Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
one way bearing= 1 weg lager of tewel een lager die naar 1 kant vrij loopt en naar 1 kant vast grijpt. Als je aan de trekstarter trekt zal het lager vast grijpen en zo je motor rond draaien. Als de motor aanslaat zal het lager vrij lopen. Ik had een nieuwe savage gekocht, bij de tweede keer aantrekken ging het lager kapot. Dus trekstarter eraf en kijken of het lager nog goed is. een kant op draaien moter draait mee en andere kant op draaien loopt hij vrij, dat voel je direct.
ok? ik zal eens proberen maar het is mijn eerste keer dat ik iets "groots" uit mn savage haal:pdus is mijn vraag moet ik de motor enzo uithalen voordat ik aan de trekstart kan?

Het werkt wel het makkelijkst als je de motor er af haalt. Ik liet altijd de motor plaat zitten en haalde de 4 boutjes los waar de motor mee vast zit. Zo heb je ook weer de juiste afstelling van je tandwielen (mesh noemen ze dat). Als je de boutjes weer monteerd deze weer vast zetten met beleid en thread lock of lock bond van bison gebruiken.

monteren van 23mm hex op savage Xss

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de 23 mm hex adapters op mijn savage moet monteren ?

Standaard zitten er 17 mm op.

Alvast bedankt voor de moeite

NitroSniffer says thanks

Kan je ook mijn andere vraag beantwoorden?(van de motor eruit halen...en kan je zeggen wat ik er allemaal moet uithalen?)

Ik zou eens de gebruiksaanwijzing raadplegen, jezelf in je auto :teacher:verdiepen. Kijk dat je vraagt wat er loos kan zijn oke, maar hoe, wat, waar en waarom lijkt me nou ook weer wat overdreven. Wel makkelijk als je alles voorgekauwt krijgt maar je mag er zelf wel wat moeite voor doen. Het www is groot genoeg lijkt me.:p
Succes ermee

Bij mij was 2 weken terug de veer gebroken van de trekstarter, de veer verkoopt hpi niet los i.i.g., misschien dat er universele veren te koop zijn, daar heb ik me niet in verdiept.
Het laatste puntje was gebroken dus kon ik er nog een nieuw haakje aan buigen, tot op heden werkt hij nog perfect, wel voor de zekerheid maar een nieuwe trekstarter besteld, die ligt hier nu op tafel voor als ie weer breekt.
Ik heb nu weer wat anders te knutselen, de draagarm linksvoor is op twee plaatsen finaal doorgescheurd ten gevolge van roekeloos rijgedrag:(

Even zoeken wat me dat gaat kosten....

Toen ik mijn trekstarter naar de eeuwige jachtvelden trok heb ik gewoon een nieuwe besteld via marktplaats voor 12 euro, ik heb de ouwe nog bewaard dus kan hem eventueel repareren maar volgens mij is hij dan zo weer kapot.

Toen ik mijn trekstarter naar de eeuwige jachtvelden trok heb ik gewoon een nieuwe besteld via marktplaats voor 12 euro, ik heb de ouwe nog bewaard dus kan hem eventueel repareren maar volgens mij is hij dan zo weer kapot.
Ik ben momenteel nog wat aan het mailen naar verschillende shops om te vragen of ze aan een veer kunnen komen, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Als je voor een veer al een euro of 10 betaalt kan je net zo goed een nieuwe trekstarter kopen zit er ook meteen een nieuw draad bij.
Ik heb een stukje van de veer afgeknipt en dan opnieuw geplooit(door op te warmen anders kraakt het). Het is intussen al gelukt om hem te rapareren maar de veer was teveel opgespannen dus kan ik niet ver genoeg het touwtje eruit trekken. Dus ff opnieuw doen...

Zo, trekstart is gerepareert:)zonder een nieuwe veer te kopen:D! Alleen zit er wat meer compressie op de motor, maar de laatste keer dat ik hem startte zat hij "versmoord", misschien ligt het daar aan. En moest er teveel compressie blijven wat kan ik eraan doen? Gloeiplug wat uitdraaien en als de motor draait hem vastzetten?

Dat kan ja. Ook gezien het feit dat het niet echt bevordelijk is voor je trekstart om bv bij veel compressie er dan hard aan gaat trekken. Dus voorverwarmen of/en plug wat los als het echt te veel compressie is. Misschien hoef je dan geeneens meer los te draaien.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik mijn trekstarter er zo ver uit trok dat hij niet meer terug trok. Toen heb ik er een dag niet meer na omgekeken en toen ik de trekstarter de volgende dag loshaalde (ik had hem om de koelkop gewonden) schoot hij er weer in :)

hallo, nog ff een klein vraagje. Ik heb een schroefje uitgedraaid maar de schroefdraad is meegekomen(dus uit het plastic). Moet ik gewoon wat secondelijm op het schroefje of in het gaatje in de plastic?

hallo, nog ff een klein vraagje. Ik heb een schroefje uitgedraaid maar de schroefdraad is meegekomen(dus uit het plastic). Moet ik gewoon wat secondelijm op het schroefje of in het gaatje in de plastic?

Wat voor schroefje uit welk plastic deel komt het, houd het iets op zijn plaats? als het schroefje er zo niet meer in gaat kan je misschien een iets groter schroefje proberen

Wat voor schroefje uit welk plastic deel komt het, houd het iets op zijn plaats? als het schroefje er zo niet meer in gaat kan je misschien een iets groter schroefje proberen
Als je de achterkant van de savage eraf haalt gaat er een groot deel van de onderkant mee. maar er blijft een stukje tussen het chassis zitten
06.jpg

Je ziet het onderste zwarte schroefje in het chassis, wel dat is het maar dan vanachter bij de savage(is bijna hetzelfde). Het is gewwon een staafje plastic die het chassis open houd.

hallo, intussen is het al opgelost met dat schroefje:)maar ik heb nog een vraagje. Als mijn savage naar 2de versnelling schakelt is het net of hij teveel lucht krijgt en dan plots wil hij normaal worden(dat geluid wanneer hij terug wil kan je naabootsen door met je savage snel goenoeg te rijden en wanneer je uitbolt ineens wat gas te geven(1sec of minder gas geven)). Mijn vraag is, hoe komt dat? Soms heb ik dat het gebeurd en soms niet...

Back