Algemeen Parkzone Warbird Topic

Hallo allen.
Afgelopen middag weer een heerlijke vliegmeet gehad.
De nodige vliegtuigen waren weer voorhanden.
2 stuks Mustang en een Extra 300.
Easy Star Quatro en een Hype Wow Hotliner.
Dan 2 stuks Kinetic 800 en een Walkera 450 size CP heli.
2 stuks Gaui 500 QuadCopters en een heuse Micro Walkera Genius CP heli.
De nodige vlieguren hebben we weer in de pocket en het was echt genieten.
Zonnetje erbij en weinig wind.
Op naar het volgende weekend.
Wat een heerlijk en allerfijnste hobby hebben we toch.
Vr Gr E

Gisteren gevlogen met thunderbolt.
Ik heb de stock ESC vervangen door een 60A ESC en een 4-blade prop erop gemonteerd. Ik meet nu 499watt i.p.v. de stock 280watt.
Dat vliegt een stuk lekkerder...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Roel.
Dat zal inderdaad een stuk lekkerder vliegen lijkt mij.
In den beginne vloog ik al mijn Warbirds met de stock 960KV motor.
Toestellen liepen zo'n ±50 km per uur op doorvlucht.
Heel realistisch passend bij het vliegbeeld van zulke kisten.
Maar echt vermogen zat er niet in en steil klimmen was al helemaal uit den boze.
Sinds ik al mijn kisten heb voorzien van ge-upgrade Brushless outrunners zou ik voor geen goud meer terug willen naar de originele set up.
Al mijn kisten kunnen nu eindeloos vertikaal klimmen en vliegen op doorvlucht knoepershard.
Oke.........niet echt te vergelijken met hele snelle kisten zoals Projeti's en Funjet's maar toch...............
Het gaat wel erg, erg snel op doorvlucht als het gasje volledig opengaat.

En het allermooiste is dat als ik op bijvoorbeeld 40% gas ga vliegen ik ongeveer de stock snelheid heb.
Met zelfs nog minder gas is er uitstekend rond mee te vliegen.
Als Kasper zijn Kinetic of Easy Star Quatro in de lucht heeft, dan kan ik er met het grootste gemak achteraan hobbelen.
Het vele vermogen dat mijn kisten hebben, hoef ik dus niet altijd aan te spreken.
Ik zie dat jij nogal gek bent op filmen.
Heb zelf ook een fijne Cam, maar na een aantal keren filmpjes te hebben geschoten is de lol er wel vanaf heb ik gemerkt.
Vaak worden het dan dezelfde filmpjes omdat wij vaak op dezelfde locatie vliegen.
Maar het blijft wel mooi om te zien hoe het mogelijk is.
Morgen schijnt een top dag te worden.
Temperaturen richting de 14 graden en hele dag droog.
De wind schijnt mee te vallen dus zal een uitstekende dag worden om met de vliegmaatjes eens flink te gaan vliegen.
Fijn weekend allen.
Vr Gr E

Leuk filmpje, en mooi locatie

Gisteren gevlogen met thunderbolt.
Ik heb de stock ESC vervangen door een 60A ESC en een 4-blade prop erop gemonteerd. Ik meet nu 499watt i.p.v. de stock 280watt.
Dat vliegt een stuk lekkerder...

Laatst bewerkt door een moderator:
hee,

ik kan met redelijk grote korting een wildcat kopen of een corsair.
maar welke zou ik kopen?
ik vind de corsair mooier. maar daar is een 3s 2200 mah lipo te zwaar voor (of niet?)
en die past wel in de wildcat.
en welke vliegt er nou leuker/beter/mooier?

ik hou wel de stock motor enzo erin. misschien dat als ik ineens veel geld heb. Het allemaal ga veranderen maar anders niet

mvg david

Edit: ik maak de vraag wat groter:
welke warebird van de parkzone familie vliegt het best/leukst/mooist met de stock setup?
dus niet alleen de corsair en wildcat maar allemaal (in deze categorie)

Laatst bewerkt:
Hoi David.
Wat je vraag betreft over het wel of niet passend kunnen zijn van een 3S 2200Mah Lipo pack in een Parkzone Corsair kan ik heel helder over zijn: JA......het past makkelijk.
Heb er hier 2 stuks van staan.
Een Parkzone Corsair die ik land op haar buik.Dus zonder landings gestel.
En een Parkzone Corsair met landings gestel.
Vlieg ze beidden op een Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo pack.

Wat betreft het vlieggedrag van de Parkzone Warbird toestellen:
Ik heb ze helaas niet allemaal mogen ervaren, en kan alleen praten over de:
-WildCat
-Mustang P51D
-Corsair
-Extra 300

De Wild cat raadt ik je af.
Niet omdat het toestel niet goed of lekker vliegt, maar wel omdat het toestel het minst mooist en minst strakst vliegt van bovengenoemde 4 heb ik ervaren.
Zal waarschijnlijk door het korte dikke rompje komen.
Maar mijn voorhene Wild Cat die ik ook nog eens super snel had dmv een ge-upgrade Brushless 1450KV motor erin, vloog bij lange na niet zo mooi als de Mustang of Corsair.
Bij iets wind kreeg het toestel last van waggel gedrag.
En inderdaad, zelfs MET vet vermogen aan boord (toestel klom eindeloos vertikaal) bleef het waggel de waggel gedrag bij winderig weer.
En dat voor een toestel van ±800 gram vond ik een misser.
Nadat ik dat toestel had gecrasht doordat ik het zicht erop verloor omdat ik tegen de zon in vloog zou ik nimmer meer zo'n type toestel terug kopen.

De Mustang vind ik persoonlijk wel erg, erg fijn vliegen.
Vliegmaatjes van me zweren er ook bij.
De Corsair vliegt ook erg fijn, maar is een stook lomer en goedmoediger dan de Mustang.
Zal vast komen doordat de Corsair een stuk groter is qua spanwijdte dan de Mustang en in het geheel een iets forser toestel.
Wil je snel en easy going kunnen vliegen dan adviseer ik met klem de Mustang P51D.
De Corsair vind ik persoonlijk net iets mooier qua model en daarom heb ik er daar 2 van.
Met een wedstijdje vliegen en dan met name in rappe figuren, zal de Corsair het denk ik net verliezen van de Mustang.
Maar het vliegbeeld van de Corsair met haar 2 knikvleugels is echt vet om te zien in de lucht.

Dan om het af te romen de Parkzone Extra 300.
Nee, valt niet in de categorie Warbird, maar je zou dit toestel eens moeten zien vliegen in het echt.
De Extra 300 is de laatste telg van de Parkzone toestellen die ik erbij kreeg.
En eerlijk is eerlijk, als ik deze Extra 300 als eerste had gevlogen van bovengenoemde 4 toestellen, dan had ik het daarbij gelaten.
Wat is de Extra 300 FIJN zeg!!!
Ik vond voorheen de Parkzone P51D echt het fijnst vliegende toestel in mijn gamma.
Maar sinds ik met de Extra 300 vlieg............ben ik HELEMAAL verkocht.
Wat vliegt dat toestel fijn, strak en goedmoedig zeg.
Vind het nog net iets beter en fijner dan de al super vliegende Mustang.

Zal het even onderbouwen:
Ik vind zelf het model van de Extra 300 mooier dan de Mustang.
Oke, mag het mischien niet vergelijken met een Warbird, maar doe het toch.
Alle roeren van de Extra 300 zijn stukken groter dan die van een Warbird toestel.
Daardoor vliegt de Extra 300 echt als een stuntkist met figuren die mes scherp zijn.
Ik verbaas me nog steeds hoe strak deze kist vliegt.
De Extra 300 heeft standaard een landings gestel.
Maar je kunt het ook weglaten.
De Cowl (neuskap) van de Extra 300 is echt overdreven groot in formaat.
Je hebt veel meer ruimte dan de Mustang om er dingen in onder te brengen.
Zo heb ik bijvoorbeeld er een 60A regelaar inzitten en dan zal van z'n leven niet passen in de Cowl van een P51D Mustang.

Ook is de Extra 300 een middendekker toestel.
Dus de vleugel zit in het midden.(duhhhhhhhh)
Maar bij de Parkzone zit de vleugel helemaal onderaan.Alszijnde laagdekker.
Voor het vlieggedrag maakt het bar weinig uit heb ik gemerkt, maar wat wel een feit is, is dat de Extra 300 makkelijker kan worden opgegooid met de hand omdat je onder de vleugels alle ruimte hebt om het toestel daar vast te houden waar jij het wil.
Met een Mustang zal dat niet gaan lukken, tenzij je de vingers DOOR de vleugel heen wilt steken.
Het opgooien zal een kwestie zijn van gewenning, maar kan je zeggen dat het opgooien van een Mustang en Corsair vele malen lastiger is dan het opgooien van een Wild Cat of Extra 300.

Ik ervaarde het opgooien van de Mustang en Corsair altijd als een crime.
En ja..........het ging wel eens mis dat opgooien.
Met de Wild cat en Extra 300 nooit geen centje last van gehad.
Zal waarschijnlijk lastig kiezen zijn voor je.
Indien je het fijnst vliegende toestel uit de parkzone Warbird reeks wenst, dan zou ik echt kiezen voor een P51D Mustang.
Zelfs stock vliegt die al heel goed.
De Corsair is ook fijn maar vliegt trager, lomer en goedmoediger dan de Mustang.
Wild cat zou ik niet doen.Krijg je spijt van, maar daar kun je alleen maar achterkomen nadat je al met een Corsair of Mustang hebt gevlogen.
En de Extra 300...............tja..............die vliegt echt het fijnst van allemaal vind ik.
Maar is helaas geen Warbird toestel zoals jij graag wenst.
Sukses met je keuze.
Heb je vragen: stel ze.
Ik ken alle ins en outs van de 4 bovengenoemde toestellen.
Gemiddeld met alle 4 meer dan dik 100 vluchten per kist mee gehad inmiddels.
Dus kan behoorlijk objectief zijn.
Vr Gr E

Ik ervaarde het opgooien van de Mustang en Corsair altijd als een crime.
Als je ze bij de romp wil pakken is het lastiger.
Gewoon wegslingeren aan een vleugeltip gaat echter prima :yes:

Hoi hoi.
Wegslingeren aan een vleugeltip bedoel je!!
Ha ha ha ha..........zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
Maar dat deed ik voorheen wel met mijn Zagi's.
Persoonlijk zou ik een stock zijnde Mustang of Corsair NIET wegslingeren voor de start aan een vleugeltip hoor.
Maar wellicht zul jij er onderhand al veel mee geoefend hebben.

Let wel dat een stock vliegende Parkzone kist niet al te veel extra vermogen over heeft.
Dus indien je dmv het vleugeltip wegslinger methodiek in de problemen zou komen dan denk ik dat je snel Crasht.
Ik gooi de Mustang en Corsair altijd op dmv het toestel net achter de vleugels vast te pakken.
Bij lange na niet DE ideaalste plek om het vliegtuig vast te houden tijdens een handstart, maar wel een reepje 'veiliger' dan het wegslingeren aan een vleugeltip lijkt mij.Ha ha ha ha.
Maar begrijp je insteek en goede bedoeling.
Vr Gr E

Zou de F4F Wildkat ook niet aanraden.
Heb hetzelfde voorgehad met een beetje wind dat waggelend gedrag.
Niet dat het niet mooi vliegt, je kan er zelfs figuren mee oefenen, maar denk dat ik een heb gehad die op maandag was gebouwd.
Bij elke vlucht de trim veranderen doordat het hoogteroer naargelang temperatuur wat vervormde, had dan ook een staaldraad aan het stabilo beverstigd om het geheel wat recht te houden.
Wist niet dat schuim zo vlug vervormde van een paar graden meer of minder.
Een mm is genoeg en je hebt een gans ander vlieggedrag.

Johan.

Ik heb zelf de mustang P51. Erg fijn en mooi toestel! Wegwerpproblemen heb ik nog nooit gehad. Achter de vleugel prima vast te houden. Heb er zeker meer dan 100 vluchten mee gemaakt. Altijd dik plezier!! Zit geen stock motor en regelaar in. Zit een 60Amp regelaar op de plek van de oude. Past prima!
Ken de Parkzone 300 van Erwin. Zelf nog nooit gevlogen maar vaak zien vliegen. Vind het een prachtig toestel en vliegt zoals Erwin zelf al zegt erg mooi!!
Dus wil je graag een warbird....Ga voor de P51! Maakt het je geen drol uit dan is de Parkzone 300 ook een erg goede optie!!

Gr,

Rob

oke, bedankt voor jullie hulp.
hier heb ik echt wat aan, net als vele anderen denk ik;)

maar nog wel een vraagje.
bij de mustang zit volgens mij geen landingsgestel bij of wel?
en er zit ook nog geen rudder servo bij, is dit wel nodig of aan te raden?

mvg david

Hoi David.
Graag gedaan kerel.
Hoop dat we met z'n allen jouw een goede zet in de juiste richting kunnen hebben gegeven.
Mocht je toch nog wijfel hebben..............
Wij vliegen hier in Apeldoorn met zulke toestellen en jij kunt als je zin hebt natuurlijk altijd komen kijken hoe de kisten en hun gedrag nou in het echt is.
Wat betreft die Parkzone P51D Mustang.
Indien je daarvoor zou kiezen dan adviseer ik jou met klem om dan ook de P51D Mustang van het merk Parkzone te nemen.
Er zijn vele andere Mustangs van andere merken.
Noem ze maar op en met name die van HobbyCity is een goed voorbeeld.
Ik heb gelezen dat met name de Warbirds van HobbyCity ook in kwalititeit van materiaal waaruit het vliegtuig bestaat niet kan tippen aan die van Parkzone.
Dus indien je onbezorgd en de grootste schik wenst te willen hebben dan zou ik echt een toestel nemen van het merk Parkzone.(en NEE, ik wordt niet gesponsert ofzo)

Een landings gestel komt NIET standaard bij een Parkzone P51D mustang.
Dan zou je voor een Corsair of Extra 300 moeten kiezen.
Maar...........een Mustang zou natuurlijk altijd kunnen worden uitgerust met landingswielen.
Kijk maar eens op You Tube hoe andere gasten dat zelf hebben gemaakt.
Je hebt zelfs retracts voor een Parkzone Mustang.
Wij landen hier eigenlijk alleen maar zonder landings gestel want onze landings strips zijn net niet effen genoeg voor wielen.

Wat het rudder betreft.................
Klopt inderdaad dat een rudder als extra kan worden aangesloten op een P51D Mustang.
Kwestie van servo installeren en het rudder roer iets lossnijden van achteren zodat het zijdelings kan bewegen.
Persoonlijk raad ik het je aan om te doen.
Waarom: Ten eerste heb je als je met een vliegtuig vliegt dat ook een rudder aansturing heeft de controle over (bijna) alle roeren die een echt vliegtuig ook erop heeft zitten.
Dan gaan we het hier even niet over flaps hebben, want dat is een ander verhaal en die heb je overigens ook helemaal NIET nodig op een Mustang.
Maar het rudder roer kan ervoor zorgen dat je de bochten van een toestel net even iets mooier kunt nemen en maken.
Ten tweede heb je met een rudder roer meer de mogelijkheid om makkelijker met je Mustang tegen de wind in te zweven.
Je zou het eens moeten zien hoe het mogelijk is om met bijvoorbeeld een P51D Mustang of Extra 300 te vliegen bij windkracht 4 of meer en dan het toestel op een meter of 10 hoogte met de neus pal tegen de wind in te zetten.
Dan het gasje er iest af halen en spelen met Ailerons/elevator en rudder.
Het lijkt dan net een vlieger en is echt gaaf om te doen.
Brutus en ik doen dat wel eens als we vliegen bij veel wind en het is echt een fantastisch gezicht om te zien en bere leuk om te doen en om te oefenen.
Het rudder is met zulke oefeningen echt een onmisbaar item.
Ik adviseer je dan ook om gelijk een rudder servo in een Mustang te installeren.
Het zal je vliegkunsten alleen maar goed doen en vroeger of later wil je toch echt MET rudder gaan vliegen.

Hopenlijk zijn je vragen wederom weer naar behoefte beantwoord.
Heb je andere vragen, bijvoorbeeld over welke upgrade motor in een Warbird te zetten, dan ben je bij Brutus en mij aan het juiste adres.
Al onze vliegtuigen gaan eindeloos vertikaal en vliegen op horizontale doorvlucht zo rond de 100km per uur.
Of dat fijn is????
Ha ha ha ha........ik kan me weinig leukere dingen bedenken.
Vr Gr Erwin

@david stelma
Als je op zoek bent naar een warbird met een landingsgestel zou de Thunderbolt ook een optie kunnen zijn.
Op de Thunderbolt zit stock een landingsgestel. Deze kun je ook vervangen door een inklapbaar. Door de erg dikke romp van de Thunderbolt vind ik deze lastig om te gooien. Ik kan hem lastig vast houden, of je moet erg grote handen hebben.

Zelf had ik mij de F4F Wildkat als tweedehands aangekocht.Parkzone.

Dit om terug te herstarten na 30 jaar stilstand.

Vind het een goed vliegend toestel waarmee aan acrobasie kan gedaan worden.
Echter vind ik het niet geschikt om vliegen met veel wind.
Omdat het terug een eerste toestel was ben ik terug tot het uiterste ermee gegaan, het is goed chrasch bestandig, alleen een vertikale duik heeft de romp niet overleeft.
Ook vind ik dat de motorbeschermkap wat steviger mag, op harde ondergrond is een kluitje genoeg om deze te versplinteren.
Maar dat zijn mijn ervaringen natuurlijk.
Maar deze vlieger is zeker zijn prijs waard.

Johan.

Ik heb hem een keer zien vliegen en wauw dat was gaaf hij ziet er trouwen er klein uit en ook een beetje bol maar vliegen doet ie goed:D:D

De P47 Thunderbolt heb ik tot op heden nog niet mee gevlogen.
Mede omdat het geen handstart toestel is en er echt met landingsgestel gestart en geland dient te worden viel het toestel niet in mijn gamma.
Voor het starten en landen met een toestel moeten de voorwaarden voor een redelijk gladde landings-strip toch echt aan de juiste normen voldoen.
Indien je bij een club vliegt zal dat volgens mij over het algemeen geen enkel probleem zijn.
Denk dan dat je zelfs met een stock landings-gear nog wel kunt starten en landen op het korte gras.
Zelf vlieg ik wild met een aantal vliegmaten.
De landingscondities zijn helaas niet altijd toppie joppie.
Vandaar dat mijn meeste toestellen worden geland op hun buikje zonder wielen eronder.
Maar...........heb nog wel een Parkzone Corsair staan met landingsgestel.
Daarvan heb ik de stock wielen vervangen voor grotere exemplaren.
Niet overdreven groot zoals bijvoorbeeld op een Multiplex Funcub, maar toch redelijk binnen de optische maatvoering.

Voor het landen op kort gras of asfalt baan is het landen met deze Corsair heel goed mogelijk.
Moet er wel even bijzeggen dat ik het idee heb dat er vaak nogal makkelijk wordt gedacht over starten en landen met een vliegtuig.
Het starten zal over het algemeen wel gaan.
Maar het landen en dan met name de kist zo neer te zetten zonder dat de stukken ervan af vliegen of dat het vliegtuig in een stall gaat op 1 meter boven de grond is toch echt niet effe 1.2.3 te doen.
Ik heb dit in het verleden vaak geoefend met een Parkzone S-Bach micro toestel.
En kan zeggen dat het netjes neerzetten van een vliegtuig op wielen behoorlijk knuppelen is en ook flink het koppie erbij houden.
Want anders gaat het geheid fout met kans op schade als gevolg.
Het befaamde circuitje vliegen alvorens te landen is heb ik gemerkt echt een must als je wilt landen met een toestel op wielen.

Ik kende voorheen iemand die vloog met een Parkzone P47 Thunderbolt.
Die persoon kreeg al snel de schik ervan af.
Mede omdat het toestel niet helemaal vloog zoals hij gedacht had dat het zou vliegen.
Daarom raad ik de Topicstarter een P47 Thunderbolt af om te kopen.
Een P51D Mustang zal je echt veel meer schik geven.Daar durf ik wel iets om te wedden.
Wat die Wild Cat betreft.............het toestel vliegt inderdaad goed.
Maar toen ik ermee vloog heb ik de vliegeigenschappen eens goed vergeleken met die van de Mustang en Corsair.
Zelf vond ik de Wild Cat het minst fijn vliegend.
Dat heeft een aantal redenen:
Toestel is behoorlijk kort, dik en gedrongen.
Dat doet absoluut wat met het vlieggedrag.
Omdat het in Holland behoorlijk vaak waait en wel iets is om rekening mee te houden dacht ik voorheen dat mijn Wild Cat met het extra vermogen aan boord zich wel door de windvlagen heen zou trekken en dat het waggel de waggel gedrag mee zou vallen.
Nou in 2 woorden: MOOI NIET.
De Wild cat is helaas een waggel de waggel toestel en als je niet anders weet en naast de Wild Cat nog niet met een andere Parkzone Warbird hebt gevlogen dan zul je daar nooit achterkomen.

Ik heb de Mustang van m'n vliegmaat inmiddels al vele vluchten zien maken.
Dat toestel vliegt gewoon strak en vrijwel naadloos.
Inderdaad: zelfs met harde wind is dat toestel erg goed vliegbaar en heeft nauwelijks last van waggel de waggel gedrag.
Ik vermoed dat het ontwerp van de romp daartoe aan bijdraagt.
De Wild Cat raad ik dus ook af indien iemand met een Warbird wenst te willen gaan vliegen.

Ik heb ook het idee dat veel mensen denken dat al die Parkzone toestellen vrijwel hetzelfde vlieggedrag hebben.
Maar dat is echt een misvatting.
Geen enkele Parkzone Warbird zal precies dezelfde vliegeigenschappen hebben als de andere.
Daar ben ik inmiddels al wel achtergekomen.
Zelfs de Corsair vliegt weer net even iets anders dan de Mustang.
Wat ik wel heb gemerkt is dat mijn Parkzone Extra 300 vrijwel net zo lekker en fijn vliegt als de Mustang.
Die 2 toestellen liggen qua fijnheid erg dicht bij elkaar vind ik.

Vanochtend overigens bezig geweest om mijn Extra 300 nummer 1 toestel te voorzien van Led strengen op de gehele voorzijde van de twee vleugellijsten.
En ben zo creatief geweest om er dit keer 2 strengen van te plaatsen die onder elkaar zitten.Dus 2 strengen Led licht op elk een vleugel.
Dat zal een bak met licht beloven en ga dat vanmiddag met een vliegmaat uittesten.
Moet er wel bij zeggen dat het Led lichten zijn van wit licht.
Dus als ik er Nose In mee aan kom vliegen dan is dat echt een vet gezicht.
Die Led strengen van HobbyCity draai ik op een 11.1V 3S Lipo pack waarmee ik ook het toestel vlieg en kan niet anders zeggen dan dat je voor dat geld wat het kost echt een super produkt krijgt.
Het geeft bakken licht en kost verhoudings gewijs erg weinig.
En je kunt met die Led strengen ook nog eens je creatieve geest erop los laten.
Heb ze ook op mijn Gaui 330X-S zitten maar dan in groene en blauwe kleur.
Echt een gaaf gezicht.
Heb 2 meter witte kleur Led strengen onderweg na bestelling en die gaan straks op mijn Gaui 500-X.
Wil daar dan poten opmaken die bestaan uit de Tail boom van een 450 size CP helikopter en er dan op elke boom 4 strengen Led licht opmaken.
Ga het geheel ook nog eens demonteerbaar maken.
Dus zo de optie om de 2 Tail booms met Led licht eraf of erop te laten naar keuze.
Hoezo goed bezig.Ha ha ha ha ha ha.
Vr Gr E

oke dank jullie allemaal.
ik was even zeker dat ik de mustang wou.
maar ik heb weer een twijfel geval.
ik kwam de Focke Wulf van Hype tegen.
oke het is geen parkzone maar hij had er zo bij kunnen zitten:
Hype Focke Wulf 190 met Motor/ESC/servo's - RC-Addict.nl :: de modelbouwshop van Nederland
alleen is deze PNP inplaats van BNF.
maar er zit wel een intrekbaar landingsgestel bij en flaps.
er zit ook een aantrekkelijk prijskaartje wat het ook moeilijk maakt.

maar als jullie zeggen da de mustang qua vlieggedrag beter is ga ik tog voor de parkzone mustang

dus wat is een goede keus?

mvg david

Tjemig......................
Dat is een lastige..............
Ik ken die Focke Wolf niet.
Maar is wel een net toestel met een mooie prijs.
Helaas niet leverbaar momenteel zag ik.
Laat je gevoel maar meespelen en dan maar kiezen tussen de Mustang of de Focke Wolf.
Sukses.
Vr Gr E

oke dank jullie allemaal.
ik was even zeker dat ik de mustang wou.
maar ik heb weer een twijfel geval.
ik kwam de Focke Wulf van Hype tegen.
oke het is geen parkzone maar hij had er zo bij kunnen zitten:
Hype Focke Wulf 190 met Motor/ESC/servo's - RC-Addict.nl :: de modelbouwshop van Nederland
alleen is deze PNP inplaats van BNF.
maar er zit wel een intrekbaar landingsgestel bij en flaps.
er zit ook een aantrekkelijk prijskaartje wat het ook moeilijk maakt.

maar als jullie zeggen da de mustang qua vlieggedrag beter is ga ik tog voor de parkzone mustang

dus wat is een goede keus?

mvg david

Koop alsjeblieft niet die Hype als je eerst naar Parkzone aan het kijken was. De kwaliteit van dat ding is om te huilen vergeleken met van Parkzone. Lees de topic maar ergens op het forum over dat specifieke vliegtuig. Landings gestel, servos, foam kwaliteit is niet al te best.

Ik heb nu een 2 jaar oude parkzone Corsair en geef deze echt de sporren en alles is nog origineel en heel. Nou ja behalve de motor die heb ik vervangen omdat ik die zelf heb gesloopt met een te grote prop :(

Wil je een makkelijk maar leuk en gaaf vliegtuig waar alles mee kan kijk naar de T-28 of Corsair die vliegen het makkelijkst. Zit onderstel bij (niet inklapbaar) en je kunt er mee leren vliegen maar je kunt er ook echt helemaal los mee gaan (het wordt natuurlijk geen 3d).

Horizon hobby is dan misschien wat duurder maar daar krijg je wel kwaliteit voor terug in het foam en elektronica.

En wil je perse duits vliegtuig heb je altijd nog de Messerschmitt :pim: ken alleen de vlieg eigenschappen niet maar parkzone kennende zal die wel goed zijn.

PKZ4980.jpg

Back