Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Burp@, het blijft lastig als je spur swabbert de tandwielen goed bovenmekaar te krijgen :wink: . Maar het valt wel mee, ik denk dat de spur op z'n hoogst 1mm der buitenvalt.

Rienk Jan zei:
Burp@, het blijft lastig als je spur swabbert de tandwielen goed bovenmekaar te krijgen :wink: . Maar het valt wel mee, ik denk dat de spur op z'n hoogst 1mm der buitenvalt.

Mij lukt het ook niet om hem precies derop te krijgen. Heb me motor echt strak en recht geduwd en toch blijft die ene mini afwijking. Hij draait wel goed en het papiertje (gebruik ik wel effe) komt er goed doorheen.
Ook als ik de clutchbell vast hou, kan ik de spur bewegen. Niet veelste los, maar ook niet dat ie erug strak zit ofzo.

Zolang je temperatuur van je moter onder de 120° blijft is dit niet nodig, of hij staat te arm afgesteld Bij de mijne heb ik dit ook niet nodig.
Ik rijd met 16% nitro van Tornado, om de moter wat meer te sparen.

Heeft er soms iemand tips hoe ik hem harder kan laten remmen? Want nu bolt hij steeds nog een meter of 2 uit, tijdens het remmen.

rc gaastra-leo zei:
Mischien een rare vraag :roll: maar moet je ook koelgaten in het body voor een Savage X maken :?:
alvast bedankt :wink:

Welnee, niet te arm afstellen, ik heb de HemiCuda body erop zitten en ik verd*m het om daar gaten in te maken, ik rij op Gammalube 25% en kom niet boven de 125 graden.

Afbeelding749.jpg

Het zou zonde zijn om hier gaten in te maken

nielsVV zei:
Heeft er soms iemand tips hoe ik hem harder kan laten remmen? Want nu bolt hij steeds nog een meter of 2 uit, tijdens het remmen.

Je standaard remschijf lekker laten zitten tot hij versleten is, dan is het vroeg genoeg voor die dubbele, probeer eerst Deze eens, hiervan draait de schroef aan het eind van je remstang niet dol zoals bij dat standaard ding, kijk uit voor je dak :wink:

Nou dat was van korte duur :cry:

Ging vandaag voor het eerst echt rijden met mijn Savage x 4.6, had tot nu toe alleen nog maar ingereden.
Na anderhalf tankje is mijn spur al versleten.
Dit lijkt mij niet normaal, heeft dit verkeerd afgesteld gestaan of wat ?
Om eerlijk te zijn heb ik er niet naar gekeken toen ik hem uitpakte, ik dacht RTR is gaan met die banaan.
Hoe lang hoort zo'n tandwiel mee te gaan?

Daarbij zag ik ook nog dat er een hapje uit 1 v/d schijfremmen is, hoe kan dit gebeuren?

Dat stukje van je schijf kan door een steentje zijn gekomen.

Op je andere vraag, ja dit een een niet goed afgestelde spur geweest. Bij mij ging mijn eerste spurgear ongeveer 10 liter mee. Daarna een niet zo mooi ronde binnen twee liter. Toen een stalen erop gezet, die gaat al weer een liter of 8 mee.

Op de koppelings trommel zit ter hoogte van de schijfrem een kras.
Het lijkt er inderdaad op dat er een steentje tussen de schijfrem en de koppelingstrommel heeft gezeten, hierdoor is de motor scheef gedrukt.
En toen is de spur natuurlijk snel gaan slijten.

Thanks,
Evert

@snelle Jelle, mij even onduidelijk wat je nu precies bedoelt. Een duidelijkere omschrijving of een foto plaatsen van je probleem, dan kunnen we je helpen.

Dat spurtandwiel dat ik nodig heb is geen probleem om te krijgen, maar de schijfrem (87055) kan ik nergens vinden.
Iemand nog een goed adresje?

Burp: Een foto zal ik even proberen.
Maar dat "ding" op die link, dat schuif je ergens in, maar dat hoort als het goed is vast te zitten.
Ik heb mijn rem eraf gehad kan het daarmee te maken, hebben?

J

snelle jelle zei:
foto:

Dan dat hendeltje wat er een beetje uitsteekt!

Daar hoort normaal een stangetje in te zitten die gelinkt is aan je gas/rem servo. Ik denk dat ja het stukje kwijt bent.
Zie even naar deze foto.
tb2.jpg

Gr.

hey, jelle. volgens mij ben jij dat bronzen onderdeel vergeten terug te plaatsen die word nl. door het andere onderdeel tegen je remschoen aangedrukt , aangezien dit bronzen busje er los inzit ben je hem zo kwijt als je niet oplet dus ik zou nog maar een keer kijken of ie ergens ligt in de buurt waar je de versnellingsbak in je handen hebt gehad .

Evert:-) zei:
Dat spurtandwiel dat ik nodig heb is geen probleem om te krijgen, maar de schijfrem (87055) kan ik nergens vinden.
Iemand nog een goed adresje?

Pk heeft hem niet als ik je artikelnummer kopieer. En die moet denk ik wel alle HPI onderdelen hebben. Ben je niet een nummer vergeten in het artikelnummer?

Back