Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hallo allemaal
Ik wou ff vragen of ik de Towerpro MG995 servo wel goed zou kunnen gebruiken als een gas rem servo? ik heb hier en daar al wel gelezen dat het een niet geweldige stuur servo is. Van daar mijn vraag of deze wel normaal als gas/rem gebruikt kan worden ?

De servo heeft nog wel eens moeite met zijn center aanhouden dus echt helemaal geweldig is ie niet.

Voor de prijs waar je hem tegenwoordig kunt vinden zou je het kunnen proberen maar ik raad het niet aan.

Beter kun je een leuke Hitec of savox oid nemen..

Oke , wat voor servo kan jij mij dan aanraden .
Mijn buget is rond de 40 a 50 euro.
Want wat ik er nu in heb zitten is even voor nood. ( perfex ks-3ds ) En remt mijn savage haast niet mee. En alleen dat vind ik niet echt save voor mij en Soms irriterende omstanders ;).

Koop savox servo's. Heb er 2 op ebay gekocht. 1x16kg om te sturen om m'n savage X en 1x 10kg om te sturen op m'n buggy. Op ebay incl. verzendkosten ongeveer 70 euro. Zijn goeie servo's ga je geen spijt van krijgen.

Even een opmerking: je Savage remt niet meer? Voorheen dus wel met de huidige servo? Dan zou ik het ergens anders zoeken, de remschijven/remzadels? Draai de rem wat strakker mischien helpt het.

ja, idd ik zou het ook ergens anders zoeken. Mijn savage remt nu ook niet meer en voorheen als de beste Dat ligt echt niet aan de servo hoor.

Ik zou trouwens niet zo'n zware servo nemen, dat is voor het gassen en remmen alleen maar overkill. Je belast je accupack meer, omdat hij meer stroom moet leveren. Je accupack kan net effe iets minder power leveren om te sturen en je accupack gaat sneller leeg. Misschien valt het mee en merk je er bar weinig van, maar logischerwijs zet je toch ook geen porschemotor in een dafje?

Ik zelf heb ook de towerpro995 erop zitten, in combinatie met het remsysteem van HPI is het niet echt geweldig, heb toen het vernieuwde remsysteem ( marktplaats ) erop gezet en moet zeggen stukken beter ik had hem op een gegeven moment zo afgesteld zodra ik volgas gaf ging hij gelijk op z'n dak liggen.

Koop dat gas rem systeem, en je bent van een hoop afgestel af, rem kan je ook vele malen beter afstellen.

960202014_5_Gz_f.jpeg

Ik heb dat gas rem systeem al op de auto zitten .
En het probleem ligt wel bij de servo. Ik had er eerst 1 op zitten van hitec. Weet alleen niet meer welk type. maar die had de moed opgegeven.dus heb ik deze er voor nood op gezet. alleen deze remt niet hard genoeg

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag, wat is een redelijke goede koppeling voor een savage met een picco p26 motor?
Ik heb nu de standaard 2 schoens koppeling, maar die pakt niet zo heel snel en ik heb net gehoord dat er ook 3 of 4 schoens koppelingen zijn. Er zijn zelfs race koppelingen...
Ik weet even niet meer wat ik zal kiezen hoor...

tnx, ik denk dat ik voor de jvd ga.

Ik heb nu nl. 2 schoentjes en ga dus toch een compleet nieuw setje kopen. En die jvd vind ik best redelijk geprijsd.

ik heb nou de jvd gemonteert op de motor, maar het geheel is iets langer geworden en met de plastic spurgear past het niet meer.

Een oplossing is een racing clutch bell van Hongnor te halen (bij pkracing bijvoorbeeld) met een stalen spurgear,
maar bij rc-junkies.com, staat ook een oplossing voor een enginemount van GPM, a E10,50. Die schijnt naar voren en naar achteren te kunnen schuiven.

Nu heb ik alleen de sav1080 gevonden, maar ik zie niet in dat hij naar voren en achteren kan schuiven.
Daarom dacht ik, ik schiet hem hier maar eens in. Misschien heeft iemand er ervaring mee?

De steun is wel goed.
het is niet de steun die naar voor en achter kan schuiven maar de motor die erop staat.. Kijk maar naar de sleuven bovenin de steun.
De zwarte imbusbouten met de moeren zorgen hiervoor..

Ja okee, vormfoutje. Je verplaatst de motor.
Maar is dat niet om de motor naar links en rechts te bewegen, afhankelijk van hoe groot je spur is?

Nee daar zijn de sleuven in je motorplaat voor.

De gaten in je motorsteun zijn om je steun op je motorplaat te zetten en de sleuven in je motorsteun zijn om je motor naar voren en achteren te kunnen schuiven.

aha, nou snap ik het ik dacht eerst dat de motorplaat vervangen werd, maar dat is niet zo.
Je hebt ook nog zoiets als een motorsteun en die wordt vervangen. 'k ga hem gauw bestellen.

Leuk filmpje Toet.. Heb je nog iets van temperatuurproblemen geconstateerd of andere nadelen van je verlengde uitlaat?? Het ziet er wel goed uit zo.. wat heb je geb ruikt voor de verlenging?

Leuk filmpje Toet.. Heb je nog iets van temperatuurproblemen geconstateerd of andere nadelen van je verlengde uitlaat?? Het ziet er wel goed uit zo.. wat heb je geb ruikt voor de verlenging?

Nee ik kan geen gekke dingen ontdekken ( na tankje rijden wat vocht op de cylinderkop en dit verdampt normaal) ,ondek zowiezo het voordeel dat me zijkant van de savvy schoon blijft en niet me olie besmeurd wordt en hij is iets stiller, ik heb gewoon een aluminium pijpje gehaald bij de doe het zelver, heb dat siliconen verlengstukje meegenomen om de juiste maat.

Weer eens even lekker crossen met dat ding, blijft leuk..........

Back