Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
buism01 zei:Raimond,
je denkt dat die van mij niet soepel loopt, maar ik rem als mijn motor afslaat. Dat betekent dat mijn rem aanloopt als je m daarna probeert voort te duwen. Het is wel waar dat hier en daar zand zit, maar heel beroerd draait die van mij niet. Ja, de jouwe draait inderdaad alsof die nieuw is. Maaaaaaar...het punt is; doet die van jou dat ook..als ie belast is?
Ik heb eigenlijk nooit veel problemen gehad met spurs....en nu...hopelijk...met mijn stalen spur houdt het voorlopig helemaal op.
Over die foto's...ik probeer een beetje uit wat werkt en wat niet werkt. Maar er zijn wel een paar aardige bij. Ik zal ze straks op het net gooien. Dan kun je ze kopieeren. Eerst een selectie maken..tussen wat goed en wat niet goed is.
Conclusie van vandaag: Rijden met een deflector (STS.30 en tuned pipe) drukt de performance van de motor helemaal weg. Blijkbaar is de tuned pipe al redelijk "klein" voor de STS. Zonder tuned pipe loopt ie wat beter, maar zou de onderin wel wat meer mogen komen. Hij reageert een beetje "wattig".
Al met al ging dat niet slecht, alleen de auto controleren, wanneer je auto niet direct op het gas reageert is niet eenvoudig. Ik ga er nog een shim uithalen denk ik...of meer nitro % rijden.
Bij mijn broer hebben we 1,5 tankje 35% geprobeerd. Dat is niet voor elke motor aan te raden, maar het blok trekt helemaal open. Plotseling wheelied ie als de beste..en loopt ie een stuk koeler. Dit betekent dat ik een knoop moet doorhakken..of meer % of een shim minder.
Gr.M
buism01 zei:Bart,
hou me eens op de hoogte van die collari svp? Ziet er goed uit...misschien heb ik zitten slapen, maar vertel ook eens welke uitlaat, welke tandwiel verhouding, 2 bak of 3 bak, brandstof etc.
@Raimond, ja die F41 lopen erg fel (mijn ouwe had dat ook..relatief lage top maar ze rammen goed door!), daarom maken ze vrij eenvoudig een wheelie. Dat zijn toch goede motoren van HPI, dat merk ik nu ik meerdere motoren gezien heb. Dat felle heeft de K46 van Jack trouwens ook. Ik hoop...dat wanneer ik mijn nieuwe carb krijg ik dat probleem ook getackeld heb met die STS.
Zoals ik al zei; het lijkt alsof ik nog niet genoeg compressie opbouw in mijn blok. Dat kan betekenen dat er een shimmetje uit moet OF dat ik met andere brandstof moet gaan rijden. Het feit dat ik met 35% nitro beter wegtrek is natuurlijk ook logisch (is toch zo een 75% meer nitro dan met mijn 20% tornado).....Een ander aspect van 35% is dat het beter/ eerder verbrandt. De timing van het blok wordt een tikkie anders. Ik zou met een warmere plug misschien ook nog wat kunnen doen.
Al met al weer nieuwe ideeen!
@Raimond, even over mijn spur c.q. weerstand in mijn auto. Mijn auto maakt inderdaad een metallic soundje, maar dat komt vooral door de remschijven EN de geharde onderdelen. Daarbij heb ik vandaag regelmatig gevoeld aan de spur en bell...deze werden niet warm. Dit zegt mij zoveel dat er niet overdreven veel weerstand is.
@iedereen met goede ideeen: Het is bij mijn auto zo...dat wanneer ik een bocht naar links maak...de motor minder brandstof krijgt dan wanneer hij naar rechts gaat. Ook is het zo, dat de carb echt inhoudt...heeft iemand suggesties om dit te tackelen?
@Bart, merk je iets, qua weggedrag van die verplaatsing van je tank? Ik zie wel in dat het mijn genoemde probleem zou kunnen tackelen. Ik zoek even op je site hoe je het precies gedaan hebt.
Rai: ik kan de originelen wel even op members.home.nl/m.buis zetten....wil je ze?