Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Je mag alles vinden maar uiteindelijk heb jij geen stemrecht. Ook is de vraag wat je als rijder daar nog doet geheel onterecht, de meerderheid heeft immers voor dat voorstel gestemd en heeft de meerderheid wel wel degelijk het besef wat ze er doen.

Ik persoonlijk denk dat men dit voorstel al direct gebruikt heeft om andere voorstellen van de tafel te vegen alleen ten nadele van enkele zeer goede.

En wat het afdakje betreft, heb jij al de notulen gezien dan? Hoe kan het dat je dat vraagt?

Exact, en de eerste aanname geldt... Geen veranderingen dus. Anders vinden velen dat bv ook de regenregel doorgang moet vinden... Trouwens, waar is het stukje over het afdakje en tafel gebleven in dit verhaal?

Let wel Roelof (en lezers) ik ben van mening dat de regel niet verkeerd is, maar nu krijgen heel veel rijders het gevoel "Wat doe ik op zo'n vergadering als dit de gang van zaken is?" Een club komt met een voorstel, (niet een licentiehouder) en ziet pas later in wat het gevolg is. Dat was de bedoeling niet dus zetten we dat even recht...

Snap je het gevoel wat ontstaat?

Shepherd TeamC Benelux
 

is de kwalitijd ook zelfde als die savox

maar wat ik me af vraag ik heb zelf voor stuur Savöx SC-1251MG ‘Low Profile’ servo

Afmetingen (mm): 40.8*20*25.4
Gewicht (g): 44,5
Snelheid: 0.09 sec/60° @6.0V
Koppel kg-cm: 9.0 @6.0V
Kogellager (aantal): 2

en de sc1257tg trek maar 1kg meer
maar hoor dat met me mijn servo tricky
maakt die een kg dat zoveel uit
 
Het verschil in kracht niet, het verschil in snelheid wel. 0.09 of 0.07 is merkbaar!

Naast dat heb ik begrepen dat de low profile servo's niet zo robuust zijn en dus geen verstandige keuze is voor een 1:8.

En ja, die Align is identiek, hij wordt gewoon door Savox gemaakt.
 
en de prijs is ook niet verkeerd en voor gas/rem de zelfde dat kan wel toch

Als je Low Profile voor gas / rem bedoeld ... ja dat kan mits je de end-points maar goed instelt. Aan de andere kant moet je je goed afvragen waarom je dat zou doen... 2 x dezelfde servo lijkt mij veel eenvoudiger. Die Low Profile op stuur gaat niet werken, heeft Joey wat ervaringen mee :D
(mits je in de regen gaat rijden)
 
Ik heb de stap van 0.1 naar 0.07 gemaakt en kon de auto veel makkelijker langs de curbs sturen, hij was veel beter te positioneren.
 
Yep, 0,07 krijg je minder stuur van.... echt waar!
Sneller dan 0.1s/60 graden is niet nodig.

als er straks stiekem gesmeerd wordt. heb je wel 20 KG nodig om die 1.8 de bocht om te krijgen:). Goede controle of er gesmeerd word wel of niet. gewoon kijken wat voor servo men rijd!!!;);).

zo weer genoeg onzin van mijn kant :p.
 
En dat had niets met iets van high response te maken?
die 0.03 seconde sneller over 60 graden, is natuurlijk verwaarloosbaar bij kleine stuurbewegingen, die je gebruikt vlak langs de curbs lijkt me...

Ik heb het er met Salven over gehad, en een 0.07s servo op de zender terugschroeven in snelheid, gaf meer stuur bocht in....
Met een (te) snel stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om, en de auto volgt later pas, omdat hij het gewicht nog moet verplaatsen, een iets langzamer servo is beter te volgen voor de auto.
 
En dat had niets met iets van high response te maken?
die 0.03 seconde sneller over 60 graden, is natuurlijk verwaarloosbaar bij kleine stuurbewegingen, die je gebruikt vlak langs de curbs lijkt me...

Ik heb het er met Salven over gehad, en een 0.07s servo op de zender terugschroeven in snelheid, gaf meer stuur bocht in....
Met een (te) snel stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om, en de auto volgt later pas, omdat hij het gewicht nog moet verplaatsen, een iets langzamer servo is beter te volgen voor de auto.

Hmm klinkt aannemelijk:o . toch maar eens die functie proberen op mijn zender . nog meer van die pro tips ? ;).
 
Dat je te snel kunt sturen zonder dat je auto het goed kan volgen is een feit maar net als het gas kunnen doseren moet je dat ook met de stuur doen. Misschien zal de hoge resolutie van 4096 stappen ook een rol spelen want daarvoor had ik de bekende ACE DS1015 servo's die naar mijn weten niet zo nauwkeurig zijn.

Overigens ben ik met mijn M18 van een 0.1 naar een 0.05 sec servo gegaan en op onze grootschalige cavia bak heeft dat ook een beter bestuurbare auto gegeven.
 
Dat een M18 het wel kan volgen zou wel kunnen, maar mijn mening is dat een 1/8 er geen baat bij heeft.
 
Laatst bewerkt:
En dat had niets met iets van high response te maken?
die 0.03 seconde sneller over 60 graden, is natuurlijk verwaarloosbaar bij kleine stuurbewegingen, die je gebruikt vlak langs de curbs lijkt me...

Ik heb het er met Salven over gehad, en een 0.07s servo op de zender terugschroeven in snelheid, gaf meer stuur bocht in....
Met een (te) snel stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om, en de auto volgt later pas, omdat hij het gewicht nog moet verplaatsen, een iets langzamer servo is beter te volgen voor de auto.


wat ik goed kon merken was toen ik overstapte naar de nieuwe generatie 2.4 (Sanwa X11)en in combi met een snelle servo en ontvanger. de auto beter en makkelijker en preciezer te besturen was (indoor). ik denk dat in de elektro het gewicht zich sneller verplaatst. extreem voorbeeld de 1.12 bijvoorbeeld.
een juiste snelheid vinden op je zender is wel een leuke tuning mogelijkheid
 
Back
Top