Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Gloeiplug gloeit goed. Maar de rotostart heeft het er zwaar mee :? . LIjkt net of de motor in no time verzuipt :?
ZOu het zo ook niet meer weten wat ik kan doen :cry:

dat heb ik ook gehad.. toen heb ik me trekstart er weer op gezet en hij deed het weer als de beste :D

Rienk Jan zei:
Gloeiplug gloeit goed. Maar de rotostart heeft het er zwaar mee :? . LIjkt net of de motor in no time verzuipt :?
Stick pack gaar of te weinig vermogen? Heb ik ook gehad. Nieuwe stick pack erin en gelijk lopen en lachend rondtrekken (zelfs als de motor zo goed als verzopen is 8O :?). Asl je lader stuk is, lijkt het alsof hij goed laadt. Maar dat resulteert dus is niet kunnen gebruiken van de accu.

Hallo mede-savagers 8)

Ik zit met een soort van probleempje..

Want mijn linksvoor wiel draait los van de rest.
Wat is hiermee bedoel is dat ik hem gewoon kan draaien, en de andere wielen blijven stil, wat niet normaal is!

Ook als ik de wagen optil en gas geef, dan draait dat wiel soms wel, en soms niet mee..

De as die aan het wiel zelf vast zit beweegt wel mee, maar dan duikt hij weg ín de auto en daar stop de as met bewegen..
Er zijn zegmaar geen delen die bewegen, behalve het wiel zelf en de as zelf, als je het wiel draait.

Zelf denk ik (door wat klappen tegen stoepen etc. :roll: ) het differentiël kapot is..

En omdat het wiel sóms wel draait en soms niet als je gas geeft, denk ik dat er misschien een klein stukje van het tandwiel in het differentiël kapot is, waardoor hij het daar dan niet doet, en als hij weer bij een klein stukje aankomt waar hij het wel doet, dan doet ie het weer wel..

Ik weet niet of hier iets van klopt, want hij draait natuurlijk véle toeren en dan zou hij het de heletijd maar heel kort doen.

Dus, weten jullie hier iets tegen, of moet ik gewoon even naar de modelbouw winkel gaan om een nieuwe te kopen?

En zo ja, welke winkel raden jullie me aan, RCFUN of MCmodelbouw, of is er geen verschil?

Ward

Wat whoei zegt: Het pennetje dat de outdrive vastzet op het tandwiel in de diff is gebroken. Als je geluk hebt hoef je die alleen te vervangen. Als je al veel gereden hebt, bestaat de kans dat het pennetje heel fijn door tussen alle andere tandiweltjes de nodige schade heeft veroorzaakt.

Ow.. bedankt voor de antwoorden, dat ga ik dan maar eens doen!

Maar wat zou er gebeuren als je de assen naar het voor differentieel helemaal weghaalt, en dan 2-WD krijgt?

Dan heb je zeker ook sterkere assen nodig of niet?
:lol:
En anders maar even van het weekend dat ding uit elkaar halen en naar RCfun.. :(

En is dit alles te doen voor een 13 jarige?

waarom zou je ingodsnaam een 2-wd willen, en het heeft niks met leeftijd te maken, je moet er gewoon zin in hebben.
kijk dat een kind van 4 het niet kan oke. maar je bent 13 kom op joh ;)..

en als je ergens niet uitkomt. heb je altijd het forum nog :)

Rienk Jan zei:

kijk eens of je stationair sproeier nog goed staat bij mij is deze een keer los getrild op mijn mt2. heeft me een hoop ellende bezorgt en een hoop zoekwerk.

het schroefje moet gelijk staan met de moer eromheen. aan de rechter zijkant

Beste mensen,

Ik ben nogal nieuw op dit forum en heb ook vandaag pas een Savage X gekocht.
Nu heb ik een probleem. Hij start niet. Het lijkt heel erg op het probleem van Rienk Jan alleen heeft de mijne nog nooit gedraait. Ik heb hem helemaal terug gezet op de standaard afstelling al had ik nog niets aangepast (precies zoals op de DVD gezecht werd.) En nog heeft de starter er heel veel moeite mee.

Ik ben een beetje ten einde raad.. kon verder niets vinden op de DVD wat nog van toepassing was.

De enige ervaring die ik verder heb is met een Kyocho Pure Ten die ik ooit 3 jaar geleden gekocht heb.

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan kan?

Groet,

Bas

Misschien is je accu (bijna) leeg??
Ik zou die eens goed opladen en ook die van je gloeiplug zodat die helder gloeit en morgen weer proberen

Kontroleer ook je gloeiplug even. Eruit halen en op de gloeikaars. Hij moet helder gloeien en je mag hem niet kunnen "uitblazen"

Sleurhutje zei:
Wat whoei zegt: Het pennetje dat de outdrive vastzet op het tandwiel in de diff is gebroken. Als je geluk hebt hoef je die alleen te vervangen. Als je al veel gereden hebt, bestaat de kans dat het pennetje heel fijn door tussen alle andere tandiweltjes de nodige schade heeft veroorzaakt.

Dit was het niet..

Ik dus mijn hele auto uit elkaar halen..

Hele achterkant eraf (weet niet of ik het goed heb gedaan, had er misschien iets te veel af gehaald.. :roll: ) en het diff open maken..

Bleek dus dat er 1 tandje in het diff spontaan (of door tegen stoepranden rijden.. :roll: ) was afgebroken..

Helemaal vergruisd!

En aangezien het linkervoorwiel het altijd zo heeft gedaan, voor zover ik me kan herinneren, heb ik er dus al 5-10 liter zo mee gereden!

Als je er met je hand in ging kreeg je mooie glittertjes dat wel! :lol:

Maar goed..

Ik naar mcmodelbouw..

Setje tandwieltjes 12,50..

Ik denk mooi, dat is niet duur..

Dan hebben die hufters van HPI alle tandwieltjes, de 2 grotere en 2 (van de 4) kleine en 1 (van de 2) kleine asjes voor de kleine tandwieltjes erin gestopt, maar dan moet je nog een setje kopen voor 2 mienie tandwieltjes..

Moet ik nog een extra setje kopen voor 2 prut tandwieltjes.. :(

Hebben ze er daar wel voor me in gezet en gesmeerd.. (goede service :) )

Toen weer naar huis.. Ben ik nog zeker 8 uur bezig geweest om hem weer in elkaar te zetten! :o

Eerst alles lekker flot inbouwen, was ik nog 1 dingetje (wat toen, naar mijn mening hélemaal niet meer nodig was :lol: ) vergeten..

De hele handel uit elkaar, en weer in elkaar..

Toen paste het niet meer..

Na uren gesleutel (met hulp van mij vader :roll: ) zit ie (passend) in elkaar..

Nu doet ie het weer (is weer te merken aan hoe vies ie is :lol: )

En bedankt voor de hulp 8)

ik weet niet wat jij dan allemaal in die 8 uur hebt zitten doen. maar 8 uur voor 1 diff is wel heel veel.. als je er 8 uur mee bezig bent moet je misschien is een andere hobby gaan zoeken:P

Whoei zei:
ik weet niet wat jij dan allemaal in die 8 uur hebt zitten doen. maar 8 uur voor 1 diff is wel heel veel.. als je er 8 uur mee bezig bent moet je misschien is een andere hobby gaan zoeken:P

Acht uur om zijn hele Savage weer in elkaar te zetten neem ik aan, niet voor alleen het diff... Okee dan nog is het geen snelheidsrecord maar dat hoeft ook niet, als het maar netjes gebeurt. :D

ward.walks.on.nitro zei:
Dan hebben die hufters van HPI alle tandwieltjes, de 2 grotere en 2 (van de 4) kleine en 1 (van de 2) kleine asjes voor de kleine tandwieltjes erin gestopt, maar dan moet je nog een setje kopen voor 2 mienie tandwieltjes..

Moet ik nog een extra setje kopen voor 2 prut tandwieltjes.. :(

...knipper-de-knip...

Toen weer naar huis.. Ben ik nog zeker 8 uur bezig geweest om hem weer in elkaar te zetten! :o
Er zijn twee setjes tandwielen voor het diff in omloop. De setjes met 1 asje en twee satellietwieltjes is voor de Savage 21/3.5 en de eerste Savage 25's. De nieuwere hebben een setje met twee asjes en 4 wieltjes.

En 8 uur voor het in elkaar zetten voor een eerste keer is netjes. Negeer de rest. Mijn eerste keer uit elkaar halen heb ik ook redelijk uitgesteld tot het diff echt stuk was. Ik ben toen ook zo lang bezig geweest: boekje kijken, schroeven, nog eens kijken, passen, testen, diff weer uit elkaar en opnieuw afstellen, weer in elkaar, boekje kijken etc. Na een paar keer gedaan te hebben doe je het in 20 minuten. Gewoon lekker de tijd nemen, beter in één keer goed dan na 5 minuten alles weer stuk en meer schade. :wink:

Back