Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik ken het probleem, dit bronzen busje slijt behoorlijk hard weg! Dan onstaat er meer axiale speling (clutch bell) en dan resulteert weer in nog meer slijtage. Regelmatig vervangen dus!

HPI heeft bij de Savage X SS 4.6 dit busje vervangen door een stalen ring

Bij je cluchtbell is het bronzen ringetje (hpi86121) vervangen voor het bovengenoemde, sterkere, ringetje. Bestelnummer van de nieuwe ring is hpi86171.

Je kan er ook nog een shimmetje voor en achter doen, heb je ook geen probleem, en heb je meteen de ergste speling weggewerkt (in mijn geval dan)...

Dit liet iemand ergesn anders ook al zien :| Kweet alleen neit meer waar.
Pyscho zei: Het kan wel, op vlakke ondergrond goede uitlijning van de banden e.d zelf haal je het niet vaak/echt.

rc gaastra-leo zei:
o ok bedankt :) maar dat is een savage X met f4.6 ik heb een savage X f4.1 , hoe hard zal ik daar mee kunnen op asfalt ?
rond de 70 ongeveer mischien 80 8)
45-50km/u ga je halen met 17T/47T. Of je moet hem ontzettend vertanden met 20T clutch bell en 47T spur gear. Alleen heb je dan een enorm lang stuk nodig om op snelheid te komen.

Psygho (Emil) zei:
Neem maar aan dat dit wel klopt.
Maar dit zal zeer kortstondig zijn, en je never nooit halen offraod.
In de kofferbak op de A2 gaat 96km/u ook lukken. :wink:

Wat Psygho zegt: Offroad met weinig grip zul je niet boven de 60km/u uitkomen (al is het op asfalt met zand/stof). Tot op heden heeft niemand het nog gepresteerd om op de radar gun boven de 57km/u uit te komen. Zelfs niet helling af en wind mee (foto is van zo'n moment). Onroad zal een ander verhaal worden. Als je de Savage enorm verlaagt, straatbanden erop zet, vering en wieluitlijning optimaal instelt en je goed kunt sturen, moet zo'n snelheid haalbaar zijn. Helaas is een Savage een offroad die hoog op de poten staat met slappe bandjes verkeerder vering etc.

Sleurhutje zei:
Wat Psygho zegt: Offroad met weinig grip zul je niet boven de 60km/u uitkomen (al is het op asfalt met zand/stof). Tot op heden heeft niemand het nog gepresteerd om op de radar gun boven de 57km/u uit te komen. Zelfs niet helling af en wind mee (foto is van zo'n moment). Onroad zal een ander verhaal worden. Als je de Savage enorm verlaagt, straatbanden erop zet, vering en wieluitlijning optimaal instelt en je goed kunt sturen, moet zo'n snelheid haalbaar zijn. Helaas is een Savage een offroad die hoog op de poten staat met slappe bandjes verkeerder vering etc.

He Sleur, ik ben van die heuvel af geklokt op 61 km/u hoor. Was wel het record van die dag. Phil heeft hem geklokt. Ik heb wel meerdere pogingen gedaan en moest hem redelijk scherp afstellen tot ik het haalde :D Daarna weer een beetje rijker gezet :mrgreen:

Ik heb een vraag 1 van mijn tandwielen van mij roto start is kapot , zie foto :

8711401zh6.jpg

Wat omtrekt is , kan ik dat ook los kopen , of alleen die hele set tandwielen :?:

alvast bedankt :)

De set is onderdeel nummer 87114, dat wist je denk ik wel.
Maar achter dat onderdeeltje op de site van HPI, bij een bouwverslag van de Savage X rtr pagina 34,
is hoofdstuk 3-17 , daar staat achter die cijfers nog een -->> d
Dus onderdeelnummer is : "87114d"

Maar of je dit los kunt bestellen ik weet het niet.

Back