Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. Patrick_1982

    Patrick_1982 Guest

    Waar haal jij dan in vredesnaam je brandsstof :?: :?:
    2.5L Tornado voor 30 euries 8O

    Bij Quartel modelbouw koop ik 2.5L 20% voor 23.50 :!: :!:
     
  2. bartje12

    bartje12 Guest

    Ik heb ook een vraagje over de savage...

    Ik ben zeer gedreven begonnen met een Alpha Pure Ten echter wil ik nu overstappen op iets sterkers, groters en iets wat robuster en degelijker is.

    ik ben al een aantal weken aan het rondkijken naar verschillende opties... de savage lijkt me een heerlijke truck die niet snel kapot gaat. en tegen de eisen kan die ik stel aan mijn hobby wagentje.

    Omdat de plastic onderdeeltjes van mijn pure ten snel kapot gaan wil ik in de eerste instantie vragen of dat ook zo is bij de savage. Je koopt m nieuw nl. met plastic onderdelen. vooral de wielophanging heb ik al 3 maal moeten vervangen.

    De savage lijkt me echt een goede optie, maar ik hoor ook wel slechte berichten over de motor. enige ervaringen hiermee?

    Ik heb er een gezien. 2e hands (niet oud) met 4,6 motor en bijna alle plastic onderdelen vervangen voor aluminium. een shiny mf. 2 bak.
    slechts € 750 euro. goeie deal of ...laten schieten.

    laatste vraag is er een alternatief in de richting van off road monsters

    mensen bedankt weer
     
  3. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    De plastic wielophanging van de savage is super stevig! Ik rij al een tijdje met een brushless en ik heb er al aardig rare dingen mee gedaan. Maar nog nooit is er wat gebroken. Andere mensen heb ik ook al flink hun savage zien afraggen, bijvoorbeeld van een 10 meter hoge bult af, maar nog steeds niets kapot aan de ophanging. Laat daarom gewoon al het plastic lekker zitten. En als je dan iets kapot rijd is het goedkoop om te vervangen. Een aluminium ophanging zou ik nooit nemen omdat het veel zwaarder is en je het breekpunt alleen maar verlegt.
     
  4. eddepet

    eddepet Guest

    hallo,

    goed iedee die topics over de savages algemeen.
    ik wil effe vragen hoe het zit met de juiste hoeveelheid olie in het veersysteem.
    dat ik mijn savage net had vond ik hem namelijk te slap op zijn veren staan.
    hij hing van zijn eigen gewicht al zeker op de helft
    van zijn veer uitslag.
    ik heb ze nu bijna vol gevuld met olie, en is ook een stuk stugger geworden.
    wie weet wat de perfecte vulling is?

    gr eddy
     
  5. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    Je moet ze zoiezo helemaal vol doen en vullen , het ligt hem aan de dikte van de olie die je erin doet .

    In je handleiding staat wel hoe je het precies moet vullen .
     
  6. eddepet

    eddepet Guest

    oke het draaid dus om wat voor olie je er in doet?
    mooi dan weet ik dat ook weer.

    oja en de meeste zullen het wel al gelezen hebben,
    maar ik maak rvs rolbeugels voor de savages.
    voor interesse mail me dan even als je wil.
    ik heb foto's van de rol beugels op mijn comp.

    mijn email is e.molenaar@quicknet.nl
     
  7. Mattijn

    Mattijn Guest

    @ bartje 12:

    ik heb oowk pas een savage gekocht, maar ik ben er op dit moment niet helemaal tevreden over, ik heb er pas 3x mee kunnen rijden, 1x was de spur gear kapot gegaan, 1x was hij verzopen en 1x zijn er een paar onderdelen afgebroken, ik denk dat dit toeval is [beginners ongeluk? :p] en dat hij het normaal wel gewoon doet, maar op dit moment heb ik er dus niet zoveel geluk mee gehad :S - en ik vind 750 wel veel voor een savage... je kunt denk ik beter gewoon een nieuwe savage SS hale en dan ben je voor evenveel geld uit [of minder volgens mij zelf nog], dan heb je sowiso een nieuwe motor, en de rest is natuurlijk ook nieuw, garantie en als je later toch nog aluminium onderdelen wilt kun je die er altijd nog bijkopen...

    Weet iemand waar je het beste onderdeeltjes voor de savage kan halen? [ ik zoek onderdeel 85045-2 en 86070] Of kan je die misschien direct van hpi bestellen [en dus goedkoper]

    -mattijn
     
  8. vic

    vic Guest

    Ik heb ook nog een vraagje. Als je die tandwiel wilt insmeren die je ziet aan je voor en achter diff. Daarvoor moet je die plastieken onderkant losmaken met die 4 schroeven; maar dan zit dat nog vast. Kan je dat plastiek losmaken zonder dat middenstuk te demonteren?

    Vic
     
  9. Mattijn

    Mattijn Guest

    dat probleem had ik gistere ook, je moet ook het paarse ijzeren [alu?] ding los schroeven, dan komt hij er uit

    -mattijn
     
  10. vic

    vic Guest

    Ok, Kga dat een keer proberen. Hoeveel vet moet er daar ongeveer aan. Smeer je ook iets in voor dat je gaat rijden?

    Vic
     
  11. vic

    vic Guest

    Op http://store.savagess.com// .
    Het is wel online maar zéér goedkoop (Dollar koers) .

    Vic
     
  12. eddepet

    eddepet Guest

    en heb je al wat besteld daar?
    meestal lijkt het allemaal goedkoop, maar voordat het op de mat valt komt er vaak een bedrag bij
    waar je scheel van ziet.
    zodat je het in vergelijking net zo goed in de winkel
    kan gaan halen.

    gr eddy
     
  13. vic

    vic Guest

    Ik heb daar nog niets gekocht.
    De winkel is zeker te betrouwen aangezien ze VISA aanvaarden. Als VISA klachten krijgt over een winkel kunnen ze die vergunning intrekken.

    Vic
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Er is ergens wel een sticky te vinden wat eroverheen bij KAN komen.
    (invoerrechten, en BTW , over een non-euro land)
     
  15. vic

    vic Guest

    Als het niet zo veel is kan je ook vragen dat ze het verzenden als cadeau.

    Vic
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Sommige winkels verzenden alles als gift, als je daarom vraagt, het hangt net een beetje af van je geluk, of ze het chekken of niet, bij de douane.
     
  17. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    savage is zeker een leuke auto, maar absoluut geen aluminium armen erop zetten...laten schieten dus. Iemand op de club heeft erook 1 en heeft er ook alu aren opzitten. Hij kan geen offroad meer rijden. Bij elke schok is er iets krom. Het breekpunt veranderd ook zoals al gezegd is. de auto is zo gebouwd dat als de onderdelen breken het (bijna) altijd gebeurd in een vaste volgorde en ook de goedkoopste onderdeln het eerst. Normaal breekt een arm (goedkoop) maak deze van alu en je bulkhead zal breken (duur)
    Als je andere stevige armen wil plaaatsen is er eigenlijk maar 1 keuze. De plastic draagarmen van RPM...levenslange garantie en bijna onbreekbaar, maar flexible genoeg om klappen op te vangen zodat je bulkhead niet breekt....
    De motor is best goed om mee te beginnen, het probleem is dat mensen ook echt newbies zijn als ze een met een originele motor beginnen. Het is bijna traditie in de nitromodel hobby dat je de eerste motor kapot maakt door onervarenheid en te weinig geduld, bij mij ook....dat wil dus niet zeggen dat de motor slecht is...

    Alternatieven voor de savage zijn de Traxxas Revo (mijn auto), Team Losi LST, Schumacher Havoc (is wel 2wd) en dat was het wel een beetje in de monsterklasse....in Amerika is laatst de Duratrax Warhammer uitgekomen...deze ziet er goed uit maar is in de basis een savage kloon, maar iets beter uitgewerkt.


    Voor onderdelen kun je even kijken bij www.towerhobbies.com Goede ervaringen mee, alleen interessant bij een grote afname omdat de verzendkosten minimaal $12,00 en ze niet als een gift zenden
    Waar ik ook goede ervaringen mee heb is www.RCMART.com Bedrijf is uit hongkong, maar is echt geniaal met verzenden. Hier heb ik dus ook goede ervaringen mee...de kosten zijn $5.50 en ze verzenden het als gift....als je dit doet moet de verkoper er wel het bedrag opzetten van de waarde van de inhoud (voor de EU-douane) RCmart zet er wel een heel laag bedrag op, mijn laatse bestelling van $50 wer vermeld als $8.00 :)
     
  18. Mattijn

    Mattijn Guest

    lol bij my is de bulkhead dus gebroken... terwijl alles nog orgineel is :S

    -mattijn
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja, je kan eens pech hebben.
    Ik heb genoeg crashes gezien warvan ik dacht, die is echt dood, en stuk, en dan rijdne ze vrolijk verder, en is er niets aan de hand.

    Anders om ook, een normale crash, en dan heb je een partij schade , niet normaal.
     
  20. Mattijn

    Mattijn Guest

    gewoon de onderdelen vervangen, misschien gelijk een failsafe drby want zo is het wel gebeurd, en gewoon misschien ff rustig beginnen met jumpe, want lande em telkens op de kop :p [maar hij ging toch niet echt hoog :p]

    -mattijn
     

Deel Deze Pagina