Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Da s twee keer :)

Ik dacht al dat Burp deze in gedachten had, heeft hij mij ook al eens doorgestuurd, heb alleen nog niet de mogelijkheid gehad om iets bij hem te kopen, maar 100% goede feedback op zijn profiel wil wel wat zeggen denk ik :)

Maarre, waar zie jij die allu diffs staan?

edit: laat maar, heb eens beter uit mijn doppen gekeken, en nu zie ik het wel, maar past dit dan meteen op een oud-chassis-savage?

nog een vraagje: Die 4,6cc Ofna motor, zit daar veel verschil in, in vgl met de hpi K4,6? Want die is wel even rond de 20 euro goedkoper...

Yes ik heb mijn Hpi Savage X binnen gekregen vandaag . met alles gelijk erbij en rtr , maar ik zat net de roll bar erop aan het maken , maar toen kwam hij niet goed op mijn auto als ik de body erop deed ? of moet de achterkant van het body gewoon omhoog staan?
het gaat om deze roll bar:

85239_01.jpg

of moet ik een stuk uit het body knippen?

rc gaastra-leo zei:
Yes ik heb mijn Hpi Savage X binnen gekregen vandaag . met alles gelijk erbij en rtr , maar ik zat net de roll bar erop aan het maken , maar toen kwam hij niet goed op mijn auto als ik de body erop deed ? of moet de achterkant van het body gewoon omhoog staan?
het gaat om deze roll bar:

knip

of moet ik een stuk uit het body knippen?

Dat dus, als je goed naar de kap kijkt zie je achter het gat waar je koelkop doorkomt en in het "achterraam" een paar lijntjes, daarlangs uitsnijden en het past.

Ik heb die rolbar een even op m`n oude X gehad en er gauw weer afgehaald, het is plastic en buigt dus mee, ik had niet het gevoel dat dat ding iets bijdroeg aan het krasvrij houden van m`n koelkop.

Het is een meegeleverde optie en hoeft er dus niet persé op.

Edit: Oh ja, puur persoonlijk, ik vind dat ding ook nog eens spuuglelijk :roll: .

Je moet echt een stukje uit de body knippen.
Als je het achterraam bekijkt zul je een extra randje vinden.
Dit stukje moet eruit.

Succes

Edit: was alweer telaat met mijn reactie zie ik. :roll:

rcmike zei:
ravage_shortened_shocks.jpg

OK maar dan gaat binne de kortste tijd dat oogje kapot wat aan de onder kant van dat stangeteje zit waar je het brandstof slangetje omheen hebt gedaan :wink:

mvg: mike
Welk oogje? Het slangetje zit IN de schokbreker. Het enige dat het slangetje doet, is ervoor zorgen dat de veer niet meer helemaal uit kan rekken. En ik heb me helemaal suf gestuiterd met deze configuratie en er is helemaal niets aan het handje. Heb je een plaatje van het "oogje" wat jij bedoelt?

Je moet geen zwarte veren monteren, dan veert je Savage verdomde weinig meer. Gewoon de slappe groene of misschien de medium rode/blauwe. Maar zeker niet de stugge zwarte.

@Burp: Bedankt voor de link :) tzijn inderdaad zeer schappelijke prijzen...

Nu heb ik een probleempje met mijn rem op mijn Savage 25. Ik weet niet of dat al was of sinds ik hem uit elkaar heb geschroefd. Als ik rem en daarna rem terug loslaat slaat het rem stangetje niet terug naar neutraal positie met als gevolg dat de rem nog altijd opstaat(deze slaat pas volledig terug af als ik vol gas geef, dus niet als ik half gas geef). Zit er een veer in de dif die dit stangetje terug naar neutrale positie trekt of hoort dit zo ?

Rienk Jan zei:
Burp zei:
. Je hoeft bij hem niet een schroefje te bestellen. Hij neemt complete auto's en verkoopt deze in onderdelen.

KLIK

Uhh, hier viel ik even over. Als hij auto's in onderdelen verkoopt, kun je toch wel een schroefje bestellen?

Oke, ik zal het verduidelijken. Kijk een HIER en je begrijpt waarom je bij hem niet een schroefje besteld. Voor een paar euro heb je een heleboel :rolling:

Zjeraar zei:
Da s twee keer :)

Ik dacht al dat Burp deze in gedachten had, heeft hij mij ook al eens doorgestuurd, heb alleen nog niet de mogelijkheid gehad om iets bij hem te kopen, maar 100% goede feedback op zijn profiel wil wel wat zeggen denk ik :)

Maarre, waar zie jij die allu diffs staan?

edit: laat maar, heb eens beter uit mijn doppen gekeken, en nu zie ik het wel, maar past dit dan meteen op een oud-chassis-savage?

nog een vraagje: Die 4,6cc Ofna motor, zit daar veel verschil in, in vgl met de hpi K4,6? Want die is wel even rond de 20 euro goedkoper...

Past het in een keer? Ja maar je hebt dan ook de shocktower nodig, zit in die kit en de paarse braces in de link die ik hierboven heb gezet met de schroefjes. (dus ook dat schroefsetje heb je dan nodig. Je hebt dan direct je Savage omgebouwd naar een diff snelwisselsysteem.

Voor de motor kan ik geen antwoord geven, ik weet wel hoe de 4,6 is. Geweldig vind ik.

Benjiman21 zei:
@Burp: Bedankt voor de link :) tzijn inderdaad zeer schappelijke prijzen...

Nu heb ik een probleempje met mijn rem op mijn Savage 25. Ik weet niet of dat al was of sinds ik hem uit elkaar heb geschroefd. Als ik rem en daarna rem terug loslaat slaat het rem stangetje niet terug naar neutraal positie met als gevolg dat de rem nog altijd opstaat(deze slaat pas volledig terug af als ik vol gas geef, dus niet als ik half gas geef). Zit er een veer in de dif die dit stangetje terug naar neutrale positie trekt of hoort dit zo ?

Ik heb dat met een elastiekje gefixed. Kan ook met een veertje die de hendel weer terug trekt. Veel mensen hebben hier last van. Zo opgelost dus.

Bij mij was dat opgelost nadat ik m eens schoonmaakte, er was wss wat zand tussen dat alu staafje en de behuizing gekomen.

Maar ik heb vooral last van het omgekeerde, het remstangetje gaat bij gasgeven een stukje mee naar voor (doet het altijd, maar opeens werd het meer) waardoor de rem sleepte bij volgas, dat wou ik niet, dus heb ik opgelost met een klein stukje messingdraad in een beugeltje te plooien en achter het schroefje bij de versnellingsbak te steken.

beugelmj4.jpg

Heb mijn Savage gisteren opgehaald, samen met wat servo´s en ander klein spul.

Helaas draaide de one way in de versnellingsbak rond in de clutchgear holder :(, en dat hoort dus niet, deze hoor muurvast daarin te zitten....

Dus eerst de servo´s maar eens inbouwen, en garantie claimen voor dit onderdeel....

Dus nog even niet rijden voor mij....

Zjeraar zei:
Ik zie juist een filmje op hpi

Kan dit nu serieus??? Bijna 100 voor een Monster is toch wel heel veel? Ookal is het zo'n 4,6cc

Ik heb het gistere ook gezien, lijkt mij raar want bij de pagina van de X 4.6 staat +73km/h.
Maar ja dan nog is het waar, wie gaat zo hard met zijn monster kunne rijden en vooral waar. Onroad kun je dat rijden mits de banden 100% juist eropstaan en je miniem gaat sturen maar offroad haal je die snelheid nooit ,lijkt mij.

Ow ja, even vergeten, het was een rtr X 4.6 rechtreeks uit de doos dus met 2speed gear erop. Wat als je er een 3speed gear op zet(10% meer snelheid) loopt hij dan ruim 105km/h 8O
Gr.

100 voor een monstertruck is idd heel erg veel 8O . Klopt die meting uberhaupt wel, dus dat ding moet sneller gaan dan een onroad auto van HPI.... 8O

rc-ownd zei:
100 voor een monstertruck is idd heel erg veel 8O . Klopt die meting uberhaupt wel, dus dat ding moet sneller gaan dan een onroad auto van HPI.... 8O
Dat is gemeten met een speedgun, zie je in het filmpje waar hij 96km/h op doet.
Bij het "how fast" indexje van HPI staat de X 4.6 nu wel bovenaan boven de onroad modellen dus.
Ik vraag mij wel af of dit een goede en verantwoorde aankoop is voor iemand zonder echte ervaring, stel je een voor dat je tegen hoge snelheid ergens op knalt, een auto of een mens!

Gr.

Psygho (Emil) zei:
Heb mijn Savage gisteren opgehaald, samen met wat servo´s en ander klein spul.

Helaas draaide de one way in de versnellingsbak rond in de clutchgear holder :(, en dat hoort dus niet, deze hoor muurvast daarin te zitten....

Dus eerst de servo´s maar eens inbouwen, en garantie claimen voor dit onderdeel....

Dus nog even niet rijden voor mij....

Dat had allemaal niet gehoeven... ;-)

Back