Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
hallo,ik ben hier pas nieuw,ik denk erover om een savage te kopen,liefst geen kit :Dik heb al een stuk of 10 RC autos versleten van nikko enzo en nu wil ik graag overgaan op het echte werk:pik heb als budget ong. 620 euro,waaraan zou ik het het beste spenderen,waar zou ik het het best kopen enzovoort,alvast bedankt

Als je geen kit wilt hebben zit je snel aan de Savage X. Hierbij mis je wel een aantal onderdelen die de SS wel heeft maar bij de RTR is hij wel compleet met zender en ontvanger. Hiervoor heb je alleen een starterskitje nodig en je kan rijden.

Met een budget van 620 kan je eventueel ook kijken naar de Traxxas Revo 3.3. Ook een leuke auto met iets beter techniek dan de Savage. Hij is ook wat duurder.

Hallo, net als rc-nooby ben ik nieuw hier. Ik loop al een tijdje dit forum af te lezen, en ik wil een savage kopen. Nu is er hier in de buurt een aanbieding van een savage 3.5. Ik weet dat de 3.5 geen x-chassis heeft en de diffs minder goed berijkbaar zijn (zoals Rienk Jan ook al zei een paar berichtjes terug) is dit een groot nadeel? Is het wijs om deze te kopen, of kan ik beter doorsparen voor een savage x?

gr Niels

Ach,

Het is maar net wat je wil. Ik heb een savage .25 rtr en als je bij de diffs wil moet je even wat meer sleutelen cq verwijderen. Maar daar leer je ook weer van. het is maar net wat je wil. Een x ss 4.6 is wat sneller en maakt wheelies, maar deze moet je zelf in elkaar zetten. De keus is aan jou en je budget.

nou bedankt voor de info maar een 3.3 is me net iets te duur :( ik ga dan toch maar een savage kopen als het weer wat gunstiger is
(het is hier nu aan het sneeuwen) want anders krijg ik hem toch niet goed gestart:p

Beide een goede keuze. Voor een Savage zijn tonnen aan reserve delen en hop-ups te krijgen op elke hoek van de straat.

De 3.5 is zeker niet slecht, maar wel wat minder krachtig en snel als de 4,6. als ik moest kiezen dan zou ik voor een X SS gaan, zelf bouwen is heel belangrijk als er eens wat stuk gaat. Je weet precies hoe het in elkaar steekt en kan heel makkelijk een reparatie uitvoeren.

nou ja ik zou ook wel een kit willen maar de vorige keer :-( toen had ik een kitje van 400 euro en ik had gaten op foute plaatsen gemaakt omdat ik de handleiding niet begreep :eek:toen kon ik het wel vergeten en heb ik hem maar weggegooid :p
EDIT: kun je ook wheeliebars kopen voor de savage X4.6,dat zou wel handig zijn

Laatst bewerkt:
op doos savage staat trouwes 15+, dus ik hoop dat je of (net als ik) gymnasium doet of gwoon (net als ik) een handige opa hebt. Met de xss 4.6 zul je trouwens niet egt gauw de fout maken om een gaatje op de verkeerde plaats te zetten denk ik, ik ben nu net klaar met wielophang voor en achter en tot nu toe is het bouwen à la lego technic.
en ja, je kunt wheeliebars kopen voorm de 4.6 . Ik heb er nog geen, omdat ze ten eerste lelijk zijn en omdat ik wil weten hoe snel je aan een wheelie zit. maar iig succes met kiezen!

Dat zul je dan snel genoeg gaan merken. :p

Ik heb er wel een en dat is best wel handig af en toe. Ligt hij niet 'weer' op zijn rug en mag je weer lopen.:rolleyes:

ow,dus je moet 15 zijn voor een savage??ik heb iets ontdekt,met de 3.3 revo,kom ik uiteindelijk goedkoper uit dan de savage X4.6,zo zie je maar met wat moeite kun je veel besparen;)en omdat die volgens burp een wat betere techniek heeft koop ik em maar:p

Laatst bewerkt:
De Revo is een heel mooie auto en de techniek is zeker nieuwer dan de Savage. Overigens hoef je geen enkele opleiding te hebben om een bouwpakket in elkaar te zetten. Technisch inzicht is wel een vereiste, net als goed gereedschap.

Veel plezier met je keuze en/of aanschaf. Of het een Savage of Revo wordt maakt in dat geval niet uit, je zal er veel plezier aan beleven.

op doos savage staat trouwes 15+, dus ik hoop dat je of (net als ik) gymnasium doet of gwoon (net als ik) een handige opa hebt.

Ik doe geen Gymnasium. en heb geen handige opa. En ik had mn savage Xss in 2 dagen in elkaar. Ben wel 15 maar dat maakt niks uit hoor.

Ik snap patrick dettmers helemaal.

daniel

Waar kun je zo gloeiplug meter halen , heb je een linkie ?

Zo is dat. Ik ga altijd eerst een stukje rijden met de laatste afstelling. Nu weet ik dat mijn motortje (Force .28) toch al iets te rijk staat omdat hij anders snel te warm wordt. Dus na een paar rondjes even checken, beetje bijstellen en knallen. Ook tijdens het "normale" rijden regelmatig wel even de temp controleren.

Gloeiplugje niet stuk? Heb ik ook wel een paar keer gehad. Ik heb nu zo'n gloeiplugding met metertje. Erg handig, kun je gelijk zien of je goed contact maakt en of de gloeiplug nog werkt.

Back