Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Zo,vandaag maar weer eens gereden met de Savy,samen met een paar anderen:),alleen ik had te dikke olie in de dempers,dat was geen succes,de auto stuiterde over de bulten,lol.Ik heb nu olie van iemand kunnen krijgen,siliconen demper olie,wat gewoon bij de Automat te krijgen is,dat wel goed werkt,en een stuk dunner is:)

fiberform zei:
Kleine update: Ik heb de auto weer aan de praat.
Alleen als je ineens gas geeft slaat hij uit.
Waarschijnlijk een kwestie van afstellen.

Oorzaak van het niet willen starten is toch een valse lucht probleem geweest bij de tank.
Alleen heb ik nadien de lsn te arm gezet waardoor hij geen genoeg nitro kreeg om te starten.
Na deze rijker te hebben gezet starte hij meteen !!!

Ga morgen proberen om de afstelling weer goed te krijgen.

Ik hoop dat andere ook iets geleerd hebben van mijn probleem.
Met name dat spietje bij de deksel !!!!!

Bedankt voor het meedenken om het probleem te lokaliseren.

Gr. Dennis

Vandaag eindelijk met de auto kunnen testen !
Na een kwartiertje afstellen de juiste afstelling gevonden.
Auto gaat weer als de brandweer.
Alleen op het eind was er alleen nog maar voorwielaandrijving: Het borgschroefje (86094)
van de aandrijving naar achter was eruit gelopen........
Deze vandaag maar meteen besteld.

Gr. Dennis

ik zou een nieuwe moter willen aanschaffen voor mijn savage 25.
de moter die ik nu heb :
- hpi nitro star s -25
heb deze moter opengedaan en : hij heeft geen compressie meer , de lagers hebben hun beste tijd ook gehad , de carburateur zit los en kan ik ook niet meer aanspannen ( behalve als ik een ringetje tussen steek ) en heel de cilinderbus zit vol met krassen.
ik heb de volgende moter in gedachten :
os max 30 vg 5cc.
is dit een goede moter of is hij toch iets te zwaar voor een 25.
of komen er nog andere merken in aanspraak?
ik wil een degelijke moter kopen en hij moet zeker power genoeg hebben om wheelies te trekken.
ik heb de aluminium tuned pipe van hpi , normaal mag dit toch geen probleem zijn om te passen op die moter?
welke luchtfilter in combinatie met deze moter raden jullie aan
ik heb al uitgebreid de zoekfunctie gebruikt maar ik vind toch nog niet het antwoord dat ik zoek

Zorg dat je een dual stage luchtfilter gebruikt, tegenwoordig standaard. Binnenste deel behandelen met luchtfilterolie, buitenste filter droog laten.

Als je een dergelijk snelle motor op je Savage wilt zetten dan moet je ook uitkijken naar een geharde aandrijflijn. Kan je uiteraard ook pas vervangen als deze stuk/versleten is. Uitlaat kan gewoon op de motor.

Je kan ook voor de 4,6 van HPI kijken, prima motor voor een schappelijke prijs, zeker via ebay (125,- incl roto backplate of trekstarter en versturen)

je kan ook eens kijken naar een axial .28 ( ze zeggen dat dit +/- dezelfde motor is als de k4,6 ). Ik heb deze motor al een tijdje en hij loopt nog steeds super. heb al ongeveer 10 liter 25% verstookt. deze is een stuk geodkoper dan een 5cc en deze motor heeft meer dan genoeg power om een wheelie te trekken.

kost 105 euro ( 145 dollar) bij smfstore.com. ik heb hem daar ook besteld, uitstekende service daar kunnen denk ik meerder forumgenoten over meepraten.

succes met je keuze

diezelfde axial is er ook in een .30 of .32 welke weet ik niet meer.

he,

Wie zou voor een savage 2 versnellingsbak even willen kijken, hoeveel slagen je het schroefje moet draaien totdat hij schakeld?
doe dit wel van rechtsom dicht draaien en dan kijken hoeveel slagen hij vanaf dat punt staat,ok

bedankt

Dat hangt er helemaal vanaf hoe erg de schoentjes zijn versleten, hoe hoog de veerdruk (nog) is etc... Wat bij de ene versnellingsbak goed is, is voor de andere een verkeerde instelling....

Is dus echt niet aan te geven. Bij verschillende motoren heb je verschillende schakelmomenten. Begin eens met twee slagen los van het einde. Als hij te snel schakelt dan vaster zetten, als hij niet schakelt, dan losser. Doe het losser zetten met halve slagen tegelijk, zodra hij begint te schakelen kan je het fine tunen. Zorg wel dat hij niet te snel schakelt naders verlies je veel kracht en snelheid.

Die van mij schakelt heel snel naar z'n 2, betekend het dan die ik de stelschroef iets vaster moet draaien. Doe je dit ongeveer met 1/8 slag per keer of is dat te veel?

philliams zei:
Die van mij schakelt heel snel naar z'n 2, betekend het dan die ik de stelschroef iets vaster moet draaien. Doe je dit ongeveer met 1/8 slag per keer of is dat te veel?

Links om gaat hij eerder schakelen en rechtsom later schakelen.

philliams zei:
Elke keer een kwart slag is goed. Zorg dat je motor lekker op temperatuur is voordat je gaat contrleren of de afstelling goed is. En denk eraan dat op asfalt/stenen het schakelmoment totaal anders is dan bij ons in het zand. Als ik met die van mij op asfalt rij schakelt hij al bij de helft van wat maximaal is voor de motor. In het zand zit hij dan een anderhalve seconde op de top en schakelt dan pas (dus moet eigenlijk nog iets vroeger maar de motor is nog niet helemaal ingelopen).

En inderdaad is linksom (tegen de wijzers van de klok, maar dat wist je al :wink:) eerder schakelen en rechtsom dus later. Let erop dat je de schroef niet te ver eruit draait, vervelend als het stelbouthe en het veertje in je versnellingsbak vallen, is een hoop werk. :evil: Let er ook op dat je de onderste stelbout, die schuin geplaatst is, neemt. De bovenste is namelijk de bevestiging van het tandwiel, als je die losdraait kan de boel gaan slippen en veel schade aanrichten.

@ Sleurhutje: je moet me maar ff een keer helpen dan op Hoogtij als je [s:2d906a9b02]wilt[/s:2d906a9b02] durft ;)

Nog een vraag. Mijn wielen komen met terugsturen niet helemaal weer terug in de neutrale stand. Dit is als de wielen van de grond af zijn. Ik heb een 15 kg servo. Heb ik iets te strak aangedraaid ofzo, of is dit normaal?

koppel je servo een los(het mechanische deel) dan kan je apart bekijken of je servo raar doet of dat je stuurinrichting zwaar loopt.

Mvg
Tjeerd

neoblader zei:
koppel je servo een los(het mechanische deel) dan kan je apart bekijken of je servo raar doet of dat je stuurinrichting zwaar loopt.

Mvg
Tjeerd

Ik heb het net bekeken, ligt aan de skidplates :rolling: Nee ligt aan de servobeschermer, die houd de boel een beetje tegen. Het zal wel nieuwigheid zijn :( Verder heb ik er geen last van met rijden. :thumbsup: Ik denk dat ie onder het rijden vanzelf naar zijn neutraal trilt.

Weet iemand welke (spaak)velgen geschikt zijn voor de Proline Paddle #1084 banden? Bij voorkeur voor 14 of 17 mm hex meenemers. Specs: 3,4" binnendia (86mm) en breedte 3,3" (83mm). De binnendiameter is niet zo'n probleem, maar de breedte wel, die is standaard 56mm.

1084.jpg

Nee,

het zijn NIET de series 40 velgen!!! Deze zijn te groot voor deze banden! Je kunt ze monteren op velgen die het type MAXX aankunnen. Dat zijn bijvoorbeeld de maximizers met ringen. Maar er zijn verschillende merken die het type MAXX voeren. De MAXX maat is nagenoeg gelijk aan de monstertruck maat. Je zou de binnenmaat van de banden eens moeten vergelijken met de buitenmaat van verschillende velgen.

Kijk bij de velgen van pro-line of er een "maxx" variant is. Of check fora welke velgen mensen gebruiken bij die paddles.

Dit zou ook moeten passen:
Web Page Name (maar email die gasten eerst ff, er staan namelijk geen maten bij)

Stomme is dat deze banden op de "standaard" velgen van de Traxxas T-Maxx 3.3/WideMaxx passen. Die hebben alleen kleinere wielmeenemers en dus niet op een Savage passen. Stomme blijft dat sommige sites/webshops doodleuk zeggen dat de band geschikt is voor T/E-Maxx en Savage maar dat de specificaties zoals Proline Racing ze opgeeft niet bepaald stroken met de maten van de velgen van HPI. Ook staat er op de website van Proline niet dat de band op een Savage past. En Proline heeft alleen één soort spaakvelgen die ik nou net niet mooi vindt, verder alleen dish wheels.

Moet toch komend weekend een setje achterbanden hebben om te rijden, dus ga ze maar morgen bestellen. We zien wel of het past.

@buism01: Die toko heeft inderdaad wel mooie mat chromen velgen. Maar gaan ze vast niet voor het weekend redden. :wink:

Back