Algemeen Parkzone Warbird Topic

Dat is ook een hele mooie Warbird zeg.
Mag ik vragen welke set up erin zit?
En betreft het een Parkzone toestel?
Sukses met de Maiden morgen.
Hou haar heel.
Vr Gr Erwin

Dat is ook een hele mooie Warbird zeg.
Mag ik vragen welke set up erin zit?
En betreft het een Parkzone toestel?
Sukses met de Maiden morgen.
Hou haar heel.
Vr Gr Erwin

Er vanuitgaan dat dit een parkzone topic is zal het om deze gaan:
ParkZone: Spitfire Mk IX PNP (PKZ5775)

Spitfire is altijd mooi, maar deze ziet er inderdaad erg scale uit :yes:. Ben benieuwd of deze Spitfire van parkzone ook de typische Spitfire (stal) eigenschap heeft als bijna alle modellen dat hebben.

Maar deze spit van parkzone staat zeker op mijn verlang lijstje zoals heleboel ww2 vliegtuigen :(

Dylan sys150;2349748 Mag ik vragen welke set up erin zit? En betreft het een Parkzone toestel?QUOTE zei:
Het is de stock PNP setup van de Spitfire MkIX met een 3S 35C Hyperion G3 LiPo.

En ja hij is van Parkzone.

Tevens uitgerust met de E-Flight retracts en de bijbehorende pre-bent struts.

Nog bedankt voor de goede wensen voor morgen.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

@Marwin

De (tip)stall gevoelligheid van deze spit schijnt volgens de berichten op RC-Groups zeer goedmoedig te zijn en dus spitfire atypisch.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Vandaag voor het eerst gevlogen met de e-scale 4 blade prop op de Jug.

Meer trekkracht en daarom leuker om te vliegen. Hij gebruikt wel wat meer stroom.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit die 4 blads :D

Ik heb ook een Thunderbolt met flaps en retracts. Echt een super vliegtuig. Vlieg hem op 4s 2200 met een Turnigy G25 motor.

Vandaag voor het eerst gevlogen met de e-scale 4 blade prop op de Jug.

Meer trekkracht en daarom leuker om te vliegen. Hij gebruikt wel wat meer stroom.

Is er nog snelheid winst/verlies?

Ik merk met een scale 3 blads prop dat de snelheid wel drastisch verminderd maar wel meer trekkracht ten opzichte van een iets grote 2 balds prop.

Laatst bewerkt:
De top snelheid vind ik moeilijk ze te zeggen. Misschien iets meer of gelijk (schatting).
Maar zeker niet drastisch langzamer.

Maiden Spitfire MkIX

Ben net terug van het veld.

Out of the box gewoon perfecto, alleen iets downtrim moeten geven.
Hij gaat alleen erg gemakkelijk op zijn neus bij de start en de landing, ja ook met vol up getrokken! (ligt hoofdzakelijk aan ons huidige niet bepaald kortgeschoren knollenveld).
Vliegbeeld is gewoon SUPER. Indien je hem met WOT met up omtrekt zie je de vleugel wel iets "werken" maar het is natuurlijk ook geen F5B kist!
Na ca. 7 minuten gevlogen met relatief veel WOT weer geland en accu/regelaar/motor max handwarm, accu weer geladen en er werd 1055mA bijgeladen.
Helaas begon de wind daarna dusdanig vlagerig toe te nemen dat het mij verstandig leek om niet verder te vliegen (turbulentie door de, aan 3 zijden om ons huidige veld liggende bomenrijen).

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Gefeliciteerde met de maiden...:D

Ik had er ook last van dat hij met de start en landing met de neus de grond in wilde.
Wat al een stuk beter werkt is om het landingsgestel iets schuin naar voren te zetten. Door een dun stukje hout onder de retracts te monteren is eigenlijk al genoeg.
Dan kantelt hij niet meer zo vaak meer over zijn neus.

Hoi Rob.
Ben blij voor je dat de Maiden van je Spitfire goed is gegaan.
Begrijp dat de kist voorbeeldig vliegt.
Zelf heb ik afgelopen zaterdagmiddag met mijn Parkzone Corsair de nodige Lipo packs geleegt.
Het was die dag heerlijk weer en ook nog eens windstil.
Een perfecte dag om mijn net nieuwe Corsair eens flink te testen en eraan te wennen.
Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze kist en vind het vlieggedrag zelfs nog fijner en mooier dan mijn Mustang.
Komt mede omdat ik het model Corsair altijd al zo mooi heb gevonden.
Deze Corsair vliegt zo fijn dat ik er een tweede van bij wens en die dan ga upgraden met een sterkere motor en daar de wielen onder laat zitten.
Corsair nummer 1 hou ik als toestel dat buiklandingen maakt op gras zonder wielen eronder.
Veel vliegplezier met je Spitfire Rob.
Vr Gr Erwin

Op de neus gaan

Wat al een stuk beter werkt is om het landingsgestel iets schuin naar voren te zetten. Door een dun stukje hout onder de retracts te monteren is eigenlijk al genoeg.
Dan kantelt hij niet meer zo vaak meer over zijn neus.

Bedankt voor de tip Roel!

Ik heb nu onder de retracts bij de achterste boutjes 3 dunne sluitringetjes per boutje gemonteerd en het op de neus gaan is beduidend verbeterd.
Maar dit was een thuistest (wielen tegen de ockey van mijn dartbaan, vol up trekken met ca. half gas kan je "balanceren" door met het hoogteroer te spelen! Dit lukte eerst maar met iets meer dan kwart gas). Hopelijk volgend weekend de praktijktest op het veld.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

Hallo heren.
Ik heb een vraagje en zet het maar even in dit Topic omdat de vraag rondom mijn Parkzone Corsair gaat.

Ik vlieg mijn Parkzone Corsair nog helemaal stock.
De 960KV motor met 9x7.5 prop voldoet.
Maar...........heb de laatste tijd wat lopen spelen met andere prop maten.

Zo heb ik een 9x6 prop erop gehad en een 10x6 prop.
Ik moet zeggen dat zelfs de 10x6 prop betreurenswaardig tegenvalt wat extra meer vermogen krijgen betreft.
Ik denk zelfs dat de kist er minder snel van vliegt en ook nog eens stukken minder koppel voorhanden heeft met die 10x6 prop inplaats van de stock 9x7.5 prop.

Mijn vraag is deze: dat verschil in iets spoed van 9x7.5 en 10x6 maakt dat feitelijk nou echt zoveel uit???
Ik merk uit de praktijk van wel, maar heb nog geen kennis van hoe zich dat in de theorie vertaalt.
Heb een 10x7.5 prop onderweg.
Ben erg benieuwd hoe die prop zich gaat verhouden naar de 10x6 prop die ik erop had.
Zou een 9x9 prop nog beter rendement opleveren dan de stock 9x7.5?
Wat zijn jullie ervaringen in vliegtuigen en het spelen met verschillende prop maten?
Hoor het graag.

Vandaag weer eens met de Jug gevlogen

Ik ben erg tevreden de 4 blads prop...:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig, met die spitfire op de achtergrond die schijnbaar de aanval in zet.
Wat voor camera gebruikje?

Mvg Pascal.

Hallo mensen,

Ook ik heb mijzelf een vervroegd sinterklaas kado doen toekomen. Mijn parkzone Mustang is gisteren binnen gekomen en ik kan niet wachten deze te proberen. Ik hoop dat deze langer meegaat dan mijn Skyartec F-16 die inmiddels al 3 vertikale landingen heeft gemaakt op volle snelheid en inmiddels grotendeels uit plakband en roofmate isolatiemateriaal bestaat.

De filmpjes met onboard camera zijn trouwens supergaaf!

gr.Jerry

Back