B
bonobo
Guest
werkt dat trouwens het strakker zetten met hele slagen... halve.. of nog minder? en hoe kan ik zien of hij te los staat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oei, zo ga je je hele aandrijflijn inclusief diffs lopen stressen. Neem een schroevendraaier en blokker de slipperplate (de plaat aan de kant van de versnellingsbak) of je remschijf. Duw dan met je duim tegen de spur gear, deze moet met enige kracht te draaien zijn.Hou je spur goed vast en probeer je auto achteruit te duwen, zo drijf je met de wielen de plaat achter de spur aan. Je moet goed kracht zetten voor dat die plaat begint te draaien, terwijl je de spur blijft vasthouden. Gebeurt het te vlug, vaster zetten (halve slag). Lukt het niet om het te laten slippen, half slagje losser zetten, en opnieuw proberen natuurlijk. Zo doe ik het.
Oei, zo ga je je hele aandrijflijn inclusief diffs lopen stressen. Neem een schroevendraaier en blokker de slipperplate (de plaat aan de kant van de versnellingsbak) of je remschijf. Duw dan met je duim tegen de spur gear, deze moet met enige kracht te draaien zijn.
Zoals eerder gezegd, voorkomen is beter dan genezen.Je zal je aandrijflijn zo niet meer stressen dan dat je al rijden doet hoor :wink: