRA NK ronde zien, een 7e ronde dus, en als je dan nog steeds de 5 beste resultaten telt, is het toch een win/win situatie?, ik zie het probleem niet.

Een opmerking wil ik wel plaatsen, er moet eens gedacht worden in oplossingen, en niet in problemen....... :cool:

Het was 7 minuten of uitbreiding. Nu de 7 minuten mogelijk weer 5 minuten gaat worden is er weer ruimte, maar dan wel pas iets voor volgend jaar.

Als je kijkt naar de opkomst van de NK's afgelopen jaar zit die ruimte er wel in denk ik ;-) Er zijn er blijkbaar toch altijd een aantal die verstek laten gaan, dus met iets meer vulling kun je toch een volle bak maken ........lol

gebruiken hier meer mensen alu pully's op hun auto

Ik ken sommige maar de meeste gebruiken die niet. Alu pulley's zijn heel mooi maar het is weer gewicht (ja niet veel, ik weet het...) en als ze iets versleten zijn vreten die dingen je riemen op. Gewoon goede plastic pulley's gebruiken of als het kan kevlar.

Probeer dit te maken:

mugen5.jpg

En je kunt een heel seizoen met een snaar op een plastic poelie doen.

Bij de 966TE zou ik de 16T pulley vervangen voor een alu uitvoering, de plastica pulley is namelijk te zwak.

Dan denk ik eerder dat de snaar te slap staat.
Ik heb 2 seizoenen gereden met de 966 (niet de TE, maar de voorkant is hetzelfde) zonder een pulley te vervangen! allemaal van plastic gewoon.

Laatst bewerkt:
Back