algemeen Protech Skystar topic

Hallo,
Ik heb 3 dagen geleden een Skystar gekocht,van het merk Protech.
In de winkel zeiden ze dat dit een goed beginnerstoestel was.

Kan iemand zijn ervaringen delen met mij over dit model ?
Bijv. over hoe die vliegt en waar je op moet letten.

Bedankt !

P.J.
 
hallo,

ik vlieg al jaarke ermee en vliegt zeeer goed!! zat eerst gewone prop op maar nu een apc prop(meer mesvormige bladen) en vliegt stukken beter.
rolroeren niet teveel uitslag gegeven maar voor derest goede vlieger, vele dingen mogelijk!bijna alles. bij ons vliegen er nu 4.sommige halen hem zelfs terug boven na enkele jaren om parachute,camera,...in te bouwen. nu een toerenteller en hoogtemeter enz ingebouwd bij 1.

ikzelf vind hem dus een goede trainer!
na paar weken dan ook in depron begonnen wat nu ook goed lukt(kunne maar 1dag vliegen in de week met brandstof) dus thuis depron he:p
 
Hoi

ik vlieg ook met de Skystar, en ook ik ben er zeeer tevreden over.
Simpel om in elkaar te zetten (met Nederlandse handleiding, is ook wel handig voor beginners)
Ik vlieg nu ook een jaar en heb mn brevet al na 15/20 vluchten gehaald, en ook nu heb ik er nog veel lol mee.

enige nadeel is dat de standaard wieltjes een beetje aan de kleine kant zijn. Ik vlieg hem nu met een 7,5 cc voor de wat extra power.

Ben ook van plan om er binnenkort een camera onder te hangen.

En de meeste standaard acro's doet hij ook wel goed.

Als laatst, zoek eens op skystar, ik heb er ook al een topic over gemaakt :wink:

Groetjes jesse (en veel plezier met dit fantastische trainertje!!)
 
Bij ons op de club vliegt er ook een. Zowel de instructeur als de leerling waren er tevreden mee. Die heeft een 8.5cc met reso pijp en dat gaat erg hard. Hij zal zo'n 1,60m spanwijdte zijn.
 
Jup, 1,65 m span :wink:

Mijn god, een 8,5cc!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat wil je ermee doen????
Ik vlieg hem nu met een 7,5 cc en dit is al dik overpowered, gaat bijna verticaal!!!!!

Daar wil ik wel eens een filmpje van zien.


Groetjes jesse
 
Bedankt voor jullie antwoorden
hier kan ik wat mee.
ik dacht zelf eraan om hem te gaan viegen met 6,5 cc.
hij is 1.65 m span.


pj
 
Hallo.....

Een vliegmaatje van me kocht er 1 om het vliegen mee te leren, deze kist beviel hem en mij zo goed dat ik er zelf ook maar 1 wilde kopen. Dus de plaatselijke vlieguigonderdelenboer ( HANGAR ) met een bezoekje vereerd en vragen of hij er 1 kon bestellen. dit werden er "iets" meer....
Ondertussen vliegen er bij ons op de club nu 7 en ik kan met zekerheid zeggen dat je van deze aankoop geen spijt zult krijgen ! Het is een perfecte beginnerskist, hij vliegt zo goed dat je hem gerust kunt gebruiken als 1e kist ( dus de bijna 3x zo dure charter gewoon overslaan ) Het enige nadeel is dat de folie zeer snel loslaat, als iemand dar nog eens iets op kan verzinnen :cry:
Zelfs een aardig aantal kunstvlucht capriolen zijn met deze kist zonder meer mogelijk

qua motorisering is een 6,5 cc al voldoende, maar wil je echt lekker tekeer gaan en er uit halen wat er in zit neem dan een 7,5 cc.....
Persoonlijk vlieg ik de skystar meer met de wielen aan de bovenzijde, dan andersom :D

En om de prijs lach je je helemaal een breuk...Op marktplaats worden ze nieuw al aangeboden voor 65 euro, normale prijs 79 euro..

gr. Gert
 
Deze kist is ook zeker goed te vliegen als je geen beginner meer bent hoor!!

Ik ben nu ook geen beginner meer, heb mn brevet maar ik vlieg met 7,5cc en dat is dikke lol hoor!!

Doet bijna alles!!

Idd heb ik ook last van dat mijn folie los laat :(

Ik lijm het steeds vast met sec. lijm maar daar word hij ook niet zo mooier van. Iemand tips??

Groetjes jesse
 
Doe zoals mij en maak er een winterproject van STRIPPEN DIE HANDEL of gewoon een nieuwe kopen ( 65 euro)

Alhoewel anderhalve meter ora kost minder.. :wink:

gr Gert
 
Met die 8,5cc kon hij iedergeval snel opstijgen. Maar in de lucht hoef je niet perse volgas te vliegen. Een 8,5cc is wel te veel het ziet er ook belachelijk uit hoe dat vliegtuig weg schiet.

Ik zou eerder een 7,5cc kopen dan 6,5cc. Ik ben ook begonnen met een 6,5cc FX40, maar al de gevorderden vliegtuigen in de .40 klasse viegen wel met een 6,5cc, maar met 7,5cc kun je er toch meer uithalen en hoef je niet zo vaak vol gas te vliegen en dat is wel fijn.
Een OS AX46 lijkt me wel een goede motor. Een magnum 7,5cc kan ook.

RObert
 
bij mij ook 7,5cc os. stickers lossen inderdaad maar de randen met wa ca insmeren en dat hielp van mij.wielen waren oke maar ik heb gewoon ze iets meer uieen moeten buigen en dan steeg ie achter een paar meter.
 
je lacht je inderdaat een breuk om de sky star van protech,ik heb zeze al te koop zien staan als complete set met zender,ontvanger,accu,servo"s,motor(osLA)en lader+gloeiplug en 5 liter brandstof voor 300 euro nieuw.leuk voor de beginnende vlieger dus..
gertbartelink zei:
Hallo.....

Een vliegmaatje van me kocht er 1 om het vliegen mee te leren, deze kist beviel hem en mij zo goed dat ik er zelf ook maar 1 wilde kopen. Dus de plaatselijke vlieguigonderdelenboer ( HANGAR ) met een bezoekje vereerd en vragen of hij er 1 kon bestellen. dit werden er "iets" meer....
Ondertussen vliegen er bij ons op de club nu 7 en ik kan met zekerheid zeggen dat je van deze aankoop geen spijt zult krijgen ! Het is een perfecte beginnerskist, hij vliegt zo goed dat je hem gerust kunt gebruiken als 1e kist ( dus de bijna 3x zo dure charter gewoon overslaan ) Het enige nadeel is dat de folie zeer snel loslaat, als iemand dar nog eens iets op kan verzinnen :cry:
Zelfs een aardig aantal kunstvlucht capriolen zijn met deze kist zonder meer mogelijk

qua motorisering is een 6,5 cc al voldoende, maar wil je echt lekker tekeer gaan en er uit halen wat er in zit neem dan een 7,5 cc.....
Persoonlijk vlieg ik de skystar meer met de wielen aan de bovenzijde, dan andersom :D

En om de prijs lach je je helemaal een breuk...Op marktplaats worden ze nieuw al aangeboden voor 65 euro, normale prijs 79 euro..

gr. Gert
 
Hoor net van de man uit winkel waar ik m'n vliegtuig gekocht heb dat het folie los gaat laten als je er mee gaat vliegen.
Komt door de benzine.
Daar ben je klaar mee !
Weet iemand hier een oplossing voor ,of moet ik hem gewoon opnieuw bespannen met Oracover ?

Mvg
PJ
 
Flying High zei:
Hoor net van de man uit winkel waar ik m'n vliegtuig gekocht heb dat het folie los gaat laten als je er mee gaat vliegen.
Komt door de benzine.
Daar ben je klaar mee !
Weet iemand hier een oplossing voor ,of moet ik hem gewoon opnieuw bespannen met Oracover ?

Mvg
PJ

ik heb een jaar met de calmato van kyosho gevlogen,en de oracover ging ook na enkele vluchten al loslaten,je kunt het dan wel weer gaan vast lijmen,maar dan blijf je bezig.ik heb er telkens als er weer iets los kwam gewoon een doorzichtig plakbandje over gedaan.dat blijft prima zitten en kan ook nog eens tegen brandstof.

wel kun je ook het beste je vliegtuig uit de doos nog even strijken.
ik doe dat nu altijd bij mijn arf"s en dat scheelt wellicht

groetjes..
 
Back
Top