B
bonobo
Guest
Dat is waar Emil.. Dus meteen technisch vraagje.. als de savage stationair draait.. moet hij er dan al langzaam vandoor willen gaan of staat ie dan stationair te hoog?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, zie de reden waarom ge-edit is. :?haha :lol:, idd niet, maar ik heb wel zo'n vermoeden naar welk topic sleur linkt :wink: Maar wees gerust, ik heb de eerste post in dat topic afgedrukt en heel goed doorgenomen. Mede daardoor lukt het afstellen me al een stuk beter dan in het begin, de andere reden is dat ik een temperatuurmonitor gekocht heb
Maar ik zal het nog eens doornemen. Maar als het me nu echt niet lukt, zouden zwaardere koppelingveertjes helpen?
Oh joepie, weer iemand die gelooft in het "half tank leaning"-probleem. Legt het eens uit en controleer je natuurkunde (je weet wel, druk op een oppervlak etc.). Een nitro is geen injectiesysteem hoor, het is nog altijd aanzuiging van brandstof want ook zonder het slangetje van de uitlaat blijft je motor prima lopen (die van mij allemaal wel in ieder geval).Nou dat is bij mij wel anders... Ik ben soms 3/4 tank bezig met afstellen voor ik eindelijk een beetje een goeie setting heb, en dan gooi ik m weer vol, en is de setting eigenlijk terug iets te rijk, doordat er minder lucht in de tank zit die de drukpulsen dempt... Nuja, om de duur zal ik er ook wel bedreven in raken![]()
Zoals je zelf zegt trekt de carburateur door het "vacuum" de brandstof door de sproeier. Wat wel kan is als je tank leeg raakt je door al het gehobbel luchtbellen mee zuigt in je brandstofleiding. Hierdoor wordt het mengsel dus armer en zal de motor sneller gaan lopen. Sommige brandstoffen schuimen en daarom doen ze in de moderne brandstoffen anti-schuim middel.Je hebt idd altijd onderdruk in je carburateur, dat is de hele bedoeling ervan. Maar het gaat om het drukverschil aan de twee kanten van de brandstof he. Als je er langs de ene kant alleen maar de atmosferische druk opzet, dan lijkt me dat je je carb iets meer open moet zetten om hetzelfde mengsel te krijgen.
Mja, zelfs al is het niet zo, ik merk gewoon dat als m'n tankje nog voor een kwart gevuld is, het motortje wat hogere toeren haalt, merkbaar wat betere prestaties heeft. Of dat nu aan mijn afstel'kunsten' ligt of aan iets anders laat ik dan maar in het midden :wink:
Leef je uit.Ik volg je niet helemaal met dat platte stukje plastic en verhoudingen van druk... Druk blijft gelijk in een gesloten vat, dus de kracht op het brandstofopp van een volle tank is groter dan op dat van een halfvolle tank?
Maja, het zal wel aan het schuimen liggen. Of koken van de brandstof (heb ik ooit wel eens gemerkt, staat de motor ff stil en hoor je geborrel uit je tank komen 8-O) hoewel ik het de laatste tijd niet meer merk...