Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. vic

    vic Guest

    Ik heb mijn veertjes van mijn koppeling gebroken gehad. Ik was gewoon aan het rijden (rustig) en opeens reed hij niet meer. Hoe kan dat?

    Vic
     
  2. neoblader

    neoblader Guest

    hoi,

    ik rijdt meestal alleen even onroad om warm te rijden en/of afstellen.
    weet iemand nog wat standaard kuren van een savage, waar je dus rekening mee moet houden?

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  3. vic

    vic Guest

    De moer die je vliegwiel tegenhoud GOED vastdraaien!!!!!!

    Vic
     
  4. Patrick_1982

    Patrick_1982 Guest

    @ neoblader,

    Bestel gelijk een tankprotector, aangezien de brandstof tank deels buiten de auto hangt en dus nogal gevoelig is, raad ik je dit wel aan.
    Verder kan ik zo 1,2,3, geen vervelende eigenschappen van savage bedenken.:-D
     
  5. neoblader

    neoblader Guest

    hoi,

    die tank guard heb ik al.
    ik ga binnenkort tussen de tank guard en de tank zelf wat traag schuim stoppen tegen toch eventuele klappen, die tank guard is ook niet al te zacht.

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  6. eddepet

    eddepet Guest

    hoe ziet dat eruit zo'n tank guard?
    stuur even een foto als je wil.
    het tankje hangt inderdaad best wel onbeschermd.
    mijn email is e.molenaar@quicknet.nl

    bedankt

    gr eddy
     
  7. neoblader

    neoblader Guest

    [​IMG]

    zit gewoon onder de tank bevestigd met 2 boutjes.
     
  8. Mattijn

    Mattijn Guest

    lol wel ziekelYke auto 8O maar "ze" zeggen dat al dat aluminium niet goed is voor de auto toch, want dat veranderd et breekpunt etc, stond hier verder terug in dit topic nog, maar ziet er in iedergeval wel ziek uit :)

    -mattijn
     
  9. neoblader

    neoblader Guest

    hoi,

    ja het zweeft wel in mijn achterhoofd, alle plastic onderdelen heb ik nog, zit er aan te denken om die er onder te zetten, Maar iemand zei ook wat over die buigbare onbreekbare draagarmen van GPM, linkje?

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  10. vic

    vic Guest

    heeft er niemand daar een antwoord op?

    Vic
     
  11. dewitte

    dewitte Guest

    Als je een 4.6 hebt zit er zo,n conische wheelnut bij waar je veertjes in vallen bij je koppeling het tapse gedeelte moet dan naar buiten wijzen. Dus van het vliegwiel af . Ik had dat in het begin ook en zodoende 2 setjes veertjes op 1 liter al verspeeld en draai het boutje goed strak aan.Waterpomptang op het vliegwiel eventueel een doekje ertussen (tegen beschadiging ) en dan met een bougiesleutel goed vastdraaien. succes.
     
  12. Mattijn

    Mattijn Guest

    Hoe zien jullie savages dr eigenlijk allemaal uit? :p
    ik zal mijn foto's dr binnekort opzette maar heb nu ff geen zin om ze allemaal te gaan resize :p, die van my is oowk best wel standaard, heb dr alleen lichtjes ingebouwd [die nu al weer kapot zijN :p]

    -mattijn
     
  13. Mattijn

    Mattijn Guest

    eh beetje dood hierro,, ff iets nieuws:

    Wat zijn jullie hop ups/tunings onderdelen? :) en hoesnel gaat hij nu [ongeveer] :)

    die van my is stock alleen dr sit een andere luchtingfilter op en wat lampjes

    -mattijn
     
  14. neoblader

    neoblader Guest

    hoi,

    foto van mijne, zie hierboven.
    zitten nu truckzilla banden onder
    verder is de voor en achterophanging volledig aluminium.
    de hele drijflijn is Heavy duty
    servo's zijn redelijk standaard daar komt nog wel verandering in
    LRP Z.28 motor
    stage 2 filter
    tuned uitlaat
    reverse
    binnekort cam type servo saver
    spider diffs
    zal vast wel iets vergeten zijn maar dat was het wel zo'n beetje

    Ik heb nog wel een leuk onderwerp:
    Wat heb je allemaal veranderd aan je savage (hop-ups / mods) en wat ben je nog van plan met je savage.
    ik wil sowiezo betere servo's
    en ik wil nog een 2e kap erbij waar ik mijn draadloze camera in kan bouwen.

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  15. Patrick_1982

    Patrick_1982 Guest

    Hier mijn aangepaste onderdelen van de savage van mij en mijn vriendin;

    Savage 25, nieuwste versie (vriendin)

    - 3 speed gear box
    - Alu. ribbed tuned uitlaat
    - stage 3 luchtfilter
    - 13kg thunder tiger stuur servo
    - alu. mid. skitplate
    - alu. schokdempers
    - Dual diskbrake


    Savage 25 LE (van mij)

    - LRP Z.28R spec2 4.6cc
    - stage 3 luchtfilter
    - Alu skitplates rondom
    - voor en achter lichten
    - 7kg futuba stuurservo
    - wheelie bar
    - Hotbodies alu. schokdempers
    - Totale vermogen ligt nu op de 4PK
    - Tja verder heeft de LE al alles wat de savage verder nodig heeft!


    Het gene wat ik nog wil verandere aan de savage is Low Gravity TVP`s, betere stuurservo, de zelfde die mijn vriendin heeft.... ehm, De UFO wielen van Hotbodies...... dat was het wel zo`n beetje ik ga verder niks van aluminium maken enzo, omdat dan het breekpunt te groot is, en je auto wordt er gruwelijk zwaar door.

    Tja dat is altijd een discussie punt wat je ook zegt.......... ik zelf denk dat mijn savage zoals die nu is........ tja zal zo`n beetje ergens tussen de 70 a 75km/h liggen.
    Die van me vriendin, denk ik ongeveer ergens tussen de 65 a 70km/h. Maar goed net wat ik al zei, dit blijft hoedan ook altijd een discussiepunt!

    Dus voor de gene die het niet met mij eens zijn 'IK GA GEEN DISCUSSIE AAN" :-D :-D
     
  16. Mattijn

    Mattijn Guest

    wat ik ga doen om me snelheid te teste, gewoon een stuk precies opmeten [dus bijv. 50 meter] en daar 2 lijnen leggen, op volle snelheid hem eroverheen te blazen, en dan kijken hoesnel hij erover doet [hier kan je dus ook kijken wat de top is op asfalt, gras, zand etc]. Dus als hij weer rijd zal ik het ff opmeten : )

    -mattijn
     
  17. neoblader

    neoblader Guest

    hoi,

    niet dat ik een discussie aan ga, en verder wil ik eigenlijk ook geen reacties hierop ;).
    ik vindt dat snelheid voor off-road geen barst uit maakt, harder dan 60 wil je geen eens op een stukje off-road want dan is hij onbestuurbaar, trekkracht is belangrijk bij off-road!

    ik vind idd mijn savage zwaar (6 Kg) met al dat alu, heb er ook niet voor gekozen he ;) zat er al op bij de koop, maar ik wacht nog even met kunstof onderdelen erop zetten i.v.m. de kou.

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  18. Mattijn

    Mattijn Guest

    :p, word alu ook niet broos bij kou dan??
     
  19. neoblader

    neoblader Guest

    niet broos denk ik, zal hooguit een paar micrometer krimpen. ;)
     
  20. Mattijn

    Mattijn Guest

    oei foute boel :p

    maareuh als ik nou me trek kracht zou willen verbeteren, wt zou ik dan moete nemen? uitlaat? 3 gear?
    sowiso ga ik dual brake disc dinge neme want het remmen doet ie niet zo snel [ongeveer 2 meter tot stilstand ofzo]

    -mattijn
     

Deel Deze Pagina