Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
ik wil mijn sav uitrusten met een mid-tank.
ik heb een standaard X chassis en standaard X radiobox
Welke tank is het beste voor de mid-tank? (wel graag in NL te verkrijgen)
moet ik gaten boren in het chassis voor de gas servo?
Loont het om een FLM tvp's te kopen?

Ik ga dan morgen maar een savage 3.5 halen:) Nu hopen dat hij er ook nog is. Zijn er nog dingen die ik erbij moet kopen.
- after-run
- luchtfilter olie
- humppack
- nitro start set
- nitro
- failsafe

Hmm vreemd, hij spreekt over 2 savages... Wie koopt er nu gelijk 2 en stapt zonder ermee te rijden over op elektro??? En als je op de foto's kijkt zie je eerst een auto met zender op kanaal 1, maar op de 2e foto zie je dozen staan waar blijkt dat er kanaal 2 en 3 in zitten? Dus heeft hij er drie gekocht?

Dus: of is zijn reden verkeerd, of houdt de verkoper er een rare definitie van uitproberen op na :rolleyes:

Hmm vreemd, hij spreekt over 2 savages... Wie koopt er nu gelijk 2 en stapt zonder ermee te rijden over op elektro??? En als je op de foto's kijkt zie je eerst een auto met zender op kanaal 1, maar op de 2e foto zie je dozen staan waar blijkt dat er kanaal 2 en 3 in zitten? Dus heeft hij er drie gekocht?

Dus: of is zijn reden verkeerd, of houdt de verkoper er een rare definitie van uitproberen op na :rolleyes:

Het zal ook gerust wel een handelaar zijn , want hij heeft ook baja's en revo's te koop , maar hij blijft een stuk goedkoper ;)

Het zal ook gerust wel een handelaar zijn , want hij heeft ook baja's en revo's te koop , maar hij blijft een stuk goedkoper ;)

Het is ook een handelaar, mijn XSS komt bij hem vandaan, goede prijs en garantie tot aan de deur ;).

Die jongen is betrouwbaar (mijn ervaring) maar ik verdenk hem ervan dat hij nog nooit een zender heeft aangeraakt :rolleyes: maar wat zou het als de prijs en de spullen goed zijn. Klik maar eens op alle advertenties van deze verkoper.

Laatst bewerkt door een moderator:
maar wat zou het als de prijs en de spullen goed zijn.

+ 1 , en voor het prijsverschil kun je zelf ook wel een onderdeeltje kopen , garantie op een motor oid. word ook bij winkel wel zeuren hoor , die zijn toch ook gauw geneigd om te zeggen dat het je eigen schuld is als ie stuk is ;)

Ik vind het wel vaag, heb ook effe bij zijn andere advertenties gekeken maar hij geeft meerdere redenen. overgestapt op elektro, beeinding hobby, rij er toch niet mee, en ook nog tijdgebrek. Maar het is natuurlijk wel nieuw en goedkoper.

ik wil mijn sav uitrusten met een mid-tank.
ik heb een standaard X chassis en standaard X radiobox
Welke tank is het beste voor de mid-tank? (wel graag in NL te verkrijgen)
moet ik gaten boren in het chassis voor de gas servo?
Loont het om een FLM tvp's te kopen?

Weliswaar niet in Nederland te koop maar wel heel mooi, de TVP set en middentank conversie van Innovative RC met hier een 250cc tank

De mijne dus:

links.jpg

linksachter.jpg

rechts.jpg

rechtsclose.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand toevallig een goede setup om wheelies te kunnen maken met de Savage?

Ik heb nu een Savage .25 met standaard blok en alu ophanging, andere uitlaat en stage 3 luchtfilter etc.

Maar wat is nou goed om makkelijk wheelies te kunnen maken qua motor, banden en wat nog meer nodig is...

@ Ferry

merk je ook verschil met het rijden?
hoe doe je dat met je rc box?

ik heb op de site gekeken voor de ombouwsetjes. maar voor de setjes moet je persé hun tvp's hebben.
dat ik een beetje te prijzig worden. Ik wil graag mijn chassis behouden.

@ G-Star

je kunt een andere tandwielverhouding kiezen. groot spur en een klein koppelingstandwiel
Ook kun je voor sterkere koppelingsveren gaan. maar het beste is beide!

Laatst bewerkt:
@ Ferry

merk je ook verschil met het rijden?
hoe doe je dat met je rc box?

ik heb op de site gekeken voor de ombouwsetjes. maar voor de setjes moet je persé hun tvp's hebben.
dat ik een beetje te prijzig worden. Ik wil graag mijn chassis behouden.

Verschil met rijden niet echt, alleen langer door de grotere tank, de ontvanger accu zit in een accubox van een firestorm voor de voorste shocktower en de rc-box zit onder de alu plaat waar de tank op vastzit, past allemaal op de milimeter.

Weet iemand toevallig een goede setup om wheelies te kunnen maken met de Savage?

Ik heb nu een Savage .25 met standaard blok en alu ophanging, andere uitlaat en stage 3 luchtfilter etc.

Maar wat is nou goed om makkelijk wheelies te kunnen maken qua motor, banden en wat nog meer nodig is...

Ik heb ook een .25 rtr en kreeg hem ook bijna nooit tot een wheelie met een 4.1 motor. Door stomme pech, stoppie gemaakt, zonder kap er op en op de straat uitproberen, klapte hij op de motor op de grond, gevolg motor helemaal scheef er op en later bleek dat het carter was gescheurd. Dus een ander motor erop een STS .28 4.6. Nadeel van dit type motor is dat het one way lager binnen in de motor zit en gauw vettig wordt en hier door slipt. Maar na schoonmaken gaat het wel weer even, maar je moet wel erg vaak het lager ontvetten. Maar daar is de prijs ook naar. Maar wheelies maken geen probleem meer, met een wheeliebar met gemak 50 mrt op de achter wielen.
Maar daar heeft de aandrijving dus ook weer van te leiden. Het is maar wat je wil

heb soortgelijk vraagje als niels maar net iets uitgebreider: ik wil binnenkort wat startbenodigdheden voor mn savage kope, tis een 4.6 xss, ben al halverwege met bouwen (servodoos) en heb wat vragjes over mijn benodigdheden
- after-run (hoe lang doe je met 2 ounces?)
- luchtfilter olie (hoe lang doe je met 30cc)
- glow plug wrench
-eventuele reserve glow plugs (ik heb gehoord dat het altijd handig is om reserve bij je te hebben, is medium de beste keus als je nog niet met je auto gereden hebt of gewoon w88 met kopen?)
- nitro (welke raden jullie aan? het liefst niet al te dure)
- failsafe (welke is het beste? ik heb al wat rond gekeken en op towerhobbies staat er een van futaba voor 20 dollar)
-(oil spray): staat in handleiding dat dit nodig is voor onderhoud, waar wordt dit precies voor gebruikt en heb je hier speciale voor nodig, ik heb nog nergens gelezen hoe de versnellingsbak gesmeerd wordt, is dat hier voor bedoeld?

Als iemand antwoord heeft op een van de velen vragen of tips heeft over de bovengenoemde onderdelen hoor ik dit graag. iig; Help!

Geen idee hoelang je doet met twee ounces, hoeveel is dat :oops: Maar ik gok erop dat je er langer dan een jaar mee toekomt. Wel niet te zuinig zijn :wink:

In de handleiding staat er een tip: een dopje vullen en dat op je schone luchtfilter laten lopen en er inkneden. Met mijn luchtfilterolie lukt het me niet om daar zelfs maar de helft van mijn filter lichtblauw te kleuren, dus ik gebruik wat meer. Het hangt er ook van af hoe lang je met 1 luchtfilter doet, en dat hangt dan weer af de omgeving waar je rijdt.

Reserve gloeiplugjes is denk ik altijd handig. Neem degene die ze je in de handleiding aanraden voor een 4,6cc (ik denk dat dat een HPI R5 is, ben het niet zeker)

Ze zitten allemaal wel ongeveer rond dezelfde prijs. Alleen Modeltechnics is bij mijn weten een stuk goedkoper: 27€ voor 5l 25% ipv 20-25€ voor 2,5l 16%. De 25% Dynaglow MT is hele vette brandstof, dus is denk ik even goed als andere brandstof, maar ik ben terug overgeschakeld op 16% Oil+ Tornado, die is makkelijker te krijgen voor mij, ookal is ie een stuk duurder...

Voor een failsave, de meeste micro-dingetjes werken alleen met AM zender-ontvanger. De spectrum zenders hebben een failsave ingebouwd, en veel FM zenders ook. Het hangt er dus van af welke zender je hebt/gaat kopen.

Als je goed kijkt naar het afbeeldinkje van de oil spray herken je daarin een busje WD-40 :wink:. En als het goed is dan staat er ergens in je handleiding een pagina met punten waar je best iedere keer wat op spuit. De versnellingsbak smeren is denk ik een slecht idee, omdat daar ook een one-way lager in zit. Het andere zit in de trekstarter/motor, en dat wil nogal vlug eens doorslippen als het vettig wordt.

Succes met de bouw, en veel plezier :D

Hey heel erg bedankt man!
ik zal eens kijken naar die brandstof, klinkt nog best goedkoop.
ik heb am-zender ja dus ik zal er op letten.
jah ik d8 al dat die oilspray gwoon wd40 was, grote bus kost tientje bij formido,
ik heb altijd gedacht dat de versnellingsbak niet droog mag lopen, er moet dus helemaal nix in? er zit wel een dopje op om drie gaatjes te vullen waarvan ik de functie nog niet heb kunnen ontdekken..

Back