algemeen Protech Skystar topic

Afgelopen zondag ook een Skystar gekocht via internet. Voor 60 euro was ik het mannetje en ik moet zeggen dat dit toch echt geen geld is voor zo'n model!

Groetjes Robert

Hoe kunnen ze het er voor maken................................... :wink:

Voldende stap......

Nog een skystar, en deze dan ELECTRO motoriseren ! Op deze manier blijft de folie een stuk langer zitten en blijft het een nette en strakke kist !

Ik vraag me af ( gezien het feit dat deze kist al met een 5cc-tje prima vliegt ) wat er minimaal aan BL-motor op moet

gr Gert

Flying High zei:
das toch gewoon geen geld !
staat wel tegenover dat het folie los gaat laten als je er mee gaat vliegen

dat de folie loslaat is niet alleen bij de sky star.het is een bekend arf probleem en ligt ook niet zo zeer aan de brandstof dat het loslaat,en het komt zelfs ook bij duurdere vliegtuigen voor

zo heb ik een edge 540 van graupner.kost normaal 350 euro,en wat denk je??! 1 keer mee naar buiten genomen en de folie bobbelde al.toen heb ik hem een keer goed gestreken en nu is en blijft het weg

dus altijd je arf model goed strijken als je hem uit de doos haalt

MVG
PJ

Een tip om de folie op het model te houden:

Bij het "bouwen" (spreek je wel van bouwen bij een ARF of is het meer assembleren?......... maakt niet uit iedereen weet wat er bedoeld wordt) van het model alle delen waar bekleding op zit inspuiten met een spuitbus blanke lak (let op : wel brandstof bestendige lak kopen!!).

Op deze manier krijgt je model een extra laagje waardoor de brandstof niet meer onder de folie kan komen. Bij mij werkt dit perfect, maar je moet het wel tijdens het bouwen doen want als het model eenmaal vet is geweest, dan wil de laklaag niet meer hechten.

Gr. Bert

Ik gebruik de term "afbouwen".
heb zelf een charter arf van robbe, tot nog toe geen problemen met de folie gehad, behalve aan de uiteinden van de rode en zwarte bies op de romp, dat puntje wil nog wel eens loslaten, gewoon transparant plakkertje erop en klaar is kees.

Als je je toestel nog mooier wil maken kun je op de romp met van dat koper-etspapier ( van dat papier met zwarte lijnen erop waar je met een scherp object overheen krast om zo de lijnen op een ander voorwerp af te strijken) lijnen op de romp zetten en luikjes maken. heb ik bij mijn charter gedaan en oogt realistischer.

veel succes met het afbouwen en vliegen!!!
groeten Danny.

mijn skystar ligt nog steeds stoffig te wezen onder me bed.
heb nog niet zoveel geld om de rest te kopen(tja...zakgeld..he)

MVG
PJ

Mja, ik wil binnenkort mijn skystar weer volledig herbespannen...
Het laat allemaal los en hij zit vol met tape :P

Hij vliegt nog wel, maar de beauty is eraf.

Weet iemand hoe ik het beste Solarflim eraf kan halen?

Ik wou hem in een KLM schema bespannen met oracover.

Groetjes Jesse

gewoon eraf trekken mijne is zo vettig dat het er toch al vanzelf afgaat...
ik zou het ook willen herbespannen maar heb dat nog nooit gedaan, iemand tips??
grtz
jante

flying jesse zei:
Mja, ik wil binnenkort mijn skystar weer volledig herbespannen...
Het laat allemaal los en hij zit vol met tape :P

Hij vliegt nog wel, maar de beauty is eraf.

Weet iemand hoe ik het beste Solarflim eraf kan halen?

Ik wou hem in een KLM schema bespannen met oracover.

Groetjes Jesse
Gewoon met de strijkbout. Als je de folie weer warm maakt, laat deze vanzelf los.

*zucht*
Zulke mooie verhalen over hoe die vliegt en herbespannen.
Die van mij ligt nog steeds stoffig te wezen. :wink:

PJ

ik heb een paar weken geleden ook mogen herspannen. ik had serieuze storing(al werd ik niet direct geloofd) maar de week erop waren er nog mensen die storing hadden in dat welbepaald gebied... nu is alles opgelost en is de skystar al lang terug vliegklaar( heb er zelfs al wedstrijdje mee gevlogen en 7de geeindigd ermee( voor de eerste keer dat ik dit doe en de eerste keer na deze crash:p)

herspannen lukt toch aardig na een tijdje en als je de juiste temperatuur gevonden hebt.
hier heb je handige tips:

http://www.xs4all.nl/~hobbyin/paginas/oracoverhandleiding.htm

aa%7E0.jpg

a.jpg

Bij deze aanblik zou ik direct een nieuwe gekocht hebben....

Heb je hem echt helemaal gerepareerd, dan moet je wel van "jig-saw" puzzels houden :wink:

gr Gert

Back