Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Bedankt voor de reakties, t'is m'n 3de nitro, maar m'n 1ste 1/8, en ik had al gehoord dat de lrp een kreng is om af te stellen...
K'ga dan alvast een 49'tje bijhalen, dan kan ik nog kiezen (17/49 of 18/49).
Ik ga ook eens naar de koppeling schoentjes kijken, hij pakt mee terwijl de relantie en de gastrim juist staat, daar kan het misschien ook aan liggen...
 
Die 49 zal straks ook te groot zijn. Als het motortje lekker gaat lopen dan wil ja graag naar een 47'er. Kan uiteraard ook later nog worden vervangen. Als clutch zal je dan wel naar 18/19/20 moeten gaan als je niet kontant wheelies wil maken :mrgreen:
 
halve zool zei:
Bedankt voor de reakties, t'is m'n 3de nitro, maar m'n 1ste 1/8, en ik had al gehoord dat de lrp een kreng is om af te stellen...
K'ga dan alvast een 49'tje bijhalen, dan kan ik nog kiezen (17/49 of 18/49).
Ik ga ook eens naar de koppeling schoentjes kijken, hij pakt mee terwijl de relantie en de gastrim juist staat, daar kan het misschien ook aan liggen...
Ik zou inderdaad ook gelijk gaan voor de 47T hard stalen spur gear. Die is in combinatie met 17T of 18T racing (hard stalen) clutch bell dan een goed begin. Zorg dat zowel spur als clutch bell hard staal zijn, anders vreet je één van de twee zo weg. Plastic spurs zijn niet echt bestand tegen zoveel geweld.

Als koppelingsschoentjes zijn de Nova RC's heel goed. Met extra stelschroefjes kunt je het gewicht en daarme het aangrijpingspunt instellen. Zo kun je wat meer toeren maken voordat de koppeling oppakt/aangrijpt. Voordeel is dat de motor minder snel afslaat omdat deze wat sneller stationair draait.
 
Hallo
Zijn er hier ook mensen die mij kunnen vertellen wat welke Savage kost 2e hands rijklaar
Ik ben op zoek naar een savage maar er zit zoveel prijsverschil in tussen de 1 of de ander
 
erikligtvoet zei:
Hallo
Zijn er hier ook mensen die mij kunnen vertellen wat welke Savage kost 2e hands rijklaar
Ik ben op zoek naar een savage maar er zit zoveel prijsverschil in tussen de 1 of de ander
Moeilijk te zeggen. Als iemand er graag vanaf wil en het is een wat ouder model (3.5 of 25) zonder toeters, bellen en glimmers, dan mag dat zo'n 150-200 euro opbrengen. Alles wat er aan extra's op en bij zit of nieuwer model is, zal extra gaan kosten.

Belangrijk is om te weten of je handig bent (en het risico voor een probleem met een tweedehands durft te lopen) of dat je gelijk uit de doos wilt rijden (Ready to Run, waarbij al snel blijkt dat je toch wel handig moet zijn :evil:). Dit is niet lullig bedoelt, maar ik zie vaak genoeg a-technische mensen dagen raak rommelen terwijl de "problemen" binnen een paar minuten zijn op te lossen. Dat is ervaring, maar ook goed lezen en gewoon doen wat er in de handleiding staat.
 
Hallo
Ik denk wel dat ik technisch genoeg ben om een 2e hands te kopen waar ik zelf nog wat aan kan doen. Ik heb voorlopig tijd genoeg dus dat is geen probleem en aldoende leert men
bedankt voor t antwoord
 
als ik een paar keer heb gereden met mijn savage x dan lekt er een beetje brandstof achteruitde uitlaat bocht en dat valt dan op mijn rotostarter dan krijg ik hem nie meer rond dan pak die hem nie meer dan moet ik hem weer losdraaien en schoon maken en dan doet die het weer weet iemand hier een oplossing voor het lekken is maar minimaal
 
Even controleren of het rubbertje tussen de uitlaat en de motor nog goed is. Verder kan je ook een klein beetje vloeibare pakking om de behuizing van de rotostart smeren om het zo mooi "olie dicht" te maken. Een plaatje onder het punt bij de uitlaat kan ook. Beetje creatief zijn dan maar :mrgreen: De one-way bearing blijft wel een zwak punt op dit gebied.
 
Kijk ook of het veertje niet teveel is uitgerekt waardoor de uitlaat niet meer tegen het blokje getrokken wordt.
 
Sleurhutje zei:
halve zool zei:
Bedankt voor de reakties, t'is m'n 3de nitro, maar m'n 1ste 1/8, en ik had al gehoord dat de lrp een kreng is om af te stellen...
K'ga dan alvast een 49'tje bijhalen, dan kan ik nog kiezen (17/49 of 18/49).
Ik ga ook eens naar de koppeling schoentjes kijken, hij pakt mee terwijl de relantie en de gastrim juist staat, daar kan het misschien ook aan liggen...
Ik zou inderdaad ook gelijk gaan voor de 47T hard stalen spur gear. Die is in combinatie met 17T of 18T racing (hard stalen) clutch bell dan een goed begin. Zorg dat zowel spur als clutch bell hard staal zijn, anders vreet je één van de twee zo weg. Plastic spurs zijn niet echt bestand tegen zoveel geweld.

Als koppelingsschoentjes zijn de Nova RC's heel goed. Met extra stelschroefjes kunt je het gewicht en daarme het aangrijpingspunt instellen. Zo kun je wat meer toeren maken voordat de koppeling oppakt/aangrijpt. Voordeel is dat de motor minder snel afslaat omdat deze wat sneller stationair draait.
Heb nog een 47 kunnen afluizen, heb er aan zitten prutsen, 1 van de 3 schoentjes zat wat losser, is normaal in orde nu, morgen eens zien wat het geeft...
Staat nu 18/47, zou dus goed moeten zijn :wink:
 
Vandaag effe getest, zullen dus inderdaad stalen tandwielen worden, m'n 47 is in frut vaneen na 5 minuten rijden...
Voor de rest alles in orde nu;)
Oh ja, hij schakelt inderdaad niet meer, heb je daar ook een oplossing voor? Gewoon een toertje later zetten? Of vroeger?
 
ik heb ff een vraagje.. ik heb een savage x ss
en ik wou weten of je je motor er af kan krijgen zonder dat je ook je motorblokje er af moet halen?
want ik heb een skidplate en anders is het best irritant als je elke keer die skidplate er af moet hale voordat je je motortje er af kan halen, en het is natuurlijk ook vervelend dat je elke keer je motortje goed er op moet krijgen..
ik hoor het wel :)
 
Whoei zei:
en ik wou weten of je je motor er af kan krijgen zonder dat je ook je motorblokje er af moet halen?

Je bedoelt dat je niet elke keer je skidplate eraf moet halen zodat je je motorblokje kan controleren?
Als dat zo is, dan lijkt het me, als het goed is, er gaatjes in zitten zodat je met een inbusje toch je motorblokje kan controleren..

Maar ik snap je tekst niet zo.... :?
 
halve zool zei:
Oh ja, hij schakelt inderdaad niet meer, heb je daar ook een oplossing voor? Gewoon een toertje later zetten? Of vroeger?

Kan ook aan de afstelling van de motor liggen. Dan moet de high speed needle een tikie terug.

Maar schakelt hij helemaal niet meer of heel laat.
 
ward.walks.on.nitro zei:
Whoei zei:
en ik wou weten of je je motor er af kan krijgen zonder dat je ook je motorblokje er af moet halen?

Je bedoelt dat je niet elke keer je skidplate eraf moet halen zodat je je motorblokje kan controleren?
Als dat zo is, dan lijkt het me, als het goed is, er gaatjes in zitten zodat je met een inbusje toch je motorblokje kan controleren..

Maar ik snap je tekst niet zo.... :?

Hij wil de 'motor' eraf halen zonder die schroefjes los te halen (volgens mij).
Er zitten wel schroefjes 'op' de motor (van boven naar beneden). ZOu alleen niet weten of je daar wat aan hebt.

Maar is het niet riskant op je motor los te halen terwijl hij op de auto zit ( klinkt raar :lol: ), want er kan dan zand van de auto in de motor komen.
 
De skid plate zit met 4 schroefje vast en is dus nog geen halve minuut werk om deze er af te halen.
Als je dit te veel werk vind heb ik een goede oplossing voor je.
Verkoop je auto en stop met de hobby!!
 
basbas zei:
De skid plate zit met 4 schroefje vast en is dus nog geen halve minuut werk om deze er af te halen.
Als je dit te veel werk vind heb ik een goede oplossing voor je.
Verkoop je auto en stop met de hobby!!

Wel eens van lamschroefdraad gehoord!!
 
Rienk Jan zei:
halve zool zei:
Oh ja, hij schakelt inderdaad niet meer, heb je daar ook een oplossing voor? Gewoon een toertje later zetten? Of vroeger?

Kan ook aan de afstelling van de motor liggen. Dan moet de high speed needle een tikie terug.

Maar schakelt hij helemaal niet meer of heel laat.
Ik heb zeer traag gereden en dan nog hoorde ik hem niet schakelen, zal hem eens een stuk later zetten, want hij stond al heel vroeg met de vorige tandwielen... Als ik m'n nieuw setje stalen tandwielen heb :mad:
 
Back
Top