Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Rubbertje heb ik al ja, tis gewoon een mooi uitlaatkje. Kwouw effe weten of ie mooi presteerde, herrie leuk. Maar als die lul van de tennis baan nou al naar het zandgat naast de tennis baan loopt. Om te zeggen dat het een afleidend geluid is 8O (mensen :lol: ), (pyscho: jij kent het plekkie wel :) ). En ik vind 40euries daarvoor wel veel!

Ik heb een probleem met de wielen denk ik en vrees dat het mijn voorste diff is(zie filmpje), wat zou het zijn?
[video width=400 height=350:8d3811599c]
[/video:8d3811599c]
Voor alle duidelijkheid 1 wiel draait en de rest staat stil.

Ik heb nu ook met de orginele remschijf mij wat bezig gehouden en deze rem nu uitstekend(stoppie op gras is zelfs mogelijk) maar als ik vol op de rem ga komt er een ratellend geluid uit. Hem dit opgemerkt toe de motor niet draaide en ik hem met de hand voort duwde en dan remde. Is da normaal of ... ?

Gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je filmpje doet het niet, :wink:

Dit geluid moet niet van je remmen afkomen. Heb dubble schijfjes onder m'n savy. Hierbij maakt hij soms wat geluid, komt omdat er metaal tegen metaal gaat.
Maar bij de standaart remmen zou dit niet moeten zijn. (maak er ook eens een filmpje van, kunnen we kijken wat wij denken dat het is).

Over die RDLogics uitlaat, ik heb m juist gekocht (de chrome) en ding maakt echt een ONGELOFELIJKE herrie! als je achteraan staat tenminste, doet zeer aan je oren, en als je de motor uitzet lijkt het of je dover geworden bent..., maar de auto blijft wel schoner. Ik heb m ook gekocht bij die verkoper die hier gepost werdt, maar ik raad m niet aan (verkoper). 25 april gekocht, 27 april betaalt, 4 mei spullen verstuurd, 8 mei gekregen, maar niet alles, ik wacht nog steeds op een stalen tandwieltje dat achter komt... Wordt nu verstuurd met air letter post ofzo, maar hoelang het nog gaat duren weet zelfs het postbedrijf niet (usps).

Ik had ook wat extra betaald voor meer verzekerde verzending (air parcel post) en komt het pakje toe, plakt er een sticker op van de goedkopere versie, niet verzekerd (global priority mail), grmbl.

Ik heb nog geen feedback gegeven, daarmee wacht ik tot ik eindelijk dat tandwiel heb, maar ik weet 1 ding, tzal niet positief zijn!

Weet ik niet meer, volgens mij had ik die samen met wat andere onderdelen van iemand overgenomen, evenals de Big Joe's (zijn te koop trouwens)

hoi zjeraar

Zou je is een filpmje met die uitlaat willen maken want mij lijkt zo'n uitlaat ook wel heel vet. En wil wel is weten hoeveel herrie dat maakt. :P :lol:

alvast bedankt

MVG

Mark

RubenT zei:
Ik heb een probleem met de wielen denk ik en vrees dat het mijn voorste diff is(zie filmpje), wat zou het zijn?
[/media]
Voor alle duidelijkheid 1 wiel draait en de rest staat stil.

Ik heb nu ook met de orginele remschijf mij wat bezig gehouden en deze rem nu uitstekend(stoppie op gras is zelfs mogelijk) maar als ik vol op de rem ga komt er een ratellend geluid uit. Hem dit opgemerkt toe de motor niet draaide en ik hem met de hand voort duwde en dan remde. Is da normaal of ... ?

Gr.
Ik hoop dat ie het nu doet en anders is het deze link:
[media=youtube]17HUkVRT2mo[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Mike zei:
Burp, waar heb jij die onroad banden vandaan? :)

Die zijn bij 2 Brothers te koop voor 50 per setje, 4 velgen, inserts en banden.

Ik heb ze ook en voor op de weg rijden ze echt heel goed :yes:

Maar als je dan gaat jumpen is hij niet meer te hanteren. :(
In de lucht kan je gasgeven wat je wil maar dat ding duikt met ze neus in de grond! :(

Maar opzich heel leuk voor 'der bij! :wink:

Hallow jongens het tandwieletje, die waarvan er 4 inzitten, van mijn voorste diff. is in 2 gebroken :( .
Nu belde ik op mijn HPI-dealer en die vertelde me dat ik best meteen een alu. diff. case erop kon zetten met dan nieuwe tandwieletjes omdat het plastic huis ervan waarschijnlijk niet 100% meer is en de tandwielen dus keer op keer weer stuk gaan.
Weet iemand of die alu. diff. cases echt beter zijn en wat kost zoiets? Het zou mij 30-40€ kosten voor case en tandwieletjes en geloof inelkaar gezet door hem ook erbij.

Ow, niet onbelangrijk, het tandwiel zou gebroken zijn door het springen en nu ik er bij denk is hij een paar keer hard op de neus neergekomen. mss een nuttige tip voor jullie???

Gr.

Bij landen van de wagen, proberen het gas eraf te houden.

Stel de slipper goed af.

Ja, een heel verschil met de plastic huisjes, er zijn ook huisjes van fastlane te kopen voor 25 euro.

En een geheel compleet alu diff incl. tandwielen, met bulkhead, heavy duty cups etc voor de Savage X (SS) voor iets meer dan 21 euro ex verzenden. Kijk dan praten we ergens over. (check zijn andere onderdelen eens op prijs) Verzendkosten zijn zeer acceptabel, even een mailtje naar Ed en hij geeft de totaalprijs snel door. (deze tip geef ik maar 1 keer :mrgreen:)

@ markm, flimpje gaat niet lukken, onze digitale camera is nog zo een waar geen microfoontje in zit... sorry, maar meestal geeft dit toch geen realistisch geluid weer... Waar woon je? kijk eens of er iemand in de (grote) omgeving woont met zo'n uitlaat, en ga eens kijken, als je echt wilt weten hoe die klinkt, is dat t beste denk ik. Btw, ik woon in de buurt van Gent.

Sleurhutje zei:
Rienk Jan zei:
Burp zei:
Zie hier mijn zelfbouw X SS. Zorg wel dat je gehoorbescherming hebt, uitlaatje is niet voor gevoelige oortjes, vraag maar aan de Hoogtij rijders :mrgreen:

Hier uit afteleiden dat ie het dus ook goed doet :lol:
Of is zo'n ribbed tuned pipe beter?
Van een ribbed tuned pipe wordt je in ieder geval minder doof. Je wilt niet weten wat voor <enge>-herrie dat pijpje maakt.

rcmike zei:
heej ik heb zaterdag wedstrijd gereden bij bmc
savage x ss
maar ik vloog soms door de bocht omdat de mijn savage snel omvalt..

kan ik hier wat tegen doen want ik wil een beetje sneller door de bochten :wink:

ik dachts zelf om de auto te verlagen of is er ook nog een andere manier??

mvg : mike
Ja, heel eenvoudig te verlagen door een stukje van 1,5cm brandstofslang IN de schokbrekers te monteren. Dan staan je draagarmen horizontaal, net als bij een truggy. En als dat niet genoeg is, dan neem je velgen met een offset.

Links de verlaagde schokbrekers, rechts de standaard. De velgen zijn met een 2cm. offset (kijk maar waar de c-hubs zitten, die zitten normaal in de velg 8O).
ravage_low_high_difference.jpg

"Inkorten" van de schokbrekers doe je zo...
ravage_shortened_shocks.jpg

Met Dirt Bonz bandjes (zonder offset, de standaard X-banden dus) en verlaagd chassis (Innovative-RC) ziet het er zo uit:
ravage_looping1.jpg

OK maar dan gaat binne de kortste tijd dat oogje kapot wat aan de onder kant van dat stangeteje zit waar je het brandstof slangetje omheen hebt gedaan :wink:

mvg: mike

Benjiman21 zei:
En heeft Ed een website of een ebay winkel ?

Alvast bedankt

Ach sorry, vergeten de link erbij te zetten :oops:. Ed Grapperhaus heeft een ebay winkel. Erg betrouwbaar, goede communicatie en zeeeeer schappelijke prijzen. Even een mailtje naar hem voor de verzendkosten en je weet genoeg. Als je iets nodig hebt wat er niet tussen staat, geef hem dan even een mailtje, zet hij het er meestal snel bij. Je hoeft bij hem niet een schroefje te bestellen. Hij neemt complete auto's en verkoopt deze in onderdelen.

KLIK

Back