Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
ja, okee Pkracing heeft ook best wel wat. Ik zei uitgebreid, maar bedoelde eigenlijk overzichtelijk.
Wat ik erg handig vind bij netshop.nl , zijn de shimsets. Bijv. een shimset 4mm, heeft 10 van 0.1, 10 van 0.2 en 10 van 0.3. Alleen de verzendkosten van 7,95 vind ik wel erg veel.

Klein vraagje

Ik heb laatst mijn spur op savage vervangen.Alles was goed af gesteld.
Dus ben ik gaan rijden ,ging ook helemaal top .Nou ben ik vandaag weer aan het rijden gegaan en ging 2 tankjes oke Geen slijtage te zien. Alleen toen ik begon te springen met de auto was mijn spur met 10 min weg . is dat normaal ? Of moet ik gewoon een stalen spur kopen , want ik heb er wel een geharde clutch op.
thx alvast

Als je land, dan moet je het gas los laten, anders worden de krachten te groot bij de landing.
Zo klinkt het wel een beetje, maar als je hier wel op let, dan weet ik het ook niet.
Hoeveel heb je de spur aangedraait vast en dan 1/4 terug?

Inderdaad gas los bij het landen en een stalen spur gaat ook zeker helpen.
Maar als ik het goed begrepen heb van de mannen die met savage rijden zou het ook prima werken met plastic spur

In de handleiding van m'n Hotbodies .46 motor staat zelfs uitdrukkelijk dat ze stalen spurs afraden, omdat ze veel te snel zouden slijten onder de krachten van grote blokken in combinatie met zo'n geharde clutch bell :)

Dan zou ik idd wel beter op het landen moeten letten :D.
Eerst maar weer wat spurs op voorraad halen

@ foppe Slipper was wel goed afgesteld . want zonder springen bleef hij gewoon heel.
begon pas na springen.

Hehe, ik heb net een setje Losi LST schokbrekers binnen.
TJONGEJONGE wat zijn die dingen groot.... Nu ff hobbien om ze te monteren...

Ok, klaar met montage. Ik heb ze op eigen manier gemonteerd en ben niet voor de FLM conversieset gegaan.
Ik heb wel FLM draagarmen en shocktowers maar vond het leuker om zelf iets te regelen.
Het blijft toch modelBOUW he..
VOOR
Afbeelding001.jpg

NA
Afbeelding002.jpg

Afbeelding004.jpg

IMG_2489.jpg

IMG_2493.jpg

Alleen ben ik niet helemaal tevreden met de sterkte van de stock veren dus zal ik andere moeten zoeken.
Had al gevonden van RavenRc maar dan zit ik op $7.95 voor de veren en $23.80 voor het verzenden.. dus die moet ik ff in europa zien te vinden..

In de handleiding van m'n Hotbodies .46 motor staat zelfs uitdrukkelijk dat ze stalen spurs afraden, omdat ze veel te snel zouden slijten onder de krachten van grote blokken in combinatie met zo'n geharde clutch bell :)

zever :D een .46 heeft nog steeds minder power als brushless op 6s en in de flux steken ze een stalen spur..
en die gaat nooit kapot.

pffff eindelijk mijn ofna 50.000wt binnen, dat ga ik niet weer uit usa bestellen, heeft 3 weken geduurd...... bij pkracing kun je het ook halen, is nagenoeg dezelfde prijs.
Nu nog wachten op de 10.000wt voor de achterkant en hij kan weer inelkaar.

pffff eindelijk mijn ofna 50.000wt binnen, dat ga ik niet weer uit usa bestellen, heeft 3 weken geduurd...... bij pkracing kun je het ook halen, is nagenoeg dezelfde prijs.
Nu nog wachten op de 10.000wt voor de achterkant en hij kan weer inelkaar.

idd voor die kleine dingen is het de moeite niet. Bespaart je soms maar een paar cent, maar duur weken!!!

pfffff mijn 10 000 wt nog niet binnen, volgens mij duren vloeistoffen gewoon erg lang ivm veiligheid in de vliegtuigen. Mijn andere onderdeeltjes heb ik nl. wel binnen 1 week binnen.

Laatst bewerkt:
savage tmaxx

hallo , ik ben nieuw op dit forum en ook in het rc gebeuren.
ik heb een vraagje. wat is de maat wielmeenemers van een savage?
en weet iemand of de wielen van een savage ook op een traxxas tmax passen?
alvast bedankt.

de oudere types gebruikten 14mm, de nieuwere hebben 17mm wielmeenemers, beide 6-kant. Geen idee wat een T-maxx voor wielmeenemers gebruikt.

De diff van de voorwielen mag meer sperren, dus voorin mag de dikkere olie.
Achterin moet de dunne olie, want anders wil hij niet meer de bocht om (probeert rechtdoor te rijden).

Ik heb nu net ook dikke olie in de diffs (voor 50k, achter 10k), alleen nog niet mee gereden. Ben benieuwd wat het verschil is.

De diff van de voorwielen mag meer sperren, dus voorin mag de dikkere olie.
Achterin moet de dunne olie, want anders wil hij niet meer de bocht om (probeert rechtdoor te rijden).

Ik heb nu net ook dikke olie in de diffs (voor 50k, achter 10k), alleen nog niet mee gereden. Ben benieuwd wat het verschil is.

oke bedankt voor de info. zal ik dan eens moeten gaan kopen
hoeveel kost dat hier in de winkel ongeveer per busje?

Back