Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Nattigheid

Zo hehe... met de caravan naast het circuit, heerlijk. Even een beetje regen gehad maar alles is nu mooi helder. Trouwens, waarom gaan de sproeiers op de baan aan als het regent??? :rolling:

Ik mag toch hopen dat vannacht en morgennacht niet zo is ... anders weten we zeker dat de baan nat is in de ochtend.
 
Laatst bewerkt:
Zal helaas wel gebeuren, zouden ze maanden geleden al voor langs komen om de vochtigheidsmeter te maken.
Is nog steeds niet gebeurt denk ik... :-(
 
Zo, dat was geen regen en toch een goed resultaat, wat ging het hard! Robin d'Hondt wist in de finale een 12.5 neer te zetten....

Ook ik ben zeer tevreden, mijn motor en koppeling presteerde geheel probleemloos en de auto ging ook wel redelijk. Jammer van mijn lege tank, foutje in de calculatie van de pitmaat maar dat mocht niet baten, anders was ik 2 plekken hoger geëindigd.

Voor wie alle tijden terug wilt zien:
Model Auto Club " de Baanbrekers"
 
Duzz

Ik heb van het weekend hoop dingen gezien op de baan . hele boel rare ronden tijden

Ook blijven sommigen het gewoon volhouden . dat ze niks smeren
Ik heb de tijden van vorig jaar erbij gehaald om te kijken. maar sommigen mensen rijden in de À finale 8/10 sneller dan vorig jaar dat kan toch niet . Hoop dat het op het nk bij de raco 2000 vrij is om te smeren . Want zo is het niet meer eerlijk om te racen Gr.
 
Ik heb van het weekend hoop dingen gezien op de baan . hele boel rare ronden tijden

Ook blijven sommigen het gewoon volhouden . dat ze niks smeren
Ik heb de tijden van vorig jaar erbij gehaald om te kijken. maar sommigen mensen rijden in de À finale 8/10 sneller dan vorig jaar dat kan toch niet . Hoop dat het op het nk bij de raco 2000 vrij is om te smeren . Want zo is het niet meer eerlijk om te racen Gr.

Dan moet je een keer bij de promo komen kijken, er zijn er zonder namen te noemen die toegeven dit te gaan/al gebruiken, en ik kijk met angst uit naar de promo wedstrijd in Genk.
 
Ik heb van het weekend hoop dingen gezien op de baan . hele boel rare ronden tijden

Ook blijven sommigen het gewoon volhouden . dat ze niks smeren
Ik heb de tijden van vorig jaar erbij gehaald om te kijken. maar sommigen mensen rijden in de À finale 8/10 sneller dan vorig jaar dat kan toch niet . Hoop dat het op het nk bij de raco 2000 vrij is om te smeren . Want zo is het niet meer eerlijk om te racen Gr.

Je hebt wel gelijk arie.
Als ik iemand uit de pits zie rijden die alleen maar aan het glijden is, en een halve baan later bijna omvalt van de grip is dat niet normaal.
Ik hoop echt dat ze met een oplossing komen.
Groeten,
Wim
 
Ik heb van het weekend hoop dingen gezien op de baan . hele boel rare ronden tijden

Ook blijven sommigen het gewoon volhouden . dat ze niks smeren
Ik heb de tijden van vorig jaar erbij gehaald om te kijken. maar sommigen mensen rijden in de À finale 8/10 sneller dan vorig jaar dat kan toch niet . Hoop dat het op het nk bij de raco 2000 vrij is om te smeren . Want zo is het niet meer eerlijk om te racen Gr.

Na het eerste NK was dit al duidelijk, aan de hand hiervan heb ik bij de Nomac als distributeur een duidelijk signaal afgegeven. Roepen dat iets niet mag zonder verdere controle hierop uit te voeren is vragen om problemen. Aan de andere kant verwachten sommige bestuursleden dat de leveranciers dit zelf moeten regelen, echter zonder controlerende instantie is dit een ware utopie.
Er is zelfs door een rijder een regelvoorstel ingediend welke op zich niet direct relateerd naar smeren of maatregel, dit was echter ook niet acceptabel.

De huidige situatie is hiervan het gevolg.

Nog even ter aanvulling: European Nitro Challenge, 120 deelnemers, volledig afgeboekt, ADDITIVE NOT ALLOWED!
http://events.redrc.net/2012/06/pietsch-wischnewski-win-at-hockenheimring/
 
Na het eerste NK was dit al duidelijk, aan de hand hiervan heb ik bij de Nomac als distributeur een duidelijk signaal afgegeven. Roepen dat iets niet mag zonder verdere controle hierop uit te voeren is vragen om problemen. Aan de andere kant verwachten sommige bestuursleden dat de leveranciers dit zelf moeten regelen, echter zonder controlerende instantie is dit een ware utopie.
Er is zelfs door een rijder een regelvoorstel ingediend welke op zich niet direct relateerd naar smeren of maatregel, dit was echter ook niet acceptabel.

De huidige situatie is hiervan het gevolg.

Nog even ter aanvulling: European Nitro Challenge, 120 deelnemers, volledig afgeboekt, ADDITIVE NOT ALLOWED!
Pietsch & Wischnewski win at Hockenheimring » Red RC – Events


Pieter, alleereerst wil ik je even corrigeren. Ik zou graag zien dat alle fabrikanten in deze wereld een dezelfde statement willen uiten als wat Shepherd heeft gedaan en daarmee iedere gesponserde rijder die illegaal smeert inweze op een schopstoel zet. Jammer genoeg zijn er geen 100% goede controle methodes en zijn de bewijzen niet hard te maken.

Het is alleen jammer dat mensen met handen op het hart blijven beweren dat ze niet smeren en tegelijk met banden rond rijden die je tegen een muur kunt gooien en daar blijven plakken. We hebben afgesproken de 2011 reglementen te hanteren en zelfs over een stemming over het smeren was er een grote meerderheid op tegen en blijkbaar is het te veel gevraagd om het dan ook niet te doen omdat de pakkans eigenlijk nul is.

Dit wetend moet je nu toch eens heel goed gaan afvragen of als die 120 man daar in Duitsland ook werkelijk "clean tires" hebbem gereden want iedere boerenlul kan ongestrafd zijn banden soppen in natuurlijke oliën....

Verder raad ik iedere NOMAC/NK rijder en de aangesloten clubs zijn mail te controleren en een antwoord terug te sturen
 
Boos ?

Het blijft gewoon jammer dat er van die boerenlullen zijn die vals MOETEN spelen om te winnen en vervolgens er op aansturen smeren vrij te gaan geven waardoor er veel mindere rijders gaan verdwijnen en volgens mijn kopen die nu juist wel de spulen in plaats van krijgen. Word tijd dat die rijders eens gaan nadenken (al denk ik dat het smeermiddel ook hun hersenen opgelost heeft) en realisren dat als er geen auto`s meer verkocht word de fabrikanten ook geen geld meer hebben om HUN van spulen te voorzien. Dus geef niet alleen de fabrikanten en organisatoren de schuld maar het zijn toch echt die paar eikels die het voor de rest vergallen.


En o ja ik ben tegen smeren.
 
Als ik iemand uit de pits zie rijden die alleen maar aan het glijden is, en een halve baan later bijna omvalt van de grip is dat niet normaal.
Ik hoop echt dat ze met een oplossing komen.
Groeten,
Wim

Ik weet niet of je wellicht op mij doelt, maar mijn auto had in de 2e kwali een achterband die in het midden los was gekomen en voor veel onbalans zorgde en een hele zenuwachtige auto met soms geen grip achter.....

Ook draaide ik 1x helemaal om mijn as (vraag maar aan Michiel R :p ) en 1 keer bijna, in de bocht het rechte stuk op, direct na een tankstop, dus moet brandstof geweest zijn.....


die je tegen een muur kunt gooien en daar blijven plakken.

Die zijn dan toch makkelijk te detecteren?.... ;)


Persoonlijk ben ik het met Alex eens, maar ook Arie zijn statement snap ik heel goed.
Het is gewoon een lastig punt, en simpelweg tegenstemmen omdat je nu eenmaal tegen bent, is wellicht iets te kort door de bocht.

lastig, lastig.....
 
Pieter, alleereerst wil ik je even corrigeren. Ik zou graag zien dat alle fabrikanten in deze wereld een dezelfde statement willen uiten als wat Shepherd heeft gedaan en daarmee iedere gesponserde rijder die illegaal smeert inweze op een schopstoel zet. Jammer genoeg zijn er geen 100% goede controle methodes en zijn de bewijzen niet hard te maken.

Je blijft maar vasthouden aan 100% Roelof, dat is een beetje hetzelfde als alle auto's kunnen niet harder dan 120kmpu ipv steekproefgewijs controleren met flitsers. De oplossing hier zou een verplichte standaard band kunnen zijn waar men in Duitsland mee bezig is. Roepen dat fabrikanten dit maar moeten doen vereist controle op de baan, zonder dat heeft de roep totaal geen zin.

Dus geef niet alleen de fabrikanten en organisatoren de schuld maar het zijn toch echt die paar eikels die het voor de rest vergallen.

En o ja ik ben tegen smeren.

Nog even een extra punt van aandacht, dit mede vanwege de mail / voorstel wat vandaag is rondgestuurd aan de rijders / leden. Een eenvoudige Ja of Nee voldoet niet, je zal hoe dan ook moeten controleren....

Alleen de manier van de EFRA (incl controle) is acceptabel, mijn gezondheid gaat nl voor alles!!!!
 
Bij de fabrikanten zit niet alleen de druk om te presteren maar ook het geld. Natuurlijk is het simpel om te zeggen dat de fabrikanten dit moeten regelen maar ik ben wel van mening dat een fabrikant de nodige druk op een rijder kan en moet zetten om geheel eerlijk volgens de regels te werken.

Daartegen is het wel heel simpel om tegen de kleine organisaties te zeggen dat ze maar voor dure controle materialen moeten zorgen. Nou Pieter, kom maar op met een sponsorbedrag van 3000 euro voor zo'n sniffer. En gaan we het op clubniveau toelaten mogen ook de clubs dan even 3000 euro sponsorbedrag ontvangen voor een dergelijke aanschaf?

En de opmerking van die uitlaat-potten is geheel terrecht, we kunnen ons zorgen maken over de gebruikte smeermiddelen maar wat voor een troep er allemaal anders gebruikt wordt lijkt niemand te deren.

Uiteindelijk speelt gezond verstand een rol en kan de lijst van de EFRA een rol spelen. Maar ja, ook nu lijkt het niet mogelijk te zijn om eerlijk te werkt te gaan dus als de beste smeermiddel met chemie-pakken aangetrokken op een band gesmeerd moet worden zal het ook gedaan worden......

Maar het is gewoon vreemd om te denken dat je het kunt tegenhouden terwijl de helft van het veld het gewoon doet. En een band met een controlering? Joh, dat duurt even en ook dat is te omzijlen.
 
Back
Top