Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
werkt dat trouwens het strakker zetten met hele slagen... halve.. of nog minder? en hoe kan ik zien of hij te los staat?

Hou je spur goed vast en probeer je auto achteruit te duwen, zo drijf je met de wielen de plaat achter de spur aan. Je moet goed kracht zetten voor dat die plaat begint te draaien, terwijl je de spur blijft vasthouden. Gebeurt het te vlug, vaster zetten (halve slag). Lukt het niet om het te laten slippen, half slagje losser zetten, en opnieuw proberen natuurlijk. Zo doe ik het.

Een goede uitgangspositie is de moer helemaal aandraaien en dan een halve slag los. Ik heb hem zelf tussen een kwart en halve slag los staan en dat werkt voor mij prima.

Kontroleer voor de zekerheid of je slipperpad niet helemaal weg is gegaan door het vele slippen. In het slechtste geval is je spur aan de binnenkant gesmolten.

PICT0010.jpg

ik heb een stalen slipperclutch.. en hij stond wel heel erg los.. voelde totaal geen weerstand.. dus denk dat ie wat meer dan een halve slag moet :)

met een 49 tands spur:, en een .25 motor:
Helemaal vast, en een kwart tot een achtste los.

Helemaal aandraien zou ik niet doen, dan slipt die niet, kan soms een oplossing zijn, daar niet van, dan zou ik zeggen, een 8ste.

Maar als je hem zo goed als vast draait. Dan slipt hij toch helemaal niet meer? ook al heb je hem maar voor 1/8 losser gedraaid? Ik heb echt nog genoeg stelruimte (het aantal gangen dat nog vaster kan) en nu slipt hij al bijna niet meer als ik de spur goed vast hou en naar achter duw.. want dan moet ik best veel kracht zetten.

Hou je spur goed vast en probeer je auto achteruit te duwen, zo drijf je met de wielen de plaat achter de spur aan. Je moet goed kracht zetten voor dat die plaat begint te draaien, terwijl je de spur blijft vasthouden. Gebeurt het te vlug, vaster zetten (halve slag). Lukt het niet om het te laten slippen, half slagje losser zetten, en opnieuw proberen natuurlijk. Zo doe ik het.
Oei, zo ga je je hele aandrijflijn inclusief diffs lopen stressen. Neem een schroevendraaier en blokker de slipperplate (de plaat aan de kant van de versnellingsbak) of je remschijf. Duw dan met je duim tegen de spur gear, deze moet met enige kracht te draaien zijn.

Bonobo, met een stalen slipper helemaal vast en dan een kwart tot tweederde los. Veel plezier en plaats nog eens een filmpje als hij goed is :thumbsup:

Oei, zo ga je je hele aandrijflijn inclusief diffs lopen stressen. Neem een schroevendraaier en blokker de slipperplate (de plaat aan de kant van de versnellingsbak) of je remschijf. Duw dan met je duim tegen de spur gear, deze moet met enige kracht te draaien zijn.

Je zal je aandrijflijn zo niet meer stressen dan dat je al rijden doet hoor :wink:

Je zal je aandrijflijn zo niet meer stressen dan dat je al rijden doet hoor :wink:
Zoals eerder gezegd, voorkomen is beter dan genezen. :D

Als je een beetje knap kunt rijden, ga je je slipper niet echt nodig hebben. Je weet dan precies hoeveel gas of rem je moet geven om het de juiste rotatiesnelheid van de banden neer te komen. Je diffs hebben dan ook bijna het eeiwige leven. :thumbsup:

Tja, alleen de draagarmen houden niet van +4 meter hoog :(
Zag net dat ik 1 bovenste draagarm gescheurd had....

Nou ja, heb al weer 4 stuks reinforced binnen :)
Altijd goed beslagen ten ijs.

eerst maar eens zien dat ik de auto goed afgesteld krijg dan pas jump time!

auto wilde gisteren trouwens heel slecht starten.. vermoed dat mijn gloeistekker.. niet voldoende was opgeladen.. of kan het aan de buiten temperatruur liggen?

Kan ook aan beide liggen :D. Wilde hij de vorige keer wel goed starten? Je kan proberen om een beetje gas te geven tijdens het starten, moet vrijwel altijd aan slaan dan.

Ja vorige keer starte hij met 3x trekken.. nu wel 30 x heb de gloeistekker nu wel opgeladen.. hoe lang laat je zo'n ding eigenlijk... heb em er ongeveer 9 uur aangehad..

wonen er btw ook mensen in de buurt van Lochem? Kunnen we een keer samen bashen :)

Dit kun je beter vragen in het meeting gedeelte!
Daar hoort het, en je "verpest" daarmee dit topic ook niet, word een beetje onoverzichtelijk als iedereen gaat vragen, waar men woont, en of er ook rijders zijn ;)

Back