Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
en ik had nog even een vraagje.. mijn motor trilt de hele tijd los... na ongeveer 20 a 30 min rijden.. en hij zit gewoon goed vast met locktight... hebben jullie hier geen last van of doen jullie het op een andere manier ?

Ik hoor het wel :D

wat voor antennebuisje gebruiken jullie ??
ik heb elke keer gebroken of geknikte buisjes.

ik weet al dat koprollen en dakschuiven niet goed is, maar jah het is zo leuk :lol: :lol:

zandmannetje zei:

ik weet al dat koprollen en dakschuiven niet goed is, maar ja het is zo leuk :lol: :lol:

Gewoon een heleboel buisjes in voorraad hebben.

P.S. leuke smaak van auto's heb je :wink:

Ik gebruik gewoon eentje van hpi die er al bijzat. Hij is wel beschadigd maar nog nooit geknapt. Vraag me echt af hoe je dat voor me kaar krijgt.

als je hem even in kokend water legt word hij iets flexiebeler.
maarja ik heb nergens last van want ik heb spectrum. dus mijn antenne komt geen eens boven me kap uit :)

Heeft er hier iemand ervaring met de stalen tandwielen van integy? Deze zijn stukken goedkoper dan die van hpi, maar hoe zit het met de kwalitieit?

halve zool zei:
Heeft er hier iemand ervaring met de stalen tandwielen van integy? Deze zijn stukken goedkoper dan die van hpi, maar hoe zit het met de kwalitieit?
Welke stalen tandwielen? Spur gear? Goedkoper dan deze? De Integy heb ik nooit geprobeerd maar die van Robinson Racing was zo weg (vertanding komt niet overeen met clutch bell vertanding, andere pitch/vorm). Ik weet wel dat die van HPI vreselijk sterk zijn. Ik heb een heel seizoen intensief geragd (30+ liter) met één hard stalen spur en racing clutch bell. Als je een hard stalen spur gear neemt, neem dan ook een hard stalen clutch bell, de standaard clutch bell is ook zo versleten op een hard stalen spur gear (ook al is-ie van HPI).

en ik had nog even een vraagje.. mijn motor trilt de hele tijd los... na ongeveer 20 a 30 min rijden.. en hij zit gewoon goed vast met locktight... hebben jullie hier geen last van of doen jullie het op een andere manier ?

Ik hoor het wel :)

zandmannetje zei:

ik weet al dat koprollen en dakschuiven niet goed is, maar ja het is zo leuk :lol: :lol:

Inderdaad! HAD ik ook last van!

Maar gewoon een ijzerdraadje om je antennebuisje wikkelen en het zal niet nog is gebeuren! :wink:

Whoei zei:

Ik hoor het wel :)

Motor is nog niet los gekomen, motor plaat wel. Als je de motor vast zet gebruik dan locktite en draai de schroeven beetje bij beetje vast. Dus niet eerst een schroef en dan de volgende. Dan moet alles goed vast blijven zitten.

Sleurhutje zei:
halve zool zei:
Welke stalen tandwielen? Spur gear? Goedkoper dan deze? De Integy heb ik nooit geprobeerd maar die van Robinson Racing was zo weg (vertanding komt niet overeen met clutch bell vertanding, andere pitch/vorm). Ik weet wel dat die van HPI vreselijk sterk zijn. Ik heb een heel seizoen intensief geragd (30+ liter) met één hard stalen spur en racing clutch bell. Als je een hard stalen spur gear neemt, neem dan ook een hard stalen clutch bell, de standaard clutch bell is ook zo versleten op een hard stalen spur gear (ook al is-ie van HPI).
Deze: http://www.rcplace.nl/Savage-Parts/Clutch-Parts/Integy-T7040-Steel-Clutch-Bell-18T-for-Savage/
en deze: http://www.rcplace.nl/Savage-Parts/Spur-Gears/Integy-T6903-Steel-Spur-Gear-for-Savage-X-21-25-47T/

halve zool zei:
De linkjes doen het niet zo lekker. Maar na wat speurwerk is mijn conclusie het volgende:
- De tandenkrans is van staal, niet van hard staal dus deze zal sneller slijten;
- De binnenkant is van hard aluminium;
- Alles zit met 3 boutjes aan elkaar en dan zit er ook een gezellig gekleurd zacht aluminium ringetje tussen de schroefjes.
Ik heb nergens kunnen vinden dat het een hard stalen tandenkrans betreft, waar dat wel staat bij HPI en Robinson Racing (hoewel die dus helemaal niet zo hard is). Ik zou toch voor de hard stalen tandwielen van HPI gaan. Maar ja, da's mijn mening (ik rij loopings, draai donuts en stuiter graag). :wink:

Sleurhutje zei:
halve zool zei:
De linkjes doen het niet zo lekker. Maar na wat speurwerk is mijn conclusie het volgende:
- De tandenkrans is van staal, niet van hard staal dus deze zal sneller slijten;
- De binnenkant is van hard aluminium;
- Alles zit met 3 boutjes aan elkaar en dan zit er ook een gezellig gekleurd zacht aluminium ringetje tussen de schroefjes.
Ik heb nergens kunnen vinden dat het een hard stalen tandenkrans betreft, waar dat wel staat bij HPI en Robinson Racing (hoewel die dus helemaal niet zo hard is). Ik zou toch voor de hard stalen tandwielen van HPI gaan. Maar ja, da's mijn mening (ik rij loopings, draai donuts en stuiter graag). :wink:
Hoogst waarschijnlijk heb je wel gelijk, ik wacht nog even af, heb m'n 4.1 er terug opgezet voorlopig, krijg ik de LRP verkocht neem ik er terug een on-road bij, en anders zal het een 50 euro aan tandwieltjes worden en dan hopen dat de rest niet te rap kapot gaat...

Ik wou vanmiddag mijn savage x starten. Ging perfect maar toen ik een klein beetje gas gaf sloeg de motor af. Dus toen even de trim wat hoger, en toen sloeg hij nog af :? . Toen ben ik lang bezig geweest en was mijn rotostart op :evil: . Zojuist weer starten en het wou maar niet meer. Keek ik even op de grond en zag ik dat er allemaal brandstof uit de uitlaat stroomde :? . TIjdens het starten maakt hij ook een gek geluidje, net alsof er geen compressie is :? . En de rotostart hapert ook.

Kan iemand me HELPEN!!!

Ws te veel compressie door een verzsopen motor.
Afstelling verandert per dag.....

Temperatuur, luchtdruk,luchtvochtigheid, etc etc.

Bij warm weer ook een andere (hoger nummer)plug, indien nodig.
(Rossi plugjes)

IK heb gejechd op verzopen motor. Sputterde niks uit. Dat de afstelling per dag veranderd weet ik. (allemaal van jouw geleerd :P ). Maar je laat je motor toch eerst warmlopen en dan een half slag uit en dan fintetunen.

Verschild per persoon, ikzelf, draai zelf de boel eerst een halve slag uit, dan pas warmlopen voor een paar mins, en dan merk je wel snel, of hij te rijk staat of niet......

Er is eingelijk geen standaard voor, ik zoe het zo , de ander anders, feit is wel dat dit mij goed bevalt en de motortjes heel lang mee gaan,(langer dan gemiddeld) of dat nu is door mijn manier van inlopen, de extra olie die toegevoegd is,het afstellen, of een combi van dit alles........

psygho zei:
Er is eingelijk geen standaard voor, ik zoe het zo , de ander anders, feit is wel dat dit mij goed bevalt en de motortjes heel lang mee gaan,(langer dan gemiddeld) of dat nu is door mijn manier van inlopen, de extra olie die toegevoegd is,het afstellen, of een combi van dit alles........
Zo is dat. Ik ga altijd eerst een stukje rijden met de laatste afstelling. Nu weet ik dat mijn motortje (Force .28) toch al iets te rijk staat omdat hij anders snel te warm wordt. Dus na een paar rondjes even checken, beetje bijstellen en knallen. Ook tijdens het "normale" rijden regelmatig wel even de temp controleren.

Gloeiplugje niet stuk? Heb ik ook wel een paar keer gehad. Ik heb nu zo'n gloeiplugding met metertje. Erg handig, kun je gelijk zien of je goed contact maakt en of de gloeiplug nog werkt.

Back