Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
even een vraag over mijn savage:
mijn vader kwam vandaag op het idee om de trekstart van mij gm nitro bull te verlengen, hij heeft nu een extra stukje buis tussen de trekstart-hendel geplaatst. hierdoor wordt de trekstart veer wel een beetje uitgerekt, is dit slecht voor de veer ? ik dacht dat na een tijd de veer wat slapper kon worden hierdoor, kan dit kloppen ? anders haal ik het stukje buis weer weg.
alvast bedankt,
m.v.g,
manuel.

Een klein stukje verlengen zal niet snel kwaad kunnen. Dus wees maar niet bang dat je trekstarter sneller kapot zal gaan. Het gaat maar om een centimeter of 5 denk ik..

Weet iemand toevallig een trekstart die op een mega zx28 past? Want mijn touwtje is geknapt :( of is dit makkelijk weer te repareren?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb wel een site voor je gevonden die de trekstart van de mega zx26 verkoopt,misschien dat deze ook op jou motor past ?
hier heb je de link naar de site : Mega Motoren
op de 2e pagina staat de trekstart voor de mega zx26.
veel succes ;).
m.v.g,
manuel.

ik heb weer een vraag over mijn savage,ik ging net de auto een beetje schoon maken, en kwam erachter dat 1 van mijn shock shafts krom is, nu zijn mijn dempers eigenlijk ook versleten, dus wil ik toch nieuwe kopen, ik had zelf de hpi alu bigbore's gezien, zijn deze 4 dempers goed voor een savage om gewoon te bashen ?.en ik had in mijn oude dempers 20wt olie gedaan, zou deze olie ook goed werken in de bigbore's ?, of worden ze dan te slap ?. als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag !.alvast bedankt,
m.v.g,
manuel.

De bigbores zijn prima om mee te bashen..
Al had ikzelf de HUGE bore LST schokbrekers op mijn savage , ik raadt persoonlijk altijd de gewone kunststof standaard schokbrekers aan die op de savage X zitten.. deze zijn het beste om gewoon mee te bashen IMO.

oke, ik denk dat ik die alu bigbore's toch maar even laat dan, die lst shocks zijn ook heel mooi, net als de baja shocks op een savage, ik heb op savage-central veel goeds gelezen over de plastic bigbore's van de savage flux, en de nieuwe x 4.6. ik denk dat ik voor deze ga.ik wil ook een nieuwe uitlaat gaan halen,ik zat te denken aan de hpi polished pipe, is dit een goede pijp voor mijn gm nitro bull ?
alvast bedankt !.m.v.g,
manuel.

oke, dan weet ik wat ik moet bestellen, ik was vandaag ook nog even wat gaan bashen, het motortje loopt best lekker, alhoewel, soms in het gras of op topsnelheid houd hij soms wel in.straks maar even verder afstellen denk ik...
m.v.g,
manuel.

Weet iemand misschien iets meer over de HPI Savage X Limited Edition die misschien uit gaat komen? Ik ben nu al een paar maanden aan het zoeken, maar ik heb nog niks kunnen vinden, behalve dan het filmpje van HPI. Het lijkt me namelijk een ontzettend vette bak met die aluminium dempers en nieuwe body. Hopelijk stoppen ze er ook een andere motor in.

Met vriendelijke groeten,

Sjoerd.

Waar haal jij die informatie vandaan??

is het niet gewoon iemand die zelf zijn X Limited heeft genoemd?

Geef ff een linkje naar dat HPI Filmpje

Hier het filmpje waar ik het over heb. Hij staat niet op YouTube dus daar kan ik niet naar verwijzen. Ga naar de link, klik onderin op Learning Lab en dan het tweede filmpje met de titel HPI TVs Nurnberg 2011 Exclusive Pt.2.

HPI Racing Europe - HPI TV

Ik hoor net wel dat het een F4.6 wordt, na ja, die is zeker niet slecht.

Laatst bewerkt:
en hij heeft die alu bigbore's standaard al gemonteerd, maar verder zit er denk ik niet veel verschil tussen deze en de standaard x versie.hebben jullie trouwens het probleem dat de motor te heel wordt met de kap erop ?, ik ging vandaag namelijk een stukje met de kap erop bashen, en toen werd de motor veel te heet, waardoor die ook afsloeg !. ik denk dat ik een paar grote openingen in de kap ga maken, misschien dat hij dan wat koeler blijft.
m.v.g,
manuel.

begin eens met je motor wat rijker afstellen..
Dat scheelt ook een hoop.

Welke nitro gebruik je?

er is genoeg ruimte in de standaard kap om een goede airflow te krijgen . dus grote gaten maken is niet direct nodig.

Je mag best wel naar 25% gaan hoor, dat is ook iets koeler af te stellen.

En rijker zetten met kleine slagen he.. Niet ineens een halve slag rijker zetten.

ik denk dat als mijn blijk 20% leeg is dat ik over ga stappen op 25% dan, en afstellen doe ik altijd in kleine stapjes ja. ik hoop dat ik de motor wat koeler kan krijgen zonder in de kap te gaan snijden.
m.v.g,
manuel.

Back