Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb gezocht op forum maar kwam er niet uit. Dus dan vraag ik het maar!

Mijn Savage 3.5 trekstart heeft soms geen compressie. De one way lager neemt het asje wel gewoon mee.
Alleen neemt het asje de krukas soms niet mee.

Wat is het probleem? en hoe kan ik het verhelpen.

alvast bedankt

Een Force motor zoals op de savage 3.5, heeft aan het asje nog een soort van one way zitten, met een pinnetje en een veertje, soms kan het voorkomen dat je net voorbij de sleuf in het ronde schijfje zit wat aan het asje vast zit, dan trek je de trekstarter namelijk ong 15 cm uit, zonder dat er wat gebeurd, ik heb dat ook wel eens, ik niks mis mee.
Kijk anders eens in het boekje van de motor, dan zie je wat ik bedoel.
of je ahalt de trekstarter vanaf en draait zonder de one way het asje eerste de ene kant op, en dan de andere kant, als je tegen de draairichting van de motor in gaat hoor je elk rondje een zacht tikje, dat is dat pennetje tegen de schijf.

Een Force motor zoals op de savage 3.5, heeft aan het asje nog een soort van one way zitten, met een pinnetje en een veertje, soms kan het voorkomen dat je net voorbij de sleuf in het ronde schijfje zit wat aan het asje vast zit, dan trek je de trekstarter namelijk ong 15 cm uit, zonder dat er wat gebeurd, ik heb dat ook wel eens, ik niks mis mee.
Kijk anders eens in het boekje van de motor, dan zie je wat ik bedoel.
of je ahalt de trekstarter vanaf en draait zonder de one way het asje eerste de ene kant op, en dan de andere kant, als je tegen de draairichting van de motor in gaat hoor je elk rondje een zacht tikje, dat is dat pennetje tegen de schijf.
Ja precies dat heb ik.
het pinnetje valt niet in de uitsparing van de ronde schijf. Moet het pinnetje altijd uit de kruk as komen?
Wis niet dat er een veertje onder zat. ik zal hem nog eens openen even kijken of het veertje nog wel zijn werk doen.
bedankt alvast

Hallo iedereen ik zou graag willen dat mijn savage 3.5 een wheelie maakt hoe zou ik dat moeten doen want als ik vol gas geef dan komt die niet met de voorbanden van de grond M.V.G. Ruben
Als je wil dat je savage een wheelie maakt moet je hem gewoon HEEL goed afstellen! De mijne maakt namelijk wel wheelies('k heb zelf een wheelie bar moeten maken ander sloeg hij zich om:p)hier een vid van de mijne: vBP9FiDUMiI[/media] - hpi savage 3.5 ride
soms lukt het en soms niet, 'k moet wel vol gas geve:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wil dat je savage een wheelie maakt moet je hem gewoon HEEL goed afstellen! De mijne maakt namelijk wel wheelies('k heb zelf een wheelie bar moeten maken ander sloeg hij zich om:p)hier een vid van de mijne: [URL="
- hpi savage 3.5 ride[/URL]
soms lukt het en soms niet, 'k moet wel vol gas geve:p
Of gewoon een zware wheelybar maken zodat het gewicht meer naar achtere is gepositioneerd:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi. ik heb vraaaagje.

Mn plastic diffhuis is gespleten, en de tandwielen zijn nu tandloos, nieuwe tandwielen moet ik sowieso, maar wat is nou de beste cup voor je diff, de standaard plastic dingen, de gegoten ALU versies van HPI of de gefreesde FLM diffcups?
Vind de plastic cups sowieso al bagger, dus die vallen af, welke van deze 2 zal ik nemen?

Ja precies dat heb ik.
het pinnetje valt niet in de uitsparing van de ronde schijf. Moet het pinnetje altijd uit de kruk as komen?
Wis niet dat er een veertje onder zat. ik zal hem nog eens openen even kijken of het veertje nog wel zijn werk doen.
bedankt alvast
Nou hij doet het weer als nieuw.
Het was inderdaad het veertje. Deze bestaat uit twee veertjes die in elkaar zijn gedraaid. deze kan je in en uit elkaar draaien zodat het palletje in en uit de krukas komt.
dus heb ze wat uit elkaar gedraaid. En doet het weer perfect.

Bedankt voor de reacties!:p

Ik heb gisteren met savage gereden, dat was geen enkel probleem.
Maar vandaag heb ik ook gereden en was ook geen enkel probleem(3/4 vn tankje opgereden) maar opeens kon ik geen gas meer geven. heb dan batterijen vervangen van zender en van auto en toen ging het weer maar jammer genoeg kon ik maar 3 keer gas geven en ik kon weer niks doen. heb dan nog eens batterijgen van auto vervangen (lichte van zender stondt niet te pinken) en kon ik weer rijden. Tijdje daarna weer van dat:(.
Aan wat zou het kunnen liggen?
(ik kon wel nog sturen dus mss iets aan gasservo)

hoi
bagger
ik heb het zelfde probleem
ben er gister mee wezen rijden komt er net een spanned stuk met jumpje kapt hij er mee
en inderdaad sturen deed hij wel
dus aub heeft iemand de oplossing
ow en trouwens
hoe is het met je antenen is er iets me gebeurt
mijn savage heeft namelijk geprobeert zichzelf opte vangen met de antenen xd
gr hubert

hoi
bagger
ik heb het zelfde probleem
ben er gister mee wezen rijden komt er net een spanned stuk met jumpje kapt hij er mee
en inderdaad sturen deed hij wel
dus aub heeft iemand de oplossing
ow en trouwens
hoe is het met je antenen is er iets me gebeurt
mijn savage heeft namelijk geprobeert zichzelf opte vangen met de antenen xd
gr hubert
nee niks met antenne gebeurt(staat altijd hoog en droog:p)

ik heb net even gekeken maar er lijkt nu niks mis te zijn
het gebeurt pas na een poos dus draadjes verwisselen heeft wijnig nut
is er mis iemand die de zelfde ervaring heeftgehad of kent en een oplossing heeft gevonden
hubert

Zorg dat het antenne DRAADJE een 2 cm speling heeft in de doos, zodat mocht de spriet losgaan uit dat paaltje waar die in komt, de houder. die niet de antenne draad stuk trekt, want dan is je draad eigenlijk gebroken(kabelbreuk) en dit merk je op de ontvanger kant heeeel erg snel als je maar 20 cm draad heb op een conventionele kristal zender..

Ik zal morgen ofzo kijken op ik speling heb op het draadje, maar iemand heeft het me ook al gezegd dat ik niet dat dopje erop mocht zetten als je dan eens overkop gaat dat je die draad ni eruit trekt dus dat heb ik ook gedaan. En die batterijen zijn van GP 2500/2700 (daar ken ik niet veel van:p), ze zijn paar maand oud ik denk 4 maand ofzo.

Kijk eens naar de throttle trim op de zender (stanaard HPI TF3/TF4????) als die te ver open staat draait de gasservo (SF1) door zijn eindstand en gaat deze direct na half/volgas geven weer terug in de middenpositie en reageert dan even niet meer. Na een paar seconden kun je weer gas geven en begint het weer opnieuw. Gas trim (TH trim op zender) iets terug regelen en het moet opgelost zijn.

Groet

Ik heb gisteren met savage gereden, dat was geen enkel probleem.
Maar vandaag heb ik ook gereden en was ook geen enkel probleem(3/4 vn tankje opgereden) maar opeens kon ik geen gas meer geven. heb dan batterijen vervangen van zender en van auto en toen ging het weer maar jammer genoeg kon ik maar 3 keer gas geven en ik kon weer niks doen. heb dan nog eens batterijgen van auto vervangen (lichte van zender stondt niet te pinken) en kon ik weer rijden. Tijdje daarna weer van dat:(.
Aan wat zou het kunnen liggen?
(ik kon wel nog sturen dus mss iets aan gasservo)

Back