Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hallo allemaal .

Wie kan mij vertellen welk diff olie ik het best in mijn xl kan stoppen.
Heb de wagen nu uit elkaar liggen, en dacht laat ik ook maar eens de diffs een onderhoud beurt geven. Er zat nu nog het standaard vet in.

Alleen nu weet ik dus niet wat ik het beste kan gebruiken.

Voor de achter en voor diff.

thx alvast

Nee, volgens mij wordt er meestal gezegd tot juist boven de satteliet tandwielen. Download anders eens een willekeurige (competitie) buggy handleiding, en kijk bij de stappen voor de diffs. Daar staat het meestal wel aangeduidt

Weet ik veel :confused: , staat op silicon oil for shocks and diff's .
Dus was er van uit gegaan dat het ook voor diffs is .
Kijk ik gebruik normaal gewoon vet dus is dit even een beetje nieuw voor mij .

Bijna al mijn spullen binnen voor de grote 'modbeurt'. Hierbij alvast wat foto's:

De werkplaats (rommel ;)):
full

full

De uitgeboorde en getapte gaatjes voor de grote baja veren (dikte m4, voor stevigheid, het zit echt heel goed vast):
full

Begin van de midtankmod:
full

De verschillende uitlaten:
full

Alle andere rommel van dozen enz..:
full

De schokbrekers van de Baja zijn echt een flink stuk langer en breder. Er zullen dikkere schroeven (M4) worden gebruikt om ze vast te zetten:
full

De Goliath banden zijn ook een stuk groter, ik ga er eveneens wheelhubs (12 mm) opzetten van integy, foto's daarvan volgen:
full

Fiber dual brake's:
full

Reverse unit zit er al in, ben benieuwd hoe dit werkt. Ik heb er verschillende berichten over gelezen, goede en slechte. Ik heb een 3 kanaals zender en de test, zonder te rijden, is die prima doorgekomen. Het schakelen tussen voor en achteruit werkt prima:
full

Verder het verlengde FLM chassis en wielophanging erop gezet, de auto wordt er een stuk langer en wat breder van. Ik zit nog wel te kloten met het vastzetten van de rechterkant van de auto. Als ik het motorblok met de schakelkast vastmaak aan het frame trekt het frame op de een of andere manier de tandwielen van de gears dichter naar elkaar waardoor deze niet meer lekker lopen. Ik ga proberen er wat tussen te zetten. Ben benieuwd hoe dit uitpakt. Vervolgfoto's zullen zeker komen!

Gr. Chefke

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Chefke, ik weet niet waar je foto's opgeslagen zijn maar op deze manier kunnen we ze niet zien..

Dat de tandwielen tegen elkaar worden getrokken is niet erg. gewoon je motorsteun los draaien en weer goed afstellen. Niet gaan kloten met een ringetje tussen het chassis.

Laatst bewerkt:
Zie mijn aangepaste post! Ik heb de foto's ditmaal opgeslagen op dit forum! Werkt wat makkelijker.. Het losmaken van de motorsteun had geen zin, ik heb geen ruimte om deze losser te zetten op de een of andere manier. Misschien moet ik nog maar eens goed klooien als ook de andere kant van het chassis erop zit... Ik hou jullie iig hiervan op de hoogte.

Gr. Chefke

je kunt je motor wel iets naar buiten schuiven.
Als je een heel klein beetje van het chassis afslijpt waar je boutjes in de motor zitten dan heb je ruimte genoeg.
De boutjes lopen een heel klein beetje aan tegen het chassis namelijk.

je kunt je motor wel iets naar buiten schuiven.
Als je een heel klein beetje van het chassis afslijpt waar je boutjes in de motor zitten dan heb je ruimte genoeg.
De boutjes lopen een heel klein beetje aan tegen het chassis namelijk.

Klopt! Die boutjes lopen idd tegen het chassis aan waardoor het gehele blok naar binnen wordt geduwd als ik het chassis aandraai.. Ik ga maar ns met de dremel aan de slag dan...

Hier weer wat foto's van de midtankmod. Heb nu mijn plaatje aluminium klaar en op maat geknipt. Nu alleen nog even vast zetten met pompnagels en wat gaatjes boren:

full

full

full

full

full

full

full

De schokdempers zitten boven nu vast, gedraaid in de shocktower en vastgemaakt met moer waar een springveer onderzit. Ik verwacht dat die niet meer lostrilt. Alleen onder moet ik nog andere boutjes hebben, ook 4 mm wil ik, want die 3 mm bogen al wat door toen ik de ophanging omhoog bewoog:

full

full

We gaan weer aan de slag! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand of ik mijn rotostart makkelijk kan vervangen door een trekstarter?,of dat ik dan nog meer onderdelen moet bestellen achter het kapje.. (Hpi 15226 onderdeel volgens mij)
Dankje ;)

volgens mij zou dat gewoon moeten passen, past gewoon op je standaard backplate/one-way. heb dit ook al eens met mijn picco gedaan.
veel succes !.
ik heb trouwens ook even een vraag, ik heb die dubbele fiber remmen van hpi besteld, krijg ik morgen, maar ik vroeg me af of ik geen problemen ga krijgen dat 1 van de schijven mijn clutchbell gaat raken ?.mijn clutchbell heeft trouwens 16t en mijn spur gear heeft er 47.
gr van manuel.

Back