Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Jajajajajaja :mrgreen: Ik kan het hebben hoor. Ik hoor alleen maar angst bij de Baja rijders als de Marder eenmaal klaar is.... Ik denk dat ik die Baja's ver achter me laat en zo niet? Verkopen die Marder en een Baja kopen. Zo makkelijk gaat het in de wereld. :rolling:

If you can't beat them, join them :mrgreen:

cenmonster zei:
Bovendien als laatst dan nog een monstertruck is bij een km of 60 echt niet meer te besturen, wordt gewoon eng. Hij is daar ook niet voor gemaakt.
Tenzij je hem enorm verlaagd en verbreed. De draagarmen staan bij de banden hoger dan bij het chassis en door de offset in de velgen is elke kant 1 inch breder. Mijn Savage valt dan ook niet zo snel om in de bochten.

ravage_my_first_savage.jpg

Hoe heet zou je cluchtbell ongeveer moeten zijn als je aan het rijden bent?

rc gaastra-leo zei:
Ik heb gisteren het eerste tankje ingereden en dat ging goed vandaag de andere .
Maar toen ik mijn auto binnen kreeg had ik ook veel andere parts erbij gekregen en ik vroeg me af wat dit is:
86112_01.jpg

Mijn Savage rijd weer na 2 weken klote met backplatjes..

In de tussentijd heb ik dit onderdeel ook maar eens geinstaleerd. Ik heb idd meer kracht onderin dit is vooral te merken aan het feit dat hij bijna meteen naar zijn 2 schakeld als ik gas geef. Of zie ik dit verkeerd? Nu is mijn vraag dus ook moet ik mijn versnelling aanpassen of is dit normaal?

Sleurhutje zei:
cenmonster zei:
Bovendien als laatst dan nog een monstertruck is bij een km of 60 echt niet meer te besturen, wordt gewoon eng. Hij is daar ook niet voor gemaakt.
Tenzij je hem enorm verlaagd en verbreed. De draagarmen staan bij de banden hoger dan bij het chassis en door de offset in de velgen is elke kant 1 inch breder. Mijn Savage valt dan ook niet zo snel om in de bochten.

ravage_my_first_savage.jpg

Inderdaad sleur hij rijdt een stuk beter, maar het is i.p.v een monstertruck nu meer een truggy geworden en die zijn wel goed (lees veel beter) te besturen op hoge snelheden.

bvand zei:
rc gaastra-leo zei:
Ik heb gisteren het eerste tankje ingereden en dat ging goed vandaag de andere .
Maar toen ik mijn auto binnen kreeg had ik ook veel andere parts erbij gekregen en ik vroeg me af wat dit is:
86112_01.jpg

Mijn Savage rijd weer na 2 weken kl%$# (censuur) met backplatjes..

In de tussentijd heb ik dit onderdeel ook maar eens geinstaleerd. Ik heb idd meer kracht onderin dit is vooral te merken aan het feit dat hij bijna meteen naar zijn 2 schakeld als ik gas geef. Of zie ik dit verkeerd? Nu is mijn vraag dus ook moet ik mijn versnelling aanpassen of is dit normaal?

Hij zal idd wat snelller op toeren kunnen komen door de extra kracht, maar of je dat nu zo duidelijk zou moeten merken, weet ik dan weer net niet..

Zolang hij maar vlotjes doorschakelt, en je niet het idee hebt dat het niet klopt is het goed.
Je hebt gauw genoeg door waneer hij te vroeg schakelt, en zo ja, dan stel je hem even opnieuw af.

cenmonster zei:
Inderdaad sleur hij rijdt een stuk beter, maar het is i.p.v een monstertruck nu meer een truggy geworden en die zijn wel goed (lees veel beter) te besturen op hoge snelheden.
Yep, zo is dat. Na twee keer de nieuwwaarde te hebben geïnvetseerd heb ik dan toch een HPI Savage 25 ATV Truggy (alleen de radiobox, bulkhead, skid plates en shocktowers zijn nog origineel Savage 25 8O).

rc gek hugo zei:
Hoe heet zou je cluchtbell ongeveer moeten zijn als je aan het rijden bent?
Als je normaal rijdt op vlak terrein, zou de clutch bell niet heet moeten worden (zo'n 50*C) omdat er geen wrijving is en de warmte via het motorblokje komt (dissipatie). Maar als je koppeling veel slipt, kan de temperatuur enorm oplopen. Daarom is het van belang je koppeling op het soort terrein in te stellen. Als je koppeling langzaam opkomt, dan zul je veel slip hebben in het begin. Heb je strakkere veren erop en meer massa op je schoentje, dan grijpt de koppeling wat later aan maar hapt zich wel gelijk goed vast op de clutch bell.

Oververhitting van je clutch bell kan resulteren in het smelten van je spur gear (als die van plastic is), snel verslijten van je koppelingsschoentjes (ook als die van aluminium zijn) en in het ergste geval door warmteoverdracht schade aan de versnellingsbak (via de clutch bell naar de spur gear, vervolgens de eerste as en dan vooral het eerste lager dat dan in het plastic smelt).

bvand zei:
Hij moet ongeveer tussen de helft en driekwart van het maximum toerental schakelen. Dit schakelmoment is sterk afhankelijk van de ondergrond. Schakelt de bak op asfalt prima, dan zal dat op zand bijna niet gebeuren. Stel je hem af op zand (of ondergrond met weinig grip), dan schakelt-ie heel vlot op asfalt (zeg maar gerust te vroeg). Dat blijft dus altijd keuzes maken of telkens schroeven. :?

Rienk Jan zei:
Ach, vanmiddag even gereden (2 tankjesssssss).

Schade

1 antennebuisje.
Ik heb wel eens gehoord dat je die dingen kan KOKEN zodat ze minder snel knappen :roll:
1 losgeschoten asje van de voor ophanging.

Achter differtieel is volgens mij kaduk :?
Loopt allemaal niet zo soepel meer.
Ik had hem laatst uitelkaar gehaald controle/nieuwsgierigheid :oops: , Ik heb er wel weer wat vet bij gedaan, maar zou dat te weinig zijn geweest. :?
Paar pagina's terug had iemand ook kapot diff, en toen gaf Burp een mooie link naar ebay. Diff+Bulkhead van een savage xss (HD, dus) nooit gebruikt, 21.50!

Uhh, het lekkere geluid komt niet uit het diff maar uit de versnellingsbak 8) :mad:
Die straks maar effe uitmekaar halen. En een achterschrokbreker lekt, als ik daar nieuwe olie in doe, moet dat dan in alle.
(kijk natuurlijk wel waar het aanligt dat ie lekt, zonodig dus onderdeel bestellen)

Rienk Jan zei:
Uhh, het lekkere geluid komt niet uit het diff maar uit de versnellingsbak 8) :mad:
Die straks maar effe uitmekaar halen. En een achterschrokbreker lekt, als ik daar nieuwe olie in doe, moet dat dan in alle.
(kijk natuurlijk wel waar het aanligt dat ie lekt, zonodig dus onderdeel bestellen)
Tsja, voor $18 (excl. verzendkosten) kun je niet gaan sleutelen en pielen met nieuwe tandwielen... :? :wink: Dat is ook nog eens de X-uitvoering waarbij je de bovenkant los kunt halen om eenvoudig je spur gear te kunnen verwisselen.

Ik heb in een jaar tijd nog geen schokbreker van mijn Savage lek of krom weten te rijden. Je moet gewoon steviger raggen, dan blijven ze veel langer heel. Niet nadenken, gewoon blind een berg zand in knallen en hopen dat je goed terecht komt. 8O :lol: :wink:
atv_jump2.jpg

atv_jump1.jpg

* Plaatjes uit de oude doos, heb al 3 maanden geen ATV body meer na twee gesloopt te hebben

Ja, 18 dollar is niet veel nee 8O
Maar ik ben ook heel nieuwsgierig naar de 3speed :?

En heuvels :? Ga je 'geconcentreerd rijden' maak je 8 radslagen. En gewoon volgas komt ie mooi neer :lol:

edit: nou opengemaakt, verwachting 30 nieuwe onderdelen in de versnellingsbak :nooo: .
Maar hij liep nog niet lekker, 'bovenste' tandwielen eraf gehaald, en daar zat de boos doener. het tandwiel op de 'centrale' as (vanuit daar gaat het naar voor en naar achter)
Die liep dus niet lekker :| , even heen en weer gedrukt en nou loopt ie achteruit soepeler dan vooruit. Moet de auto nu nog verder uitelkaar :?
En kun je met een lekkende schokbreker rijden, tijdelijk :?:

Een lekkende schokbreker kan je wel mee rijden. Als je toch een andere bak besteld, doe dan meteen een setje van 4 of 8 schokbrekers erbij. Ik heb een aantal krom gereden of lek, twee schroefjes los, nieuwe schokbreker erop en oude weggooien. Ik repareer ze niet eens.

Rienk Jan zei:
En heuvels :? Ga je 'geconcentreerd rijden' maak je 8 radslagen. En gewoon volgas komt ie mooi neer :lol:
Je kunt dat ook combineren: gewoon volgas de heuvel op knallen en salto's springen.... :thumbsup: En de andere capriolen als rollen en stuiteren kun je ook gewoon doen met je Savage. Maar wel met overtuiging en niet te voorzichtig, dan gaat er iets stuk (doemdenken, telekinese, waar je aan denkt dat stuk gaat, gaat ook stuk!).

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag een RTR SAVAGE X 4.6 gekocht :-)
Staat hier nog een nieuw blik 16% met extra olie, kan ik hiermee de auto inrijden en daarna overgaan op 25% ?
Of is het beter om gelijk met 25% in te rijden.

ik geloof dat de manual zal aanraden om meteen 25% te gebruiken. Was wel zo met mijn Savage X.

Ze raden aan om tussen de 20 en de 25 % te gebruiken..

Maar nu gebruiken ze standaard daar (amerika) al meer, dit door het verschil in luchtdruk of zo....
Ik kan het ook mis hebben, maar er was een reden waarom ze daar met een hoger % rijden dan hier in nederland.

Hou in ieder geval je temperatuur in de gaten. (nee, niet de 37 graden van jezelf, weet wel waar je dat met de gun zou moeten meten :rolling:) Koop een tempgun, zal je helpen bij afstellen/diagnose.

Burp zei:
Hou in ieder geval je temperatuur in de gaten. (nee, niet de 37 graden van jezelf, weet wel waar je dat met de gun zou moeten meten :rolling:) Koop een tempgun, zal je helpen bij afstellen/diagnose.
Nu je het toch over een tempgun heb, ik heb er eentje gekocht van Voltcraft(Conrad) de 270H.
Ik meet op de plug en meet soms wel temperaturen van ongeveer 145° maar hij rijd goed: net niet viertakten(1/8 rijker resluteerd in viertakten) en een pluimpje rook , kan deze temperatuur schade aanrichten?
Kan de hoge temperatuur eraan liggen dat hij soms erg hoog in toeren of soms niet naar zijn 2de versnelling gaat in gras/zand.
Motortje heeft nu ongeveer 7.5L gelopen.

Gr.

Hoge temp kan ook door een te koud plugje komen. Maar als hij goed rookt dan vind ik 145 wel kunnen. Ik probeer hem meestal rond de 140 te houden. Welke plug gebruik je? Met deze temperaturen mag je zeker een 5 gebruiken.

Kreeg vandaag m-auto binnen, :P

Eerste pagina, Savage X rtr 4.6cc :) , Leuk ding.
Effe lezen, dit is de laatste en beste rtr savage die u in handen krijgt! Laatste :nosmile:

En er stond dat is 73 kmh gaat.
Op het filmpje ging ie weer 96!

Oja, die paddle banden lijken me hartstikke gaaf/leuk.

Op Rc-fun staat er een paar voor de savage.
Op Ebay staan er ook wel een paar.

Alleen staat er '40' series, zijn die nu veel groter dan de standaard savage banden. Weet iemand ook de standaard grote?
Deze zijn voor de standaard grote.

PS hoe krijg je een link onder een woord? (Gelukt dus)

ALs je dat iets aan het tiepen ben , zie je boven wat je tiept wat plaatjes staan , met klien yout tube erop , de G van google , ja

dan moet je er 5 plaatjes naast de G van google gaan en daar op klikken :)

daat staat dan al hppt:// maar dat verwijder je ff en plak je jouw link in , dan druk je op ok , en dan komt er nog een vak en daar zet je op hoe je de naam van de link wil laten noemen :wink:

Mischien een beetje onduidelijk :oops:

Zo dus

Back