Sleurhutje
Forum veteraan
Raimond zei:Ai,ik ben op dat gebied nogal on ervaren,,staat er ergens beschreven hoe dat uitshimmen gaat?
Welke maat ringetjes heb je gebruikt,ik heb al gelezen m4 formaat,voor de kleine beveltjes,maar welke voor de wat grotere in het diff bedoel ik dan.
Ik weet niet of het ergens beschreven staat Ook dit is weer typisch iets van: een keer gedaan en je weet het voor altijd. Ik heb op mijn spider gear asjes aan alle buitenzijden van de tandwielen 0,2mm zitten en bij de grote tandwielen (tussen het rubber ringetje en het borgpennetje) niets. Aan de buitenkant tussen het lager 0,2mm en 0,3mm. Bij de 13T een busje van 2mm RVS en aan de cup kant 0,1mm tussen het huis en het lager in. Maar ik heb nu een setje met 10T/43T Hot Bodies Spiral Gears in elkaar gezet (waar hetzelfde diff huis in zit) en daar heb ik weer andere maten gebruikt. Het hangt heel erg van de gearbox, dikte van de lagers, afstelling van de asjes etc. af. Een gevoelskwestie dus.
In ieder geval moeten het diff makkelijk op de as (wiel)kanten in de tegenover gestelde richting kunnen draaien als je de aandrijfaskant vast houdt. Je mag nieuwe tandwielen iets voelen, dit zet zich binnen enkele minuten. Je moet de wielasjes niet door kunnen buigen (of in ieder geval minimaal) en het diff mag niet kun verplaatsen in de gearbox (dat geeft meer ruimte tussen de 13/43T bevel gears en dan gaan ze tanden verliezen).
Iets anders. Ik heb vandaag mijn Rotostart van mijn S-25 omgetoverd tot Rook-O-Start met mijn STS.28 door te hoge compressie. Een geleende Rotostart 2 van een Savage X deed het perfect (bedankt Burp