Algemeen Parkzone Warbird Topic

Hoi Jerry!
Dank man!!
Wat betreft het uitwisselen van je stock regelaar in je warbird voor die van een hoger Amperage.............
Dat hoef je alleen maar te doen als jij er een sterkere motor inzet hoor.
Ik vlieg zelf ook met een Parkzone Corsair.
Toestel is helemaal stock en heb er slechts een 40A regelaar ingestoken omdat ik die had liggen.
Maar de 30A regelaar had het makkelijk aangekunt.
Dus indien je kist helemaal stock is.............dan voldoet de stock ESC super.

Goed om te horen dat die bevalt(had niet anders verwacht)

Maar standaard esc voldoet in dien echt alles stock is. Maar hou er rekening mee dat de motoren kunnen door branden/warm lopen, zelfs als je al met 1 maat grotere prop gaat vliegen incombinatie met beetje tegen wind. Mijn motor van de corsair was zo warm geworden dat de lager door de soort kunstof achter body heen was gesmolten.
 
zijn net de gws warbirds vind ik

ook formaat ongeveer ?

of lijkt dat maar ?
iemand ervaring met beide ?
 
Helaas zelf geen ervaring met GWS Warbirds ikke..........
Maar gezien mijn vliegervaring met Parkzone Warbird kisten heb ik echt geen behoefte om Warbirds van hetzelfde formaat van een ander merk te proberen.
En ik heb de Mustang gevlogen en nu 2 Corsairs staan en een Hell Cat.
Die machines vliegen echt snaarstrak na het upgraden met een sterkere motor erin.
Wat ik wel inmiddels heb gedaan, maar dat is helemaal persoonlijk, is de stock servo's van Parkzone al snel te hebben uitgewisseld voor betere kwaliteit metal gear servo's.
Heb laatst een andere Parkzone kist verloren tijdens het vliegen omdat 1 van de Ailevon servo's het spontaan opgaf na ±50 vluchtjes.
Dat risico wil ik dus niet zo snel nog een keer lopen.
Zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar de servo's die ik nu in al mijn Warbirds heb zitten gebruik ik ook in mijn 450 size heli's en daarin gaan ze bewezen lang mee.
Voor een vliegtuig zal de belasting van de servo's een stuk minder zijn alsdat ze op de Swashplate van een heli zitten, dus ik zit gevoelsmatig wel goed zo.
Vr Gr E
 
Deze is ook wel leuk: 12x PKZ messerschmitt's in de lucht.

Dan moet je nog goed in de gaten houden welk vliegtuig van jou is, anders is het confetti op de grond.:murder:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt geweldig om te zien dat filmpje.
Wat een schik moeten die gasten gehad hebben.
Ik vlieg samen met een maat die ook een Warbird heeft (Mustang) en moet zeggen dat als we samen tegelijk opvliegen dat echt zeer vermakelijk is.
Ook een mooi gezicht trouwens 2 van zulke warbirds achter elkaar aan jagend.Mustang en Hell Cat.
Heerlijke hobby.
Vr Gr Erwin
 
Tja moet toegeven dat warbirds (en helemaal)parkzone varianten erg zeldzaam zijn op het vliegveld bij ons (leidse en valkenburg)

Dus vlieg mijn corsair altijd maar alleen :(
 
Tja moet toegeven dat warbirds (en helemaal)parkzone varianten erg zeldzaam zijn op het vliegveld bij ons (leidse en valkenburg)

Dus vlieg mijn corsair altijd maar alleen :(

Wij zijn met 4 collega's die gaan vliegen en de warbirds van parkzone zijn hier goed aanwezig ;)
Samen hebben we 3 P-51d mustangs en 3 wildcats en als extra van Parkzone 2 strykers ,Stinson reliant en een S.E.5a WWI :D

Parkzone is hier goed vertegenwoordigt :proost:
 
Geweldig zoveel van die kisten bij elkaar.
Mag ik vragen: hebben jullie ze op de club nog allemaal stock?
Of zijn er al een aantal van die Warbirds ge-upgrade met snellere motor?
Gr E
 
Geweldig zoveel van die kisten bij elkaar.
Mag ik vragen: hebben jullie ze op de club nog allemaal stock?
Of zijn er al een aantal van die Warbirds ge-upgrade met snellere motor?
Gr E

We vliegen voor de moment nog allemaal met de stock setup met uitzondering van èèn mustang die nu een 3s 2200Mah lipo en een 30A esc heeft .
Met de tijd zullen er wel veranderingen komen :D

Hopelijk als het wat beter weer wordt kunnen we eens een foto maken met al onze parkzone's samen ;)
 
Oke.
Dank voor je reactie.
Ha ha ha ha ha...........
Met upgrade bedoel ik feitelijk iets anders hoor dan alleen maar een 3S 2200Mah Lipo erin en zwaardere ESC.
Ik doelde meer op een upgrade in te trant van sterkere motor en 60A regelaar.Ha ha ha ha.
Dat doet deze Warbirds namelijk nog strakker vliegen.
Weet je........het blijven parkflyers en die hebben nogal last van zijdelings wobbel zodra de wind iets toeneemt.
Voor al diegene die met een Parkzone Warbird vliegen kennen het zijdelingse waggel gedrag vast wel.
Het ziet er niet uit.
Mijn Mustang had het.
Mijn Corsair heeft het.
Mijn Hell Cat heeft het.

Maar door in alle toestellen een sterkere motor te zetten die het toestel feitelijk zoveel vermogen geeft dat het eindeloos vertikaal kan vliegen doet ook het zijdelingse waggel fenomeen verminderen heb ik gemerkt.
Maatje van me vliegt dus net als ik met een ge-upgrade Mustang van Parkzone.
Tijdje terug samen wezen vliegen tijdens die erg harde wind.
Hij met zijn Mustang en ik met mijn Stryker.
Zijn Mustang hield het verbazingwekkend goed uit met die harde wind.
En dat voor slechts 850gram wegend schuim.
Dat was allemaal te danken aan zijn sterkere motor in het vliegtuig.
Daarom heb ik al mijn Warbirds nu ge-upgrade met een sterkere motor.
Altijd maar snel vliegen hoeft niet, maar kan nu dus wel.
En het vlieggedrag wordt veel beter van dit soort kisten.
Vr Gr E
 
Hoi hoi.
Ik heb in mijn Parkzone Corsair en Hell Cat zitten:
- RC-Timer A-3536/5 1450KV Brushless outrunner.
Met de Hell Cat een 9x6 prop erop en op de Corsair een 9x7.5 prop.
Wel alle kisten met een HiModel 60A regelaar.
Ik vlieg alleen op Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo packs.
Vliegt echt grandioos.
Met rap doorvliegen zijn de kisten dorstig.
5 minuten is dan wel max.
Maar met normaal vlieggedrag kan het wel tot 8 minuten worden opgerekt.
Ik heb ook nog een Turnigy 1450KV motor in 1 van mijn andere Corsair zitten.
Ben daar even het type van kwijt.
Maar die motor wil het liefst op 4S Lipo worden gevlogen.
Dat doe ik niet, dus heb daar ook een 9x6 prop opzitten.
Vr Gr Erwin
 
Hoi hoi.
Ik heb in mijn Parkzone Corsair en Hell Cat zitten:
- RC-Timer A-3536/5 1450KV Brushless outrunner.
Met de Hell Cat een 9x6 prop erop en op de Corsair een 9x7.5 prop.
Wel alle kisten met een HiModel 60A regelaar.
Ik vlieg alleen op Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo packs.
Vliegt echt grandioos.
Met rap doorvliegen zijn de kisten dorstig.
5 minuten is dan wel max.
Maar met normaal vlieggedrag kan het wel tot 8 minuten worden opgerekt.
Ik heb ook nog een Turnigy 1450KV motor in 1 van mijn andere Corsair zitten.
Ben daar even het type van kwijt.
Maar die motor wil het liefst op 4S Lipo worden gevlogen.
Dat doe ik niet, dus heb daar ook een 9x6 prop opzitten.
Vr Gr Erwin

Oke, ik zie dat jij liever voor wat meer toeren gaan en kleinere props.

Ik zelf vlieg met

Turnigy [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif](TR 35-42D) 1000kv Brushless Outrunner[/FONT])
prop Master Airscrew10 x 8 (kan groter eventueel of 3/4 blads)
Hobbywing 40Amp
2200mah 20C 3S turnigy.

Eindeloos verticale omhoog en best rap (vleugel krijgen flink te verduren)
Trekt nu zo 30amp en vlieg bij volgas zo 5 min. Met beetje scale vliegen kan ik het 10 min uithouden.
 
Ik heb vanmorgen tijd gehad om te vliegen en er stond geen harde wind :cool:
Hier de beelden:


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Machtig mooi toestel Roel.
Zelf heb ik gisterenmiddag met m'n maatjes nog gevlogen op het grote veld met mijn Parkzone Hell Cat.
Vliegt echt als een droom zo mooi.
Het vliegbeeld is echt heerlijk om naar te kijken en de lage Fly By's zijn indrukwekkend.
Mijn Corsair vliegt ook zalig, maar de Hell Cat geeft een net iets ander vliegbeeld weer.
Heerlijke hobby.
Vr Gr Erwin
 
Hoi hoi.
Ik heb in mijn Parkzone Corsair en Hell Cat zitten:
- RC-Timer A-3536/5 1450KV Brushless outrunner.
Met de Hell Cat een 9x6 prop erop en op de Corsair een 9x7.5 prop.
Wel alle kisten met een HiModel 60A regelaar.
Ik vlieg alleen op Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo packs.
Vliegt echt grandioos.
Met rap doorvliegen zijn de kisten dorstig.
5 minuten is dan wel max.
Maar met normaal vlieggedrag kan het wel tot 8 minuten worden opgerekt.
Ik heb ook nog een Turnigy 1450KV motor in 1 van mijn andere Corsair zitten.
Ben daar even het type van kwijt.
Maar die motor wil het liefst op 4S Lipo worden gevlogen.
Dat doe ik niet, dus heb daar ook een 9x6 prop opzitten.
Vr Gr Erwin

Hoi Erwin,

Wil ook 2 Turnigy 3S 2200Mah 40C gaan bestellen bij HK. Kun je mij ook vertellen waar je de motoren besteld en wat deze +/- kosten en hoeveel Watt deze trekken? Voor zover ik overweg kan met de site van HK hebben ze altijd meer onderdelen ik backorder dan op voorraad

Als ik het allamaal begrijp zit de PZ mustang standaard ongeveer op 200Watt en kunnen de bovenste lipo's toch tot ca 2,2x40=880 watt?

Tevens een vraag over ESC. wat is OPTO, UBEC enz. Kan een Turnigy Plush 60A zo aangesloten worden?

Hoor het graag!!

Gr. Jerry
 
Laatst bewerkt:
Back
Top