Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hoi

Mijn wielen Draaien ook als ik mijn auto optil. Dit betekent dus dat mijn stationair te hoog staat :?: ???

MVG

Mark

inderdaad; 1/8 slag met de klok indraaien, dit doen totdat de wielen stoppen met draaien. Rijdt tussen elke afstelling een toerke

Volgens mij moet je om je motor lager in stationair te laten draaien juist tegen de klok in draaien of (als je aan de kant zit van de HSN) heb ik dit nou fout

MVG

mark

Het is tegen de wijzers van de klok in draaien om stationair lager in toeren te draaien.

Welke nitro gebruiken jullie in je savages, ik gebruik nu 16% maar de modelbouwwinkel verteld me dat 25% beter is.
De 25% is toch meer nitro-methaan en dus minder smering wat weer resulteerd in meer slijtage en hogere temperaturen, niet?

Gr.

RubenT zei:
Het is tegen de wijzers van de klok in draaien om stationair lager in toeren te draaien.

Welke nitro gebruiken jullie in je savages, ik gebruik nu 16% maar de modelbouwwinkel verteld me dat 25% beter is.
De 25% is toch meer nitro-methaan en dus minder smering wat weer resulteerd in meer slijtage en hogere temperaturen, niet?

Gr.

Nee, dat is niet waar. Je hebt van Tornado 25% + oil, dit is dus met meer smering. Omdat er meer Nitromethaan inzit koelt de boel ook nog eens meer. Alleen door de hogere toeren die je bereikt zal de motor sneller slijten. Zolang je goed je temperatuur in de gaten houd is er niks aan de hand.
Zelf rij ik met Sidewinder 25%, dit is echter voor gebruik op eigen risico :banana: :rolling:

Ik gebruikte in het begin 16%, ging al hard, toen 25%, ging nóg harder, en toen 16%, ging weer harder, maar nu door de afstelling.. Met 25% geen wheely's, toen 16% en wat meer afstellen en nu maakt hij wel wheely's.
Als beginnend rijder hoef je zeker geen 25% nitro gebruiken, eerst maar eens mooi afstellen dan gaat hij ook al lekker op 16%.. :lol:

ward.walks.on.nitro zei:
Ik gebruikte in het begin 16%, ging al hard, toen 25%, ging nóg harder, en toen 16%, ging weer harder, maar nu door de afstelling.. Met 25% geen wheely's, toen 16% en wat meer afstellen en nu maakt hij wel wheely's.
Als beginnend rijder hoef je zeker geen 25% nitro gebruiken, eerst maar eens mooi afstellen dan gaat hij ook al lekker op 16%.. :lol:

Helemaal mee eens. Tzt kun je ook nog overstappen op 20%

Dan hou ik het voorlopig op 16%.
Ik gebruikt nitro van het merk TQ Fuel, kent iemand dit merk en is het wat betrouwbaar?
Mag je ook gewoon van nitro overschakelen dus van TQ Fuel naar Tornado ofzo?

Even een vraagje over de dual disk brake(DDB), is deze veel beter dan de enkele over is dit een beetje overdreven.
Nu remt hij op verhard wegdek niet echt zo geweldig, heb zo'n 3-4meter nodig van hoge snelheid, is een DDb daar beter in?
Zou je met een DDB kunnen slippen in gras en in niet losse zand?

Gr.

Toen ik zelf een savage had zonder Dual Disk brake remde hij nooit echt geweldig.
Heb er toen een onder gezet, en remde stukken beter!
En je kan daar zeker mee slippen in gras en zand, op de weg kan je hem zelfs nog wel laten blokkeren :wink: .

Met de standaard servo die geleverd werd met de RTR kit kon je idd koppeltje duiken op verharde ondergronden... (dus met dual disk brake)

De brandstof ken ik persoonlijk niet, maar ik vermoed dat dat wel los zal lopen, je kan even kijken hoeveel % olie er in zit.
(tussen de 9 en de 14 is vrij normaal)

Maar er zijn er ook die hebben meer dan 14%, de MT brandstof van tornado kent 20% nitro, en iets van 20% olie.

Desnoods kun je altijd zelf ook speciale olie bijvoegen, te koop bij de lhs.
Hier rijden we op ongeveer 12,5% olie, en dat voldoet voor in de buggy en in de Savage.

ik heb gekeken op de doos van mijn brandstof en kan niets terug vinden over hoeveel olie erin is.
Ik zou graag Tornado(19€) willen gebruiken omdat het verschil in prijs met mijn huidige(24.5€) nitro 5.5€ per 2.5L is.

Welke Tornado kan ik best kiezen, de gewone 16% of de 16% Oil+ ?

Gr.

Voor puur recreatie , zeg ik oil+. De wat mindere (merkbaar??)prestaties wegen niet op tegen het behoud van je motortje, door de extra oie.

ik had ff een vraagje over de savage, misschien ook wel domme aangezien hpi niet een superduur merk is enzo: worden savage's wel is in wedstrijden gebruikt??

serpentgirl zei:
ik had ff een vraagje over de savage, misschien ook wel domme aangezien hpi niet een superduur merk is enzo: worden savage's wel is in wedstrijden gebruikt??
Ze worden wel eens in een trial gereden, dat is een soort hindernisparcour zo snel en foutloos afleggen.
Wel knap om te zien maar ik denk echte wedstrijden voor het snels rondjes maken dat die eerder voor de buggy's zijn.

Gr.

Meende dat de Monsterclub , naast het 1:6 geweld, met de fg monster modellen, en consorten, ook dus een nitro monstertruck cup hadden,meer voor de fun, maar toch heel mooi idee!

ja lol dat vond ik ook :P ik wil graag zo'n monster kopen namelijk :P maar ik vroeg me gewoon af van die wedstrijden.

niet alleen die kracht maar al die stunts ook die je er mee kan uithalen lijkt me echt geweldig gewoon dat heb ik niet alleen over dat jumpen.

Back