Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb pasgeleden uit nood met penlites gereden. Dat van die contactpuntjes klopt. Ik kon de wagen nog net rennend inhalen voordat deze de sloot indook. Dat is mazzel en stom geluk hebben. Dus gewoon een humppack en niets anders.

Daar geloof ik niet in,30 jaar geleden met de Tamiya ging het ook goed,en toen bestond er ook geen Hump pack
En hij stond stil toen die wegschoot,op hol?
En dat de stuur heen en weer gaat als de afstandbediening uit wordt gezet en hij op de fail safe gaat,is dat te verklaren?

Dat jij er niet in gelooft moet jezelf helemaal weten.
zoek de draadjes er maar op door die over storingen gaan..

Als je een glitch in je systeem hebt kan het eventueel ook zo zijn dat je een draadbreuk hebt..
Als jij je glowdriver op je plug zet heb je dan ook trilliende servo's?

Ik heb ook een hump pack buiten de radio box geplaatst. het is volgens mij een 6v 4300mah nimh pack. deze hangt onder de rolkooi.
Ik ben al snel tot dit besluit gekomen nadat ik een keer een nare ervaring heb gehad met de penlites. Toen zag ik mijn geliefde wagentje in volle vaart op een stapel rioolbuizen klappen.

Dat jij er niet in gelooft moet jezelf helemaal weten.
zoek de draadjes er maar op door die over storingen gaan..

Als je een glitch in je systeem hebt kan het eventueel ook zo zijn dat je een draadbreuk hebt..
Als jij je glowdriver op je plug zet heb je dan ook trilliende servo's?

Oke,ik vind het alleen raar?,klopt,iets tegen de antenne oid,dan hoor ik ze ook..humpie bestel ik ff..danku

Dat glitchen heb ik op mijn eerste savage (25)ook gehad en toen heb ik de bedrading omgelegd en was het weg.

Met de nieuwere savage (XSS) heb ik het niet gehad. Dat is wel vreemd op zich..

pfffff nou moet ik ff in mijn geheugen graven...
is alweer 7jaar geleden..

Humppack had ik tussen de voorste shocktower geplaatst in een hpi rush batterijbox.
de draden hiervan zover mogelijk van de ontvanger gehouden...

In ieder geval de draden niet bij elkaar gebonden met een tywrap maar even een soort spiraaltje van gemaakt door ze strak om een schroevendraaiertje te draaien..
En de schakelaar had ik vervangen voor een betere. Dat was het dacht ik...

Antennedraad was aardig lang en die had ik iets korter gemaakt en hetgene niet meer in het rietje pastte ook een spiraaltje van gemaakt..

en ik had dacht ik (weet ik echt niet zeker) een laagje isolatietape om alle draden gedaan..

Dubbele remschijf gemonteerd,en schok me kapot!..bij het remmen maakte hij een koprol :o
Batterijhouder is idd niet echt stevig,ik hoop dat de Hump gauw binnenkomt,en dan het storinggeouwehoer over is..

Let op dat je niet te hard gaat remmen nu.
Als je zo doorgaat kun je je voordiff wel eens een keertje slopen. (ervaring mee ..)

Welke remmen heb je genomen? de stalen of de rode fibers??

ijzer van Hpi zelf,met de zwaardere stuurservo van Hpi als rem/gas...diff huis heb ik vervangen voor een dikke aluminium vorige week,met dikke 100000 drekolie..hopelijk foolproof.

Dat zal het idd voorlopig wel uithouden.
Als ze toch kapot gaan gewoon de bulletproof diffs nemen.. die gaan absoluut niet kapot..

Houdt wel je rempads goed in de gaten, die willen nog wel eens losschieten is maar een plakstripje....

Nog iemand een XL kopen? of 1-tje met veel opties op een Mamba Monster set om de nitro te plagen?
p1050307.jpg

By mikeslooven at 2011-05-15
p1050306lw.jpg

By mikeslooven at 2011-05-15

Laatst bewerkt:
Blijft toch leuk zo een XL, ik heb eens zitten kijken voor een conversie setje voor mijn X 4.6. en ik heb de TVP's besteld voor 25 euro (nieuw), en de andere onderdelen ben ik nog aan het opsnorren. ik vind het toch wel gaaf zo een groot ding. alhoewel ik me ook weer afvraag of de 4.6 motor wel krachtig genoeg is voor de xl.

Laatst bewerkt:
savage'tjes blijven echte bash dingen.
ik hoop dat mijne weer snel rijd^^
ik ben ook opzoek naar tvp platen voor de ''oude'' eerste versie van de savage SS
ik heb al gekeken op ebay maar daar staat sold out..

EDIT: kheb ze

Laatst bewerkt:
op marktplaats staat er meen ik 1..

Een SS met extra tvp's erbij. Misschien wild e verkoper die wel los wegdoen.

Staat in een PM naar je toe..

Hoi mensen,

Ik ben vrij nieuw in de nitro Rc wereld. Heb in het verleden een tamiya buggy gehad die ik, helaas, na te lang stil te hebben gestaan weg heb gedaan:(. Ik heb nu een savage x ss:D. Het monteren ging prima, duidelijke handleiding enz. dus dat is goed te doen.

De motor is nu ook wel ingereden, heb het rustig aangedaan de eerste paar tankjes, de hoofdsproeier wat armer gezet en ben nog bezig met het afstellen van mijn versnellingsbak, hij schakelt vrij laat.. daar moet nog wat aan gedaan worden dus..:rolleyes:

Wat ik echter gek vind is dat als ik gas geef en naar rechts stuur trekt de auto harder op dan rechtuit (dan schakelt de auto op een gegeven moment zelfs) en hij verminderd vaart als hij naar links stuurt. Ligt dat aan het feit dat in de stocktank de toevoer rechtsonder zit (als je vanachter de tank kijkt)? Zo ja, is dat op te lossen? Ik kan me voorstellen dat de toevoer van nitro dan niet constant is, misschien een tank in het midden van de auto monteren?

In deze discussie heb ik daar niet echt een antwoord op gevonden.. Wel leuke ideeën trouwens over het modden van je auto ;) maar dat komt nog wel.. eerst goed afstellen. Een wheelie maakt hij bijvoorbeeld ook niet als ik optrek, ik neem aan dat dit puur aan de instellingen van de auto ligt.

Gr. Chefke

Over het vage gedrag met optrekken, daar heb ik niet echt een antwoord voor. Misschien loopt er naar links wat aan. Ik kan dat moeilijk vanaf hier beoordelen.
Zorg eerst dat de auto goed afgesteld is voordat je aan de versnellingsbak gaat werken. Meestal werkt die prima met de goede afstelling. Wel eerst goed inrijden.

Daarbij hebben een hoop eigenaren een probleem met de tank. Google maar eens op "savage half tank lean". Sommigen hebben daar last van, anderen niet. Ikzelf heb het opgelost door een Hong Nor/ Ofna 125cc tankje te kopen die precies in de ophanging kan van de tank. Werkt heel goed en is een makkelijke en goedkope oplossing.
Voorbeeld van een tankje op een wagen bij google afbeeldingen :
attachment.php

Laatst bewerkt:
Back