Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
ok, maar omdat ze spreken van 6 tankjes op een rustig tempo rijden, en dan na ieder tankje terug draaien, Dan zit je meer als 8 tankjes denk ik.

Bij de grotere 1:8's kun je hem na 6 tankjes (dan zit je aan of over de 3kwart liter) rondtuffen langzaam aan scherper gaan zetten.

Als je hem bij tankje 7 langzaam aan steeds wat scherper zet na wat rondrijden en dat bij tankje 8 ook doet kom je redelijk uit.

Ik zelf gebruik een flessen borstel dit ken je door alle kieren heen halen werkt perfeckt daarna spuit ik hem af met me compressor Bijna alle stof&zand is dan echt weg
een goedkope kwast doet bijna hetzelfde en een stuk stiller.
en je spuit het vuil niet naar plekken waar je het niet wilt

Ik wil een nieuw motortje op mijn savage gaan zetten.
Wat is een goede?
Ik had er een gezien: een Nitro Bull 28 4.8cc is dit een goede motor en past hij wel?
Edit: ik zie nu dat het geen goede carburateur is of zou ik misschien de carburateur van mijn oude savage motor erop kunnen zetten?

Of weet iemand een betere.
Ik weet dat een LRP 28 spec 3 wel goed is maar die zijn nog best duur, maar als er niks goedkopers is dan koop ik die wel.
Kan op die LRP wel de standaard savage uitlaat?

Nog een gevonden: Een Force 28 of een Force 32 van conrad.
Passen deze? en heb je voor de 32. een speciale uitlaat nodig?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Waarom zou op die NitroBull geen goede carb zitten? Volgens wat ik zie op de foto's bij Graupner is dat toch een gewone, zoals die op de standaard zit ook? Of kijk ik nou zo raar?

Als je gewoon gaat bashen (en wat doe je anders met een Savage? :wink:) lekker die NitroBull kopen. Zal perfect werken.

Dat is een kwestie van 1 schroefje/moertje losdraaien , carb een halve slag draaien en het schroefje/moertje weer vastdraaien ...

Past gewoon op een Savage ... of welke andere auto met een big-block dan ook ;)

Ga dan eens lekker je huidige motortje netjes uit elkaar prutsen. Dan zie je eens hoe het in elkaar zit, en zie je dus ook gelijk hoe je de carb om moet keren.

en nog iets.
Die nitro bull .28 is eigenlijk een heruitgebrachte LRP .28 spec2... dus is zeker een goede motor..
ik heb hem op een buggy gehad, loopt snel en is makkelijk af te stellen.
ik meen dan Anko er ook 1 heeft gehad/heeft.

Als je Anko moet geloven is het een geweldige motor voor zijn prijs. Tja waarom zou je hem niet geloven, zoals Caretaker ook al zegt is het eenzelfde motor als LRP .28

Weet iemand of een Force 28. op een savage past en of hij ook goed is, want daar kan ik goedkoop aankomen.
Anders word het een Nitro bull.

Mvg,

Ik heb zoon blok inderdaad.. beetje mee geveild, en loopt als een jekko, mijne is al 2 keer vastgelopen, 1 keer de starter afgeslepen door de krukas, zat dus metaal in mn zuiger erna, en 2e keer brak de krukas, maargoed, zolang je er niet in gaat slijpen zijn het prima blokkies. Carb is ook prima, helaas wel van metaal,maar het is niet anders..

Feit is, hij is exact hetzelfde als de spec, alleen de krukas heeft een iets dikker startpennetje...

Back