Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En dat had niets met iets van high response te maken?
die 0.03 seconde sneller over 60 graden, is natuurlijk verwaarloosbaar bij kleine stuurbewegingen, die je gebruikt vlak langs de curbs lijkt me...
Ik heb het er met Salven over gehad, en een 0.07s servo op de zender terugschroeven in snelheid, gaf meer stuur bocht in....
Met een (te) snel stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om, en de auto volgt later pas, omdat hij het gewicht nog moet verplaatsen, een iets langzamer servo is beter te volgen voor de auto.
die rijd zelf met een lipo ontvang accu zonder hv servo's en een regulater er tussen
dus een hv is niet echt nodig lijkt mij kan het verkeerd hebben
HV hoeft inderdaad niet, het voordeel wat je overigens met een regulator hebt is dat je langer met een lipolading doet.
Shepherd TeamC Benelux
Ik heb het er met Salven over gehad, en een 0.07s servo op de zender terugschroeven in snelheid, gaf meer stuur bocht in....
Met een (te) snel stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om, en de auto volgt later pas, omdat hij het gewicht nog moet verplaatsen, een iets langzamer servo is beter te volgen voor de auto.
geen idee of heb beter is ik ga dit jaar voor het eerst rijden met 1/8
heb altij 1/10 190mm gereden
Even een voorbeeld, bovenstaand. Met een (te) snelle stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om en de auto volgt pas later...
Heb je ooit geprobeerd in 0,07 sec je stuur om te gooien? Probeer het eens... Een stuurbeweging van de servo volgt je stuurbeweging van je hand, de servo is dus zo snel als je eigen reactievermogen. Het punt bij een snelle servo is dat de beweging van je hand zonder vertraging met dezelfde snelheid volgt. Dat houdt ook in dat je een hele snelle uitwijking kan maken, als er bv ineens een auto voor je over de kop slaat of stilstaat.
Rijden zonder regulator is goed voor een HV servo, niet voor een normale servo, ze zijn er eenvoudig niet voor gemaakt. Aan de andere kant kan je gewoon langer rijden met een regulator die de spanning naar beneden brengt. De reden waarom Salven dit doet (heb het er ooit met hem over gehad) is om een mogelijk zwakke plek uit te sluiten, elektronica kan nl kapot gaan. Niet echt iets waar je als recreant bij stil moet staan.
dus als ik het goed begrijp ik bter een life er in doen als een lipo
dus als ik het goed begrijp ik bter een life er in doen als een lipo
De slechtse in het rijtje is de optie met een regulator, dat betekent een extra stuk electronica welke ook storing kan veroorzaken wat ook al meerdere malen gemeld is....
Je doet er verstandig aan om in ieder geval uit te zoeken welke er probleemloos gebruikt worden maar neemt niet weg dat ook in de nattigheid je niet moet vergten deze BEC ook waterdicht te maken (vergeten sommigen wel eens)
heb ook ff op gezocht dat een life accu opgeladen 7.2v en een lipo 8,4v