Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Hans, enig verschil is dat jouw sponsor jezelf bent. In de top van het veld spelen serieuze sponsorbelangen en dat zit natuurlijk niet alleen in een auto en motor maar ook banden tot zelfs de servo. Hoewel een control tire bij de electro aardig ingeburgerd is zal het een beweging worden om dat ook bij het brandstof voor elkaar te krijgen en dan niet alleen bij de rijders maar ook de fabrikanten....

En inderdaad, 20 euro voor een set lijkt niet zoveel, wel voor de mensen die in een weekend zo 10 setjes weg kunnen rijden omdat ze dat toch krijgen. Ook zit je met mensen die al sets voor een heel seizoen hebben ingeslagen, die zitten ook niet te wachten op een andere band als ook de mensen die nog maar 14 euro een set betalen. Met 14 euro een set control tire kom je misschien wel makkelijker aan medestanders maar nog steeds zijn er mensenmet andere gedachtes en belangen.

Hier zou meer onderzoek naar gedaan moeten worden, misschien eens een online enquette opstellen....

Ik ben van mening dat je toch niet echt opbouwend bezig bent Roelof, met deze instelling zou je nooit tot een oplossing komen en als je dan ook nog alle meningen van sponsoren van diverse pluimages erbij wilt betrekken kan je beter stoppen met denken ,kop in het zand en gewoon doorgaan.

Hans, je moet begrijpen dat er 2 partijen in ons veld zijn. mensen die het krijgen of anders half gesponserd speciale kortingen hebben en mensen die het zelf betalen. Je kunt niet zomaar de gesponserde rijder tot een andere band dwingen.....

Hans, je moet begrijpen dat er 2 partijen in ons veld zijn. mensen die het krijgen of anders half gesponserd speciale kortingen hebben en mensen die het zelf betalen. Je kunt niet zomaar de gesponserde rijder tot een andere band dwingen.....
Toch wel ,als dat in het belang van onze sport is . Ik meen dat er in de statuten van de NOMAC wel iets staat over het promoten en bevorderen van onze sport maar niets over het welbehagen van sponsoren en NEE ik begrijp helemaal niets van jouw opstelling ! alleen dat het helemaal tot niets zal leiden .

Noem eens een percentage Roelof.... Misschien zijn er 1 of 2 in het gehele veld die heeeeeeeel misschien banden krijgen. Als die twee dit niet willen is het de massel en tot ziens. (even heel plat aangegeven)

Ik ben vooral benieuwd hoe onze sectie denkt de echt gevaarlijke middelen van de baan te houden. Roelof? Dit is nl de kernvraag...

1:5 EFRA: http://news.efra.ws/fileadmin/news/2012/05/Tyre%20Additive%20Reminder.pdf

Wat wel en wat niet:
http://news.efra.ws/fileadmin/news/2012/04/Newsletter%20IC%20Track%20April%207th.pdf

Nog even wat duidelijker:

Tyres have to be black. The design of the tyre profile is free. It is not allowed to
treat the tyres in the pit area.
This means it is clearly forbidden. But if someone use
it at home, it is recommended that the chemical components of these products
must be harmless for people and environment. Liability at the use of tyre additives
lies at the user and manufacturer. Oil of wintergreen, paragon and other strong smelling
products are prohibited.

Laatst bewerkt:
Toch wel ,als dat in het belang van onze sport is . Ik meen dat er in de statuten van de NOMAC wel iets staat over het promoten en bevorderen van onze sport maar niets over het welbehagen van sponsoren en NEE ik begrijp helemaal niets van jouw opstelling ! alleen dat het helemaal tot niets zal leiden .

Sterker nog....de gesponsorde rijders moeten eens realiseren dat zij zonder de "zelfbetalende" rijder geen bestaansrecht hebben.

Nu ben ik er al even uit, maar blijf de perikelen rond deze fantastische hobby volgen en wil daarom graag meedenken.

Voor de komende wedstrijden heb ik geen oplossing, maar het verbieden van smeren heeft geen zin als er rijders zijn die zich hier niet aan houden.

Voor volgend jaar heb ik wel een ideeetje.
Als de Nomac of de door Hans geopperde werkgroep nou de bandenfabrikanten aanschrijft voor een deal van 1296 sets banden (54 rijders x 6 nk x 4 sets voor de zondag) waarmee je dus voor één fabrikant kiest zoals de formule 1. Dit heeft de volgende voordelen:
- de banden zijn voor alle rijders gelijk, dus geen voordelen of nadelen.
- lage kosten omdat je groot inkoopt en de fabrikanten uitspeelt.
- interessanter voor nieuwe rijders.

Doordat je met één merk band rijdt in één seizoen zullen de rijders bij deze fabrikant zelf de banden kopen voor de trainingen en door dit goed te bespreken bij/met de fabrikanten kan de inkoop voor die 1296 sets dus redelijk laag worden gehouden. De trainingsbanden kunnen vervolgens via de gewone weg worden aangeschaft.
De gesponsorde rijders kunnen dan nog steeds een deal maken met hun sponsor voor de trainingsbanden.

Nogmaals, het is maar een ideeetje.;)

Zo, nu ga ik weer aan de popcorn:D

Op zich niet verkeerd maar het vereist veel inzet, inzet die niet altijd beschikbaar is.

OK, een lijstje aan vragen:
- wie gaat de banden voorschieten?
- wie gaat ze naar de races nemen?
- wie gaat ze op de racedag verkopen?
- wie gaat ze op de racedag ook weer innemen en beheren?
- wie gaat ze merken?
- zorgen de clubs voor een control area?

Zomaar wat vragen waar soms heel makkelijk over gedacht wordt. Begrijp mij niet verkeerd maar niemand stond te springen om in te stappen toen Alex en Tjibbe er mee stopten en ook ik heb het 2 jaar alleen gedaan. Denk daar eerst maar eens over na voordat je druk op de organisaties gaat zetten, zorg ook voor mankracht, dan praten we verder.

Je vergeet de oplegger of bus nog om die 6 grote dozen heen en weer te zeulen.
Qua organisatie misschien een mooi studie object maar meer ... ik moet Roelof hier gelijk geven.

- wie gaat de banden voorschieten? Nomac/clubs/rijders?
- wie gaat ze naar de races nemen? Jij?
- wie gaat ze op de racedag verkopen? Wedstrijdleiding/Clubs?
- wie gaat ze op de racedag ook weer innemen en beheren? Wedstrijdleiding/technische keuring
- wie gaat ze merken? Kan je aan de fabrikant vragen. Kan zelfs elke wedstrijd een ander merkje zijn
- zorgen de clubs voor een control area? Lijkt me niet lastig te regelen. Wedstrijdleiding/technische keuring

Begrijp mij niet verkeerd maar niemand stond te springen om in te stappen toen Alex en Tjibbe er mee stopten en ook ik heb het 2 jaar alleen gedaan. Denk daar eerst maar eens over na voordat je druk op de organisaties gaat zetten, zorg ook voor mankracht, dan praten we verder.

Hier heb je punt en daarom misschien een idee om een derde persoon te vinden die met bovenstaande kan ondersteunen.

Waarom een 3e persoon vinden? Die moet zich aanbieden en tegelijk geen rijder zijn want die zal de hele dag met banden bezig zijn.

Maar uiteindelijk is het heel simpel:

Kom op de ALV met een uitvoerbaar plan, laat de rijders stemmen en de meerderheid beslist. Klaar!

200????

54 deelnemers, 6 sets per deelnemer over het weekend = +300
Er gaan 50 (100 paar) sets in een grote doos.

Kleine correctie:

54 deelnemers, 4 sets per deelnemer voor de zondag, dus +200 sets mee te nemen.
De rijders zorgen zelf voor de trainingsbanden voor de rest van het weekend.

6 sets?

Kijk, als we dan toch aan een control tyre denken kunnen we de hoeveelheid set ook limiteren, Ik zeg dat 4 sets meer dan voldoende is. Laat men ook maar eens zuiniger doen met de banden, begin gewoon eens op 78 ipv tot 72 afdraaien voor een kwali en na 7 minuten weg gooien.

6 sets?

Kijk, als we dan toch aan een control tyre denken kunnen we de hoeveelheid set ook limiteren, Ik zeg dat 4 sets meer dan voldoende is. Laat men ook maar eens zuiniger doen met de banden, begin gewoon eens op 78 ipv tot 72 afdraaien voor een kwali en na 7 minuten weg gooien.

Precies! Kijk, we komen er wel....;)

6 sets?

Jij hebt niets te zeggen, alleen maar uit te voeren Roelof :D
Voordeel heb je wel als je dit zo aanpakt, hoef je nog minder sets mee te nemen ;)

Misschien moet je gelijk de stock .21 er in zetten, hoef je nog minder banden mee te nemen!

Back